ارسال به دیگران پرینت

کالابرگ الکترونیکی | یارانه نقدی | جایگزینی کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی

زمان جایگزینی کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی مشخص شد

نیکزاد گفت: برنامه‌ دولت این است که بعد از دو ماه به کالاها، بن کالای الکترونیکی بدهد.

زمان جایگزینی کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی مشخص شد

 علی نیکزاد نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی ، در پاسخ به زمان جایگزینی کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی و این سوال که نظر مجلس درباره افزایش رقم یارانه به ۴۰۰ هزار تومان چیست آیا این طرح به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک می کند یا خیر، گفت: ۱۸ میلیارد دلار ارز ترجیهی داریم. یعنی ما از منابع مختلف ارز ۴۲۰۰ تومانی را تهیه می کردیم. بنابراین این موضوع باید حذف می شد چون دیگر نمی توان به آن مسیر ادامه داد زیرا در آن فساد، رانت و غیره وجود داشت. بزودی جایگزینی کالابرگ الکترونیکی به جای یارانه نقدی

وی افزود: حالا دولت گفته ، فعلا در مدت دو ماه کمک معیشتی به مردم می دهم و از طرف دیگر هم امروز قیمت ها را نسبت به قیمت ارز آزاد کرده است و برنامه شان این است که بعد از دو ماه به کالاها، بن کالای الکترونیکی بدهد. این کار درستی است. چون نمی شود به نام مردم ۱۸ تا ۲۰ میلیارد دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی به کام تعدادی خاص شود.

 

مطالب مرتبط :

 

کالابرگ | کالابرگ الکترونیکی

تعبیرها از کالابرگ الکترونیکی اشتباه است | سخت‌افزار جدیدی بنام کالابرگ ایجاد نمی‌شود

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی گفت: تعبیر نادرستی از کالابرگ الکترونیکی شده است و سخت‌افزار جدیدی بنام کالابرگ ایجاد نمی‌شود.

 
 

به گزارش سایت 55آنلاین، از وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمدصادق مفتح» اعلام کرد که تعبیرها از کالابرگ الکترونیکی اشتباه بوده و سخت‌افزار جدیدی بنام کالابرگ ایجاد نمی‌شود.

وی افزود: از زیرساخت‌های موجود مانند کارت‌های بانکی استفاده خواهد شد و در مرحله‌ای که سامانه تکمیل و اعلام شود، افراد مایل به دریافت کالای ارزان، می‌توانند به مکان‌های مشخص مراجعه کنند.

 

وی اظهار داشت: از هفته گذشته ستادی در وزارتخانه زیر نظر شخص وزیر شکل گرفت و همه مراحل تولید شامل تأمین و حمل مواد اولیه به کارخانه‌ها و آمادگی کارخانه‌ها برای تولید ۲۴ ساعته، به‌طور کامل برنامه‌ریزی شد.

 

وی اعلام‌کرد: این موضوع به‌ویژه در خصوص روغن نباتی انجام‌شده و اکنون روغن به‌طور گسترده در فروشگاه‌ها موجود است و هر مقدار هم که تقاضای خرید افزایش یابد، آمادگی برای تولید و جایگزینی وجود دارد.

 

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی عنوان‌کرد: مردم مطمئن باشند که کارخانه‌های تولید روغن به‌طور ۲۴ ساعته در حال تولید بوده و بازار تأمین خواهد شد؛ هیچ کمبودی در مواد اولیه نداریم و به‌تبع آن نیز مشکلی در تولید و عرضه وجود نخواهد داشت.

 

مفتح ادامه‌داد: نظام حمل‌ونقل کشور نیز آمادگی حمل این کالا را دارد و از قبل برنامه‌ریزی‌های لازم انجام‌شده است و محصولات تولیدی به‌سرعت از کارخانه تا سطح فروش حمل و توزیع می‌شود و مردم می‌توانند خریداری کنند.

وی تاکید کرد: خریدهای هیجانی در روزهای نخست اجرای طرح قابل پیش‌بینی بود، اما ضرورتی ندارد، زیرا هیچ اختلالی در تولید پیش نخواهد آمد و روند تولید و توزیع استمرار خوبی خواهد داشت.

 

قائم‌مقام وزیر صمت بابیان این‌که نگرانی‌ها را در زمان نوسان قیمت‌ها طبیعی می‌دانیم، تصریح‌کرد: البته در فاصله خیلی کمی، کسانی که کالا ذخیره‌سازی کرده‌اند با اطمینان از شرایط بازار، تا مدتی در بازار نخواهد بود و از ذخیره خود استفاده خواهند کرد و این موضوع باعث می‌شود که پس‌ازاین استقبال زیاد از خرید در بازار رکود داشته باشیم و فراوانی کالا بیشتر شود.

مفتح یادآور شد: ازآنجاکه این حجم از خرید از قبل پیش‌بینی‌شده بود، آمادگی کامل برای آن وجود داشت و امیدوار هستیم تا حدود سه روز آینده این هیجان فروکش کرده و بازار آرامی داشته باشیم.

 

روغن در همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود است

وی اضافه‌کرد: روغن در همه فروشگاه‌های زنجیره‌ای موجود است، اما با توجه به این‌که نظام سیستم اصناف، نظام متمرکزی نیست، ممکن است در یک واحد صنفی روغن نباشد، اما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای که نظام توزیع متمرکز است، روغن به‌طور کامل وجود دارد؛ در اصناف نیز در صورت اتمام روغن به‌سرعت جایگزینی انجام خواهد شد.

 

مبلغ یارانه برای جاماندگان محفوظ است

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در خصوص اعتراض نسبت به دهک بندی انجام شده و دریافت نکردن یارانه جدید از سوی برخی افراد نیز توضیح‌داد: با توجه به این‌که ارزش یارانه به علت تورم در سال‌های گذشته به‌شدت کاهش پیداکرده بود، بخش زیادی از خانواده‌ها به علت این‌که فکر می‌کردند یارانه رقم قابل‌توجهی نیست، تغییرات جدید خود را در حدود سه سال گذشته در سامانه درج نکرده‌اند، اما اکنون‌که رقم‌ها اصلاح‌شده و افزایش‌یافته، کسانی که از این اصلاح اطلاعات عقب‌مانده‌اند، مشتاق هستند که این کار را انجام دهند، بنابراین فشار زیادی به سامانه وارد شده است.

 

مفتح یادآور شد: به همین علت تا سه ماه آینده امکان ثبت‌نام و ویرایش اطلاعات در سامانه وجود خواهد داشت و مبلغ یارانه برای افرادی که اطلاعات آن‌ها تائید شود از روز اول پرداختی‌ها، محفوظ است.

 

یارانه جدید به بیش از ۸۵ درصد افراد تعلق می‌گیرد

وی تأکید کرد: این یارانه به بیش از ۸۵ درصد افراد تعلق می‌گیرد و فقط به کسانی که در گروه ۱۰ درآمدی قرار می‌گیرند مبلغ کمتری پرداخت خواهد شد که تشخیص این دهک نیز ملاک‌هایی دارد.

ظرفیت بازرسی وزارت صمت ۱۰ برابر شد

قائم‌مقام وزیر صمت در امور بازرگانی در مورد نظارت بر عرضه کارخانه‌ها نیز بیان‌داشت: از پایان هفته گذشته به‌طور ویژه کارخانه‌ها و شبکه توزیع مورد بازرسی قرار گرفت و سه گروه بازرسی مشترک انجام شد و حجم بازرسی‌ها ۱۰ برابر شد؛ همچنین نمایندگانی برای پایش مستمر عرضه کارخانه‌ها، مستقر شدند تا از کار ۲۴ ساعته آن‌ها مطمئن شوند و این کار تا زمانی که بازار آرامش پیدا کند، ادامه خواهد داشت.

 

سامانه ۱۲۴ برای دریافت شکایت‌های مردمی از واحدهای صنفی

مفتح اضافه کرد: مردم می‌توانند تخلفات گران‌فروشی در غیر از اقلام چهارگانه‌ای که اصلاحات قیمت روی آن‌ها انجام‌شده را به سامانه ۱۲۴ گزارش دهند و با سازوکار جدید این سامانه که امکان نرم‌افزاری آن ایجادشده است، شکایات به‌صورت مستقیم از طریق سامانه سیمبا به تعزیرات حکومتی منتقل می‌شود، ضمن آن‌که شماره تلفن ۱۲۴ نیز به‌صورت شبانه‌روزی شکایات را دریافت و رسیدگی خواهد کرد.

منبع : ساعد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • علیرضا ارسالی در

      آقا پول نقد بریزید به حساب مردم مردم خرج کنند کاسبی ها راه بیوفته مردم مسافرت برند پول خرج کنند چرخ اقتصاد بچرخه این که میگید نقدینگی باعث تورم میشه این حرف اصلا درست نیست ، یعنی کشورهای دیگه نقدینگی نیست ، ژاپن نقدینگی نیست تورمش صفره ، عربستان این همه در ماه یارانه میده چرا نرخ تورمش پایینه ، مردم ایران رو گیر آوردید ......

    • مرضیه هوشیار ارسالی در

      سلام اگر دولت قراره پولش بده چکار داره شاید کسی بخواد پول دارو و درمان بده بجای برنج سیب و گرجه بخوره ربطی نداره دخالت کنه فقط مرز ببنده مواد غذایی خارج نشه

    • ناشناس ارسالی در

      از ترس دزد دیوارها را بلند میسازیم و ۶۰تا قفل میزنیم درصورتی که تعداد نیروهای انتظامی که بابت ایجاد نظم حقوق میگیرند هزاران برابر دزدان است . از ترس رانت مردم را فقر تر میکنید در صورتی که تعداد مسئولان و کسانی که برای مقابله با رانت و اختلاص حقوق میگیرند هزار برابر رانت خواران است فقط ی چیزی به ذهن میرسه اونم اینه که شاید اینا همه باهم شریک باشن !

    • مادر ارسالی در

      میخواین مردم وبدبختی تر از این که هستن بکنید واگذارتون بخدا

    • ایرانی ارسالی در

      چرا خودسرانه کار میخواهید بکنید اینکار اصلا به نفع همه نیست،بجای این کالابرگ همون یارانه نقدی بدید،بخدا بیشتر به دردملت میخوره،بزارید مردم خودشون تصمیم بگیرند که چه چیزی نیاز دارند و تهیه کنند،نه اینکه چندتا کالا مشخص.بخدا بایارانه قسط وبدهی میتونیم بپردازیم.به بچه شیرخوار بجای شیروپوشک...روغن نباتی کالابرگی بدیم؟!!چرا نظرسنجی نمیکنید،اصلن همون یارانه قبلی بدید اضافه هم نخواستیم ولی قطعش نکنید،توروخدا به نظرات ما احترام بزاریدمگه آخه چه گناهی کردیم......

    • ایرانی ارسالی در

      مردم که احمق نیستند.تو اخباری که دم به دقیقه پخش میشه،بیشترحرف مردم روسانسور میکنید فقط همون قسمتی که میگن بله کالاهای رو پخش میکنید؟؟توروخدا وجدان داشته باشید صادقانه نظرات مردم رو بشنوید پخش کنید،بخدا هیشکی باکالابرگ محدود به چندکالا وچند جای مشخص ،راضی نیییست،چرا خودتون زدید به اون راه....
      توروخدا اگه دلتون برای مردم میسوزه یارانه نقدی باشه ،مردم هرچی موافق هست نظرش اعلام کنه تا شاااااید به گوش مسئولین برسه

    • پیمان هاشم پور ارسالی در

      کالا برگ الکترونیکی خود باعث فساد می شود مگر دولت تجربه فساد در کوپن در اوایل انقلاب نمی بیند که دوباره این روش را دنبال می خواهد بکار گیرد سوال مهم تر این است به چه کالا کوپن تعلق می گیرد آیا فقط نان مرغ روغن است یا نه مگر فرض کن یک خانواری سه نفر در دهک یک تا سوم است که ۱۲۰۰۰۰۰ یارانه می گیرند ماهی نان ۳۰۰ تومان روغن ۲۰۰ مرغ ۵۰۰ بفرض مصرف کنند که جمعا می شود یک میلیون ۲۰۰ تومان باقی مانده چی میشه در ضمن حدود ۳۰ درصد از این مقدار هم خود باید پرداخت کنند پس ۷۰۰ تومان از یارانه ۳۰۰ تومان هم نقدی پرداخت باید شود نتیجه می گیریم ۵۰۰ تومان از میزان یارانه کالا برگی بدون استفاده می ماند چگونه می تواند این یارانه را برداشت کند البته یک سوال دیگر نیز پیش می آید آیا یارانه نان نیز جز این یارانه هست یا نه که از مبلغ یارانه کسر می شود یا یارانه نان جدا از این یارانه کالا برگی است

    • مادرم ارسالی در

      چراکالابرگ چراحق انتخاب نداریم خرج مدرسه خرج کلاس خرج پوشاک صدتابدبختی دیگه هم داریم کشش نداریم حق الناس یکروزی بایدجواب بدین خودتون رحم کنین به این ملت تاخداوندبهتون رحم کنه اگراگراگربخدااعتقاددارین

    • ناشناس ارسالی در

      نظرمنم یارانه نقدی راضی هستیم توروخداقطه نکنید ماکالابرگ نمیخواهیم

      • ناشناس ارسالی در

        اگه نقد باشه لااقل قبض‌ها رو پرداخت می‌کنیم هر چی دلمون خواست انجام میدیم الان با یک میلیون فقط یه کیسه ده کیلویی برنج ایرانی میدن قراربود یارانه زیاد بشه نه قطع نه تبدیل

    • ناشناس ارسالی در

      والله شماازملت یارانه میگیریدنه نه مردم از شما لطف منت سرمردم نزاریدفکرکردیدهیچکی غیرازشماهانمیفهمه بخدانوددرصدازمردم خیلی بهترازشماهامیدانند

    • ناشناس ارسالی در

      سلام یارانه نقدی بهتره ممنون

    • ناشناس ارسالی در

      ما هم با کالا برگ موافق نیستیم چون به غیر از خوراک مشکلات دیگه با یارانه نقدی حل می شد به طور کامل نه ولی چاره ساز بود به عنوان مثال بخدا میشناسم خونواده هایی با همین کارت یارانه نقدی جهیزیه برای دخترشان می‌گرفتند هر ماه قسط میدادن

    • ناشناس ارسالی در

      من بیکارم هیچ منبع درآمدی ندارم با یارانه قرص ودارو نان وچندتاتخم مرغ وغیره میخرم یا باهاش قرضی که ازمغازه خریدکردم رومیدم ازاین به بعدچیکاربایدبکنم بخدامثل سابق نتونم خریدکنم میام بیرون خودموبه آتیش میکشم تموم کنیددیگه بیچارمون کردیدبااین کشورداریتون نمیتونیدبریدیکی که میتونه بیاددرست کنه مملکتو

    • ناشناس ارسالی در

      کشورهاپیشرفت میکنن کشورماپسرفت داریم برمیگردیم به زمان جنگ،چراهی تصمیمات اشتباه میگیرین،آخه توکله شمابه غیراینکه بفکردزدی ازمردم باشیدفکردیگه ای هست،کالابرگ الترونیکی دیگه چه صیغه ایه ازخودتون دراوردید،بازم میخواین مردم روخشمگین کنید!

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه