ارسال به دیگران پرینت

توییت ایلان ماسک | کاهش نرخ زاد و ولد در ژاپن | ژاپن

توییت ایلان ماسک درباره کاهش نرخ زاد و ولد در ژاپن که خشم ژاپنی ها را برانگیخت

ایلان ماسک که اخیراً توییتر را به قیمت ۴۴ میلیارد دلار خریده است. در توییتی به کاهش نرخ زاد و ولد در ژاپن اشاره کرد و آن را ضرری جهانی دانست. ماسک پیش از این هم درباره سقوط جمعیت جهانی ابراز نگرانی کرده بود. جمعیت ژاپن در سال گذشته ۶۴۴,۰۰۰ نفر کاهش یافته است و این یازدهمین سال متوالی کاهش جمعیت این کشور است. برخی از کاربران شبکه‌های اجتماعی گفتند ژاپن تنها اقتصاد توسعه‌یافته‌ای نیست که در درازمدت کاهش جمعیت را تجربه می‌کند. یکی دیگر از کشورهایی که نرخ زاد و ولد در آن در رکود به سر می برد آلمان است.

توییت ایلان ماسک درباره کاهش نرخ زاد و ولد در ژاپن که خشم ژاپنی ها را برانگیخت

این توییت ماسک باعث خشم ژاپنی ها شد، اما نه بر علیه او. برخی از توییت ماسک برای انتقاد از تلاش‌های بی ثمر دولت‌ ژاپن برای افزایش نرخ تولد در سومین اقتصاد بزرگ جهان استفاده کردند. جمعیت ژاپن در سال ۲۰۰۸ به اوج خود رسید. ولی علی رغم هشدارهای دولت در مورد تأثیر کاهش زاد و ولد بر رشد اقتصادی و کمپین های گاه به گاه برای تشویق زوج ها به داشتن فرزند، این روند کم شدن جمعیت رو به شتاب است.

توییت ایلان ماسک و خشم مردم ژاپن

توبیاس هریس، یکی از اعضای ارشد مرکز پیشرفت آمریکا نوشت. نگرانی‌های پیرامون آینده جمعیت‌شناختی ژاپن این نیست که ژاپن در نهایت وجود خود را از دست خواهد داد، بلکه جابجایی اجتماعی عمیقی است که در نتیجه کاهش جمعیت به سطح پایین‌تر منتقل می شود.

توییت ایلان ماسک و خشم مردم ژاپن

کاربران در توییتر می گویند که دولت ژاپن مدام می گوید که نرخ زاد و ولد در حال کاهش است، اما دولت اقدامات درستی برای مقابله با آن انجام نمی دهد. کارشناسان نرخ پایین زاد و ولد در ژاپن را به عوامل متعددی از جمله هزینه بالای بزرگ کردن فرزندان، عدم توانایی در مراقبت از کودکان و ساعات کاری طولانی وابسطه می دانند. یکی از کاربران توییتر گفت که ادعای دولت ژاپن درباره اهمیت نرح زاد و ولد در این کشور با اقداماتی که انجام می دهند در تنقاض است. در واکنش ها به توییت ایلان ماسک همچنین درخواست هایی برای رسیدگی به عوامل مسبب نرخ پایین زاد و ولد، از جمله تسهیل بازگشت زنان به کار پس از بچه دار شدن، وجود داشت.

 

توییت ایلان ماسک و خشم مردم ژاپن

بر اساس داده‌های رسمی، جمعیت این کشور یکی از مسن‌ترین جمعیت‌های جهان است و تقریباً با ۲۹ درصد در سنین ۶۵ سال به بالا، رکورددار است. به نظر می رسد کشورهایی که از لحاظ صنعتی رشد قابل توجهی دارند، همزمان دچار کاهش آمار زاد و ولد شده و جمعیت آنها به سمت کهولت سن سوق پیدا می کنند.

منبع : روزیاتو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه