ارسال به دیگران پرینت

سوندار پیچای:

عینک مترجم همزمان گوگل رونمایی شد

مدیرعامل گوگل نمونه اولیه عینک هوشمندی را نمایش داد که این شرکت سرگرم ساخت آن است و می‌تواند زبانهای دیگر را به صورت لحظه‌ای ترجمه کند.

عینک مترجم همزمان گوگل رونمایی شد

سوندار پیچای، مدیرعامل گوگل، در کنفرانس طراحان I/O این شرکت، عینک هوشمندی را نمایش داد که می‌تواند زبانهای دیگر را در لحظه ترجمه کند.

اگرچه این عینک هوشمند یک نمونه اولیه است اما گوگل می‌گوید می‌تواند ترجمه زنده زبانهای دیگر را برای شخصی که آن را به چشم زده است، نشان دهد. بنابراین شخصی با این عینک واقعیت افزوده، می‌تواند همزمان با صحبت شخص دیگری، آنچه وی می‌گوید را تنها با خواندن نوشته‌هایی که از طریق لنزها نشان داده می شوند، درک کند.

هنوز معلوم نیست این عینک وارد بازار شود اما نمونه اولیه نشان می‌دهد که گوگل تصور می‌کند واقعیت افزوده می‌تواند مفید باشد.

بر اساس گزارش شبکه سی ان بی سی، این شرکت نخستین بار عینکهای هوشمند را یک دهه قبل عرضه کرد اما Google Glass به دلیل عرضه محدود، قیمت بالا و نگرانیهای حریم خصوصی، موفق نشد مصرف‌کنندگان را جذب کند. با این حال گوگل به فعالیت در این حوزه ادامه داد و در سال ۲۰۲۰ شرکت "نورث" را خریداری کرد که با حمایت آمازون، عینکهای هوشمند تولید می‌کرد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه