ارسال به دیگران پرینت

اختلال اضطراب

امبر هرد به اختلال اضطراب دچار است

هرد سال ۲۰۱۸ در مقاله‌ای نوشت: مانند زنان بسیاری در دوران تحصیلات دانشگاهی دچار آزار جنسی شدم

امبر هرد به اختلال اضطراب  دچار است

هرد سال ۲۰۱۸ در مقاله‌ای نوشت: مانند زنان بسیاری در دوران تحصیلات دانشگاهی دچار آزار جنسی شدم

مشاور زوج‌درمانی پیش‌تر این ادعا که جانی دپ و امبر هرد مسئول «آزار دوجانبه» یکدیگر بوده‌اند را رد کرد

روانشناس پزشکی قانونی که در جلسه دفاع امبرد هرد شهادت داد، گفت که این بازیگر دچار اختلال «اضطراب پس از حادثه» (PTSD) ناشی از خشونت خانگی است.

او همچنین ادعایی را که پیش‌تر مشاور زوج‌درمانی این زوج در شهادت دادگاه مطرح کرده بود، مبنی بر این که این زوج هر دو مسئول «آزار دوجانبه» یکدیگر بوده‌اند، رد کرد.

دادگاه رسیدگی به ادعای افترا بین آقای دپ و خانم هرد، روز ۱۱ آوریل (۲۲ فروردین) در «فیرفکس» ویرجینیا پس از شکایت دپ علیه همسر سابق خود در مارس ۲۰۱۹، تشکیل شد. آقای دپ مدعی شده است که [هرد] در مقاله‌ای که با عنوان «با صدای بلند از خشونت جنسی گفتم و با خشم فرهنگ‌مان مواجه شدم. این وضع باید عوض شود» در دسامبر ۲۰۱۸ در واشنگتن‌پست منتشر شد، به او افترا زده است.

دکتر داون هیوز به دادگاه گفت «نظر محوری» او «این است که «گزارش» خانم هرد «مبنی بر خشونت شریک جنسی» (intimate partner) و نیز مدارکی که او در ارتباط با این پرونده بررسی کرده است، «با آنچه در این زمینه» در ارتباط با خشونت از سوی شریک جنسی «می‌دانیم هم‌خوانی» دارد.

او همچنین گفت که طبق دفاعیه وکیل دپ، خانم هرد «اثرات روانی و ضربه روحی کاملا آشکاری بروز داده است»، و همین باعث شده است که هرد هم متقابلا از دپ شکایت کند.

دکتر هیوز گفت: «تشخیص من درباره خانم هرد اختلال اضطراب پس از سانحه است... و علت آن را خشونت‌ورزی شریک نزدیک زندگی، آقای دپ، دانستم.»

این شهادت خلاف نظری بود که پیش‌تر دکتر شانون کری مطرح کرده بود؛ روانشناسی که تیم دپ او را دعوت کرده بود و پیش‌تر در دادگاه شهادت داده بود که هرد دچار «اختلالات شخصیتی هیستریونیک و مرزی» و «علایم شدید پی‌تی‌اس‌دی» است.

دکتر هیوز می‌گوید ۲۹ ساعت از طریق برنامه زوم با هرد در دفترش در شهر نیویورک در ارتباط بوده است. می‌گوید به نظر او کودکی هرد بر او اثر داشته است. قبل‌تر در دادگاه مطرح شده بود که والدین هرد در دوران کودکی او را آزار می‌دادند.

دکتر هیوز افزود: «او در محیط خانوادگی خشنی بزرگ شد» و پدرش را «زودخشم» نامید و گفت پدر و مادرش هر دو معتاد به مواد مخدر بودند.

در جلسه دادگاه گفته شد که هرد «مراقبت» و زندگی کردن «در شرایط پر آشوب» را «خیلی زود یاد گرفت».

دکتر هیوز می‌گوید، «یاد گرفت کسی را که به او آسیب می‌زند، می‌تواند دوست بدارد» و افزود که هرد فکر می‌کرد همان طور که سعی داشت مادر و پدرش را «بهبود»  دهد، دپ را هم می‌تواند «بهبود» بخشد.

دکتر هیوز می‌گوید هرد به او گفت دپ او را «هل می‌داد»، «پرت می‌کرد»، به او «سیلی می‌زد» و «گلویش را فشار می‌داد»، و افزود که او همچنین ادعا می‌کند که «او را به دیوار می‌کوبید» و «لگد می‌زد».

به گفته این روان‌شناس، هرد ادعا می‌کند که بر اثر آزارهای جنسی دچار «دردهای آلت تناسلی» و کبودی و زخم در بدن شده است.

هرد در سال ۲۰۱۸ در مقاله‌ای نوشته بود: «مانند زنان بسیاری در سن نوجوانی (college age) دچار آزار و خشونت جنسی شدم. اما سکوت کردم- فکر نمی‌کردم با شکایت کردن به نتیجه‌ای برسم. و خودم را قربانی نمی‌دانستم.»

او همان موقع افزود: «بعد، دو سال پیش، نماد خشونت خانگی در جامعه شدم، فشار کامل خشم فرهنگ ما را علیه زنانی که صدای [اعتراض] خود را برآورند، حس کردم.»

با آن که در آن یادداشت از دپ نامی برده نشده است، گروه حقوقی او استدلال می‌کند که «‌به وضوح خشونت‌ورزی دپ در خانه» را مطرح می‌کند، و می‌گویند چنین چیزی «کذب مطلق و آشکار» است. دپ بابت این اتهام «حداقل ۵۰ میلیون دلار» غرامت می‌خواهد.

هرد هم با طرح دعوای متقابل بابت مزاحمت و اعاده حیثیت از اتهامات دپ، ۱۰۰ میلیون دلار غرامت  درخواست کرده است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه