ارسال به دیگران پرینت

رئیس پلیس جنایی آلمان اعلام کرد؛

افزایش قتل و خشونت های خانگی در آلمان طی یک سال

رئیس پلیس جنایی آلمان روز سه‌شنبه گفت که تعداد موارد خشونت خانگی و قتل های ناشی از آن در خانواده‌های آلمانی طی سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل ۴.۴ درصد افزایش یافته است.

افزایش قتل و خشونت های خانگی در آلمان طی یک سال

 رئیس پلیس جنایی آلمان روز سه‌شنبه گفت که تعداد موارد خشونت در خانواده‌های آلمانی طی سال ۲۰۲۰ نسبت به سال قبل ۴.۴ درصد افزایش یافته است.

بر اساس این گزارش، «هولگر موئنچ» به خبرنگاران در برلین گفت: ما دوباره شاهد افزایش تعداد قربانیان خشونت در خانواده‌ها بودیم. به همین دلیل است که اقدامات علیه خشونت خانگی که زنان را به طور نامتناسبی تحت تأثیر قرار می‌دهد، در تیررس پلیس باقی خواهد ماند.

بر اساس گزارش سالانه پلیس، سال گذشته ۱۴۸ هزار و ۳۱ مورد قربانی خشونت خانگی در آلمان به ثبت رسیده که بیش از ۸۰ درصد آنها را زنان تشکیل می‌دادند. در این میان، تقریباً ۳۸ درصد از جنایات توسط زوج‌هایی انجام شده که پیشتر اقدام به متارکه کرده بودند. آمارها نشان می‌دهد که ۱۳۹ زن و ۳۰ مرد طی یک سال گذشته بر اثر خشونت‌های خانگی کشته شده‌اند.

در همین راستا، «کریستین لامبرشت»، وزیر دادگستری حین ارائه این گزارش گفت، طی هر دو روز و نیم، یک زن به دست همسر سابق خود کشته می‌شود.

موئنچ گفت که هیچ آمار واضحی در مورد تأثیر قرنطینه‌های کرونایی بر افزایش آمار جرم‌های خانگی وجود ندارد.

تعداد جرایم خشونت خانگی در اولین قرنطینه در آوریل و می نسبت به سال قبل افزایش یافت، اما در دومین قرنطینه در نوامبر و دسامبر کاهش یافت.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه