ارسال به دیگران پرینت

چلسی | مالک جدید

تاد بولی مالک جدید چلسی کیست؟ + مبلغ قرارداد

کنسرسیومی به رهبری تاد بوهلی، مالک مشترک لس آنجلس داجرز، به عنوان خریدار ترجیحی برای تصاحب مالکیت چلسی معرفی می‌شود.

تاد بولی مالک جدید چلسی کیست؟ + مبلغ قرارداد

گروه سرمایه‌گذار تحت رهبری تاد بولی مالکیت باشگاه چلسی را به دست خواهد گرفت.

جزئیات انتخاب تاد بولی به عنوان مالک جدید چلسی

جزئیات انتخاب تاد بولی به عنوان مالک جدید چلسی جزئیات انتخاب تاد بولی به عنوان مالک جدید چلسی

بولی در سال ۲۰۱۹ هم برای خرید باشگاه چلسی اقدام کرده بود که با پاسخ منفی آبراموویچ مواجه شد.

پیشنهاد گروه سرمایه‌گذاری تحت رهبری تاد بولی برای خرید باشگاه چلسی پذیرفته شده است. بولی سرمایه‌گذار آمریکایی، بخش اعظم مالکیت لس آنجلس داجرز را در اختیار دارد و ثروت شخصی او در حدود ۵ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود. پیشنهاد ارائه شده توسط این گروه بیش از ۳.۵ میلیارد پوند گزارش شده و برنامه پیشنهادی آن‌ها مورد تایید گروه راین قرار‌ گرفت. در صورت تایید رسمی این موضوع توسط گروه راین، بولی و شرکای او باید منتظر تاییدیه نهایی دولت بریتانیا برای انجام مراحل تغییر مالکیت باشگاه باشند.

گروه تاد بولی در مسیر خرید باشگاه چلسی رقبای زیادی داشت که استفن پالیوکا و سر مارتین براتون از مهم‌ترین‌ها بودند. همچنین امروز خبر پیشنهاد لحظه آخری راتکلیف به گوش رسید که ظاهرا با موافقت گروه راین همراه نشده است.

مبلغ قرارداد تاد بولی مالک جدید چلسی

مبلغ قرارداد تاد بولی مالک جدید چلسی مبلغ قرارداد تاد بولی مالک جدید چلسی

بوهلی با مارک والتر، مالک دیگر داجرز، جاناتان گلدشتاین تاجر بریتانیایی، هانسجورگ ویس میلیاردر سوئیسی و شرکت سرمایه گذاری آمریکایی کلیرلیک کپیتال در این کنسرسیوم متحد شده است.

بوهلی بخشی از گروه مالکیتی بود که داجرز را به قیمت 2.15 میلیارد دلار در سال 2012 خریداری کرد. داجرز با سرمایه گذاری قابل توجه صاحبانشان روی بازیکنان بزرگ، اولین عنوان خود را در سری جهانی پس از مدت 32 سال در سال 2020 به دست آورد.

 

رقبای چلسی در لیگ برتر، لیورپول، منچستریونایتد و آرسنال در حال حاضر تحت مالکیت سرمایه گذاران آمریکایی هستند. چلسی امیدوار است تا پایان ماه می مالک جدیدی داشته باشد زیرا توماس توخل به عنوان سرمربی به دنبال برنامه ریزی برای فصل آینده است.

به دلیل تحریم های آبراموویچ، توخل در حال حاضر نمی تواند قراردادهای جدیدی را به بازیکنان فعلی پیشنهاد دهد یا بازیکنانی از سایر باشگاه ها را به خدمت بگیرد. انتظار می رود آنتونیو رودیگر و آندریاس کریستنسن مدافعان چلسی هر دو در پایان این فصل با انتقال آزاد از این تیم جدا شوند. هنگامی که گروه راین یک پیشنهاد دهنده ترجیحی را انتخاب کرد، دولت باید مجوز جدیدی را برای تکمیل فروش اعطا کند.

تاد بولی بازرگان، سرمایه‌گذار و نیکوکار آمریکایی است. او از بنیانگذاران و مدیر اجرایی شرکت هلدینگ صنایع الدریج  واقع در گرینویچ، کنتیکت است.

 

جیم رتکلیف تاجر بریتانیایی با پیشنهاد 4.25 میلیارد پوندی (5.3 میلیارد دلار) در اوایل روز جمعه مداخله دیرهنگام در جنگ مناقصه انجام داده بود. راتکلیف، بنیانگذار شرکت شیمیایی اینئوس، طبق گزارشات، بزرگترین پیشنهاد را برای چلسی در طول این فرآیند ارائه کرد اما رویکرد او پس از پایان مهلت اولیه گروه راین انجام شد.

در عوض، به نظر می‌رسد که کنسرسیوم بوهلی می‌تواند وارد مذاکرات انحصاری برای امضای قرارداد شود و گفته می‌شود که سایر پیشنهاد دهندگان از وضعیت مطلع شده‌اند. سخنگوی کنسرسیوم بوهلی روز جمعه از اظهار نظر خودداری کرد اما گمان می‌رود که رئیس و مدیر اجرایی صنایع الدریج گام بزرگی برای تصاحب استمفورد بریج برداشته باشد.

پیشینه تاد بولی مالک جدید چلسی

بولی که پدربزرگ و مادربزرگش از آلمان مهاجرت کرده بودند، با حضور در مدرسه لاندن در بتسدا، مریلند، در سال ۱۹۹۱ فارغ‌التحصیل شد.

او در سال ۱۹۹۶ با مدرک مدیریت بازرگانی در امور مالی از کالج ویلیام و مری فارغ‌التحصیل شد. او همچنین در مدرسه اقتصاد لندن تحصیل کرد.

 بوهلی در حالی که در مدرسه اقتصاد لندن بود، در سیتی بانک و سپس در سی اف فرست بوستون شروع به کار کرد تا بتواند در امور مالی تجربه کسب کند. بولی در مصاحبه ای با اندی سرور گفت: «من به نوعی با یک مانترای ساده زندگی می‌کردم، اگر بگویم که قرار است یک کار را انجام دهم حتماً آن کار را انجام می‌دهم. و وقتی به این شهرت را دارید که می‌توانید کارها را انجام دهید، شگفت‌انگیز است که چه چیزهای زیاد تری در صندوق پستی شما جمع می‌شوند.

باشگاه فوتبال چلسی (به انگلیسی: .Chelsea F.C) یک باشگاه فوتبال در لیگ برتر انگلستان است که در سال ۱۹۰۵ در غرب لندن بنا نهاده شد. چلسی شش دوره قهرمان لیگ برتر انگلستان شده‌است و همچنین هشت قهرمانی در جام حذفی فوتبال انگلستان و پنج قهرمانی در جام اتحادیه فوتبال انگلستان را در کارنامهٔ خود دارد. این تیم در مسابقات اروپایی نیز توانسته‌است دو قهرمانی در جام در جام اروپا، دو قهرمانی در سوپر جام اروپا، دو قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا و دو قهرمانی در لیگ اروپا به دست آورد.

چلسی نخستین مقام قهرمانی خود را در سال ۱۹۵۵ میلادی و در لیگ دسته اول انگلستان به دست آورد. این باشگاه چند جام نیز در دهه‌های ۱۹۶۰ و ۱۹۷۰ به دست آورد، اما تا سال ۱۹۹۷ نتوانست جام مهم دیگری را کسب کند. دهه ابتدایی قرن بیست و یکم درخشان‌ترین و موفقیت‌آمیزترین دوره تاریخ باشگاه چلسی به واسطهٔ قهرمانی در لیگ برتر جزیره در سال‌های ۲۰۰۵، ۲۰۰۶ و ۲۰۱۰ و رسیدن به فینال لیگ قهرمانان اروپا در ۲۰۰۸ بوده‌است. بخش عمده‌ای از این افتخارات توسط ژوزه مورینیو کسب شده‌است.

 

این باشگاه به‌همراه ورزشگاه استمفورد بریج که با ظرفیت ۴۱٬۸۴۱ نفر در منطقه فولام (SW6 1HS لندن) قرار دارد، در سال ۲۰۰۳ توسط رومن آبراموویچ تاجر، به مبلغ ۱۴۰ میلیون پوند خریداری شد.

باشگاه چلسی از فصل ۱۹۶۴–۱۹۶۵ اقدام به استفاده از پیراهن و شورت ورزشی آبی روشن و جوراب‌های سفید رنگ کرد و تا امروز نیز غالباً این رویه ادامه داشته‌است. تا پیش از آن هیچ‌گاه لباس و شورت بازیکنان این باشگاه یک‌رنگ نبوده‌است.

نماد باشگاه چندین بار تغییر پیدا کرده‌است که از دههٔ ۱۹۵۰ تا کنون، نماد شیر به عنوان نماد اصلی باشگاه برگزیده شده‌است. این باشگاه به‌طور میانگین در جایگاه پنجم پایدارترین تیم‌های فوتبال انگلیس قرار دارد. همچنین این تیم با میانگین ۴۱٬۴۰۳ تماشاگر در فصل ۲۰۰۹ – ۲۰۱۰ لیگ برتر انگلیس در رده ششم قرار گرفته‌است.

منبع : تیتر برتر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه