ارسال به دیگران پرینت

رئیس جمهور آمریکا | دولت ائتلافی حاکم اسرائیل | قدس شرقی

سی‌ان‌ان: رئیس جمهور آمریکا در اندیشه بازدید از قدس شرقی است

منابع اسرائیلی فاش کردند که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در حال بررسی بازدید از بیمارستان "المقاصد"، بزرگترین مرکز پزشکی فلسطین در قدس شرقی است.

سی‌ان‌ان: رئیس جمهور آمریکا در اندیشه بازدید از قدس شرقی است

روزنامه اورشلیم پست و سی‌ان‌ان به نقل از این منابع اعلام کردند، این بازدید در جریان سفر بایدن به اراضی اشغالی که برای ماه آینده میلادی برنامه ریزی شده و در چارچوب ابتکارعمل آمریکا در رابطه با بیمارستان "المقاصد" انجام خواهد شد.

طبق گفته این منابع، بایدن بدون همراهی مقامات اسرائیل از بیمارستان بازدید خواهد کرد که به نظر می‌رسد معنای آن این است بایدن "حاکمیت" اسرائیل بر این بخش از قدس را به رسمیت نمی‌شناسد.

این بازدید در صورت عملی شدن بی سابقه است و هیچ رئیس جمهور قبلی آمریکا سفر مشابه نداشته است.

اگرچه دولت بایدن به دنبال تقویت دولت ائتلافی حاکم اسرائیل است، اما این سفر که نشان دهنده تقسیم قدس است، احتمالاً باعث ایجاد اختلافات در داخل ائتلاف حاکم خواهد شد.

پیش از این هم اخباری درباره بروز نشانه های اختلاف میان دولت اسرائیل با دولت بایدن منتشر شد که دلیل آن شهرک سازی های اسرائیل برخلاف هشدارهای آمریکا ذکر شد به نحوی که گفته می شود مسئولان تل آویو به بایدن پیام داده‌ و تلاش دارند وی را قانع کنند شهرک سازی کلید نجات دولت از سقوط و فروپاشی است.

این بازدید به عنوان بخشی از یک ابتکارعمل آمریکایی در رابطه با بیمارستان المقاصد انجام می‌شود که می‌تواند به معنای تمدید بودجه ۲۵ میلیون دلاری برای شبکه بیمارستانی شرق قدس پس از قطع آن توسط دولت ترامپ باشد.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه