ارسال به دیگران پرینت

ســـروش صحت | کتاب‌بـاز | ممنوع‌الفعالیتی سروش صحت | رئیس صداوسیما

موضوع، نه «ممنوع‌الفعالیتی» سروش صحت که گرفتن برنامه‌اش از اوست

«کتاب‌بـاز» پس از چهار، پنج فصل با سروش صحت معنا پیدا کرده و با حضور اوست که مخاطب فراوانی جذب کرده و به همین دلیل است که کنار گذاشتن او، جنجال به پا کرده، نه ممنوع‌الفعالیتی احتمالی‌اش. بنابراین منطقا رئیس صداوسیما باید درباره حفظ صحت در «کتاب‌باز» یا حذف او از آن پاسخ‌گو باشد.

موضوع، نه «ممنوع‌الفعالیتی» سروش صحت که گرفتن برنامه‌اش از اوست

شنبه شب پیمان جبلی، رئیس صداوسیما در حاشیه مراسم یادبود نادر طالب‌زاده، درباره ســـروش صحت مـجـری سـابـق صداوسیما، اظهارنظر عجیبی را مطرح کرد. او در گفت‌وگو با مهر و ایرنا در پاسخ به سوالی درباره ممنوع‌الفعالیتی صحت گفت: «چیزی به نام ممنوع‌الفعالیتی در صداوسیما وجود ندارد، برنامه‌ها تغییر می‌کند، تهیه‌کننده تشخیص می‌دهد که با تیم جدید کـار کند.» او توضیح داد که در دوره ریاست علی‌عسکری، «کتاب‌باز» تمام شده و حالا مدیران جدید شبکه تصمیم می‌گیرند با آن چه کنند.

جبلی در حـالـی مسئله «کــتــاب‌بــاز» را به ممنوع‌الفعالیتی و تغییر تیم برنامه‌ساز، تقلیل داده که اساسا مسئله چیز دیگری است؛ این که برند «کتاب‌بـاز» پس از چهار، پنج فصل با سروش صحت معنا پیدا کرده و با حضور اوست که مخاطب فراوانی جذب کرده و به همین دلیل است که کنار گذاشتن صحت، جنجال به پا کرده، نه ممنوع‌الفعالیتی احتمالی او. بنابراین منطقا رئیس رسانه باید درباره حفظ صحت در «کتاب‌باز» یا حذف او از آن پاسخ‌گو باشد.

این مدیر تلویزیون در ادامه تغییر تیم سازنده را از اختیارات مدیران شبکه و تهیه‌کننده دانسته، اما مگر وظیفه رئیس رسانه ملی، جز این است که بر عملکرد مدیرانش نظارت کند و از طرفی اجازه ندهد برندهای محبوبی نزد مخاطبان مثل «کتاب‌باز» تخریب شوند و از طرف دیگر آن‌ها را تقویت کند؟ چطور جبلی خود را از این ماجرا کنار می‌کشد؟ به نظر می‌رسد صحبت‌های پیمان جبلی، عملا شبیه مواضع او دربـاره بازگشت عادل فــردوســی‌پــور و بـرنـامـه «۹۰» اســـت کــه با پاسخ‌های دیپلماتیک، خیلی‌ها را امیدوار کرد و در نهایت به نتیجه‌ای نرسید. بدیهی است «کتاب‌باز» برنامه‌ای است که دوستداران پُرشماری دارد و به اذعان اکثر کارشناسان در نهادینه کردن فرهنگ کتاب‌خوانی در جامعه نیز موثر بوده است. لذا هر گونه تصمیمی در این باره باید با در نظر گرفتن این موارد لحاظ شود.

 

منبع : خراسان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه