ارسال به دیگران پرینت

پرامیلا پتن:

سازمان ملل تجاوز سربازان روس به پسران اوکراینی را بررسی می‌کند

سازمان ملل مشغول بررسی گزارش‌هایی است که ادعا می‌کنند سربازان روس در جنگ علیه اوکراین به مردان و پسران اوکراینی تجاوز کرده‌اند. سازمان ملل از قربانیان خواسته در مورد تجاوزها گزارش دهند.

سازمان ملل تجاوز سربازان روس به پسران اوکراینی را بررسی می‌کند

پرامیلا پتن، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور مقابله با خشونت جنسی در مناطق جنگی گفت، سازمان ملل در حال بررسی گزارش‌های مربوط به تجاوز سربازان روس به مردان و پسران اوکراینی است. این مقام ارشد سازمان ملل اما تاکید کرد که این گزارش‌ها هنوز تأیید نشده‌اند.

او افزود گزارش تجاوزهای جنسی برای زنان و دختران به دلیل انگ‌هایی که به آنها زده می‌شود دشوار است اما برای مردان و پسران گزارش تجاوزهای جنسی اغلب از زنان هم دشوارتر است.

روزنامه بریتانیایی گاردین به نقل از این مقام ارشد سازمان ملل نوشته است که این سازمان باید فضایی امن برای همه قربانیان ایجاد کند تا آنها بتوانند موارد خشونت جنسی را گزارش کنند.

گفته می‌شود هنوز مراکزی برای مردان که بتوانند در ارتباط با موارد تجاوز جنسی به آنها مراجعه کنند، وجود ندارد بنابراین ثبت جرایم نیز تا کنون دشوار بوده است.

در جنگ اوکراین گزارش‌هایی از تجاوز جنسی به مردان و زنان در تمام سنین وجود دارد. هم کودکان و هم بزرگسالان قربانی این حملات هستند. 

پاتن گفته است در یک میدان جنگ فعال نمی‌توان انتظار یک گزارش دقیق را داشت. اما او برای اقدامات خود منتظر گزارش داده‌ها و آمارها نمی‌ماند.

پاتن به قربانیان تجاوز جنسی در اوکراین قول داد که قوانین بین‌المللی برای آنها "وعده‌ای توخالی" نخواهد بود.

او از قربانیان تجاوزهای جنسی خواست سکوت را بشکنند و هر آنچه را که برآنها گذشته روایت کنند. پتن ادامه داد: «بدن شما میدان جنگ نیست و هرگز نباید به عنوان بخشی از میدان جنگ با آن برخورد شود.»

این مقام ارشد سازمان ملل تاکید کرد بر اساس اسنادی که جمع‌آوری می‌شود مجرمان مجازات خواهند شد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه