ارسال به دیگران پرینت

مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری:

وجه تمایز زنده‌یاد طالب‌زاده عمل‌گرایی بود

مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری گفت: وجه تمایز زنده‌یاد طالب‌زاده نسبت به سایر هنرمندان جبهه فرهنگی انقلاب و عرصه رسانه را عمل‌گرا بودن وی دانست.

وجه تمایز زنده‌یاد طالب‌زاده عمل‌گرایی بود

کوروش زارعی عصر شنبه در آئین گرامیداشت سیره فکری و عملی زنده یاد نادر طالب زاده در آذربایجان غربی با بیان اینکه زنده‌یاد طالب‌زاده در میدان کار بود، فقط شعار نمی‌داد بلکه عمل می‌کرد، افزود: نباید این گرامیداشت‌ها فقط به برگزاری یک یا چند مراسم ختم شود، زنده یاد طالب زاده مستقیم با تفکر صیهونیسم مبارزه می‌کرد، پرچمی که وی بر علیه مبارزه با استعمار و صهیونیسم در دست داشت نباید زمین بماند.

وی با تاکید بر اینکه جای خالی این جهادگر در جبهه فرهنگی و هنر انقلابی هیچگاه پر نمی‌شود، خاطرنشان کرد: از دست دادن چنین شخصیتی خیلی سخت است. متأسفانه یکی از مشکلاتی که داریم این است که درصدد تربیت نیرو برای جبهه فرهنگی و هنری انقلاب نبوده‌ایم. متأسفانه افراد برای این جبهه تخصصی تربیت نشده‌اند یا به لحاظ فکری و اندیشه‌ای خوب پرورش پیدا نکرده‌اند.

زارعی تاکید کرد: ما برای جبهه فرهنگی و هنری انقلاب باید فردی را پرورش بدهیم و تربیت کنیم که هم متخصص باشد و هم به لحاظ اعتقاد و باور مرد عمل باشد. فقدان هنرمندان و عالمان متعهد جهادی در عرصه هنر واقعاً خالی است. تا مدت‌ها هم جای خالی مرحوم طالب‌زاده و امثال او پر نخواهد شد.

مدیر هنرهای نمایشی حوزه هنری با بیان اینکه امروز هستند کسانی که ادعای انقلابی گری در عرصه فرهنگ و هنر را در کشور دارند، گفت: زنده‌یاد نادر طالب‌زاده مرد میدان فرهنگ بود، تکلیفش با خودش، نظامش، افکار، اندیشه و اعتقاداتش معلوم بود، متأسفانه ما در جامعه هنری خودمان آدم‌های بلاتکلیف زیاد داریم.

زارعی متأسفانه افرادی که در عرصه فرهنگ و هنر ادعای انقلابی گری دارند نان به نرخ روز خور شده اند و این افراد به شدت ترسناک هستند، گفت: زنده یاد طالب زاده آدم نان به نرخ روز خور و منفعت طلبی نبود، درواقع حزب باد هم نبود که هرکجا به نفعش باشد به آن سمت پرچمش بچرخد. زنده‌یاد طالب‌زاده در یک مسیر حرکت می‌کرد و تکلیفش با خودش، باورهایش، افکارش به روشنی مشخص بود.

وی با هشدار نسبت به هجمه‌های فرهنگی دشمنان به خصوص در سطح دانشگاه‌های کشور اظهار کرد: در این زمینه هم با دشمنان خارجی و هم متأسفانه با دشمنان داخلی مواجه هستیم و نیاز است از تأکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به مقوله فرهنگ در کشور غفلت نکنیم، چرا که صدمات بزرگی از ناحیه فرهنگ دیده ایم.

زارعی با اشاره به اینکه برخی مسئولان فرهنگی، سیاسیون و اعضای مجلس شورای اسلامی خودشان را به خواب زده اند، گفت: وظیفه ما اگر انقلابی، پیرو ولایت فقیه و سرباز رهبر هستیم در این زمینه سخت و دشوار است و نباید غفلت کنیم باید طرح‌ها و ایده‌های فرهنگی و انقلابی خود را را پیاده کنیم و منحصه ظهور برسانیم و جهادگرانه در این زمینه تلاش کنیم.

روح الله علی نژاد فعال جهان اسلام نیز در این مراسم با بیان اینکه امروز موضوع کنشگری رسانه بین الملل از موضوعات مهم به شمار می‌رود، افزود: امروز ما شهروند هزاره سوم هستیم و نمی‌توانیم کشنگری را متفاوت از رسانه بدانیم.

وی با اشاره به هم مرزی آذربایجان غربی با سه کشور خارجی عنوان کرد: آذربایجان غربی با سه کشور حساس به خصوص ترکیه دروازه گفتمانی ورود به اروپا مرز مشترک دارد و باید به عنوان هاب تمدنی و هاب کنشگری بین الملل در کشور مطرح شود.

محمدصادق شهبازی پژوهشگر فرهنگی و اجتماعی نیز در این مراسم عدالت خواهی، اهل ریا نبودن، مدیریت فرهنگی، جامعیت داشتن را از ویژگی‌های زنده یاد طالب زاده نام برد و گفت: باید الگوی عملی زنده یاد طالب زاده برای نسل‌های جدید معرفی و تبیین شود.

وی با بیان اینکه زنده یاد طالب زاده تجربیات چند دهه از زندگی خود را را با تلاش جهادگرانه در راه انقلاب گذاشت و خدمات ارزشمندی برجای گذاشت، گفت: زنده یاد طالب زاده انسان تک بعدی نبود و همواره دغدغه عدالت، آزادی و استقلال داشت و تک بعدی به مسائل نگاه نمی‌کرد و با شجاعت کامل به مسائل جدید با افق‌های جدید ورود پیدا می‌کرد.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه