ارسال به دیگران پرینت

اشپزی | خوراک بادمجان

طرز تهیه خوراک بادمجان کبابی

خوراک بادمجان کبابی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود،

طرز تهیه خوراک بادمجان کبابی

خوراک بادمجان کبابی یکی از انواع غذاهای ساده و خوشمزه ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود،

مواد لازم برای ۴ نفر

بادمجان ۴ عدد

گوجه فرنگی ۴ عدد

فلفل سبز ۴ عدد

فلفل قرمز (اختیاری) ۱ عدد

پیاز ۱ عدد

سیر ۲ حبه

روغن زیتون ⅓ فنجان

رب گوجه فرنگی ۱ قاشق چایخوری

نمک و چیلی قرمز به مقدار کافی

پودر فلفل قرمز و فلفل سیاه به مقدار کافی

طرز تهیه خوراک بادمجان کبابی

مرحله اول

برای تهیه خوراک بادمجان کبابی ساده ابتدای کار بادمجان ها را می شوییم، سپس روی حرارت گاز یا حرارت ذغال قرار می دهیم تا کاملا کبابی و نرم شوند. در ادامه بادمجان ها را درون یک ظرف درب دار قرار می دهیم.

مرحله دوم

حالا درب ظرف را می بندیم و اجازه می دهیم بادمجان های کبابی به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون ظرف بمانند و عرق کنند تا پوست آن ها به راحتی جدا شود. در ادامه فلفل سبز و قرمز را می شوییم و به صورت دلخواه خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله گوجه فرنگی را می شوییم، سپس پوست آن را جدا می کنیم و به صورت مکعبی خرد می کنیم. در ادامه پوست پیاز و سیر را جدا می کنیم و می شوییم، سپس به صورت نگینی ریز خرد می کمرحله چهارم

حالا بادمجان ها را از ظرف خارج می کنیم، سپس پوست آن ها را جدا می کنیم و به صورت درشت خرد می کنیم. در ادامه یک قابلمه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن زیتون درون آن می ریزیم.نیم.مرحله پنجم

در این مرحله پیاز را درون قابلمه می ریزیم و تفت می دهیم تا پیاز سبک و شیشه ای شود. در ادامه فلفل های خرد شده را به پیاز اضافه می کنیم و به مدت ۲ دقیقه به تفت دادن ادامه می دهیم تا فلفل ها سرخ شوند.

مرحله ششم

حالا رب گوجه فرنگی را به فلفل ها اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود، سپس رنگ باز کند. در ادامه گوجه فرنگی را به همراه سیر به قابلمه اضافه می کنیم و به مدت ۲ دقیقه تفت می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله درب قابلمه را می بندیم و اجازه می دهیم مواد به مدت ۴ دقیقه با حرارت ملایم بپزند. در ادامه پس از گذشت این زمان بادمجان ها کبابی را به قابلمه اضافه می کنیم، سپس مخلوط می کنیم تا مواد یکدست شوند.

مرحله هشتم

در نهایت نمک، چیلی قرمز، فلفل سیاه و فلفل قرمز را به خوراک اضافه می کنیم، سپس تفت می دهیم و به دلخواه مقداری جعفری برای عطر بهتر به آن اضافه می کنیم. پس از ۱ دقیقه خوراک را در ظرف کشیده و با نان سرو می کنیم. نوش جان.

منبع : چی شی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه