ارسال به دیگران پرینت

سفیر روسیه در آمریکا: ناتو تهدید جنگ هسته‌ای را جدی نمی‌گیرد

نماینده روسیه در آمریکا می‌گوید رهبران ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آمریکا قادر به درک امکان وقوع یک درگیری هسته‌ای بالقوه نیستند و بر جنگ لفظی تنش زای خود بر سر نبرد‌های جاری در اوکراین اصرار می‌ورزند. وی با اشاره مستقیم به اظهارات غیرمسئولانه برخی رهبران ارشد نظامی ایالات متحده، از جمله لوید آستین، وزیر دفاع و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت که "خطر جدی و واقعی است و ما نباید آن را دست کم بگیریم. "

سفیر روسیه در آمریکا: ناتو تهدید جنگ هسته‌ای را جدی نمی‌گیرد

نماینده روسیه در آمریکا می گوید رهبران ائتلاف نظامی ناتو به رهبری آمریکا قادر به درک امکان وقوع یک درگیری هسته ای بالقوه نیستند و بر جنگ لفظی تنش زای خود بر سر نبردهای جاری در اوکراین اصرار می ورزند.

آناتولی آنتونوف، سفیر مسکو در واشنگتن، آنچه را که آن را «انبوهی از اظهارات نادرست آشکار» خواند، مورد مذمت قرار داد.

از نظر او، بلوک غرب در برخورد با آنچه که به عنوان یکی از خطرناک ترین برهه ها از زمان بحران موشکی کوبا در شش دهه اخیر می تواند باشد، غیرمسئولانه رفتار می کند. آنتونوف به نیوزویک گفت: «نسل فعلی سیاستمداران ناتو به وضوح تهدید هسته ای جهان را جدی نمی گیرند.»

وی با اشاره مستقیم به اظهارات غیرمسئولانه برخی رهبران ارشد نظامی ایالات متحده، از جمله لوید آستین، وزیر دفاع و ژنرال مارک میلی، رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا، گفت که "خطر جدی و واقعی است و ما نباید آن را دست کم بگیریم. "

سفیر روسیه در آمریکا، اتهامات آمریکایی ها را مبنی بر دامن زدن به بحران هسته ای از سوی روسیه "بی اساس" و "بخشی از یک کمپین تبلیغاتی علیه روسیه " خواند.

وی سپس "شرایطی که تحت آن استفاده از سلاح های هسته ای امکان پذیر است" را بر اساس دکترین رسمی روسیه تعریف کرد، که به گفته او بیان می کند که چنین سلاح های کشتار جمعی "می تواند در پاسخ به استفاده از سلاح های کشتار جمعی علیه روسیه و متحدانش مورد استفاده قرار گیرد" و گفت: «فقط در صورت تجاوز به کشورمان و به خطر افتادن موجودیت دولت ما چنین احتمالی وجود دارد». و تاکید کرد که همکاران غربی او خطر بروز یک بحران جهانی هسته‌ای را دست کم گرفته اند.

آنتونوف گفت: «این کشور ما است که در سال‌های اخیر به طور مداوم به آمریکایی ها یادآوری کرده است که در جنگ هسته‌ای هیچ برنده‌ای وجود ندارد، بنابراین هرگز نباید این اتفاق بیفتد».

وی به گنجاندن این اصل "بدون برنده" در توافق مشترک روسیه و آمریکا اشاره کرد. بیانیه ای که پس از نشست خرداد ۱۳۹۹ بین جو بایدن، رئیس جمهور روسیه و ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه و بار دیگر توسط اعضای دائم شورای امنیت سازمان ملل در دی ماه سال جاری میلادی به تصویب رسید.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه