ارسال به دیگران پرینت

در ادامه سیاست های خصمانه واشنگتن؛

بایدن از کنگره درخواست کمک ۳۳ میلیارد دلاری به اوکراین کرد

رئیس جمهور آمریکا طی سخنانی بر ضرورت تصویب لایحه کمک ۳۳ میلیارد دلاری به اوکراین تاکید و اعلام کرد که این مسئله حمله برضد روسیه نیست.

بایدن از کنگره درخواست کمک ۳۳ میلیارد دلاری به اوکراین کرد

«جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از کنگره درخواست یک لایحه بودجه تکمیلی ۳۳ میلیارد دلاری با هدف کمک به اوکراین خواهد کرد.

بایدن در این باره گفت: بسیار مهم است که این بودجه در اسرع وقت تأیید شود.

وی افزود: ما به روسیه حمله نمی‌کنیم. ما به اوکراین کمک می‌کنیم تا از خود در برابر تجاوز روسیه دفاع کند، و همانطور که پوتین تصمیم گرفت این تهاجم را آغاز کند، می‌تواند برای پایان دادن به این تهاجم تصمیم بگیرد.

رئیس جمهور آمریکا ادامه داد: ما به این لایحه برای حمایت از اوکراین در مبارزه اش برای آزادی نیاز داریم. هزینه این مبارزه ارزان نیست، اما همراهی با تهاجم، اگر اجازه دهیم که اتفاق بیفتد، پرهزینه تر خواهد بود.

وی افزود که انتخاب بین حمایت از اوکراینی‌ها در دفاع از کشورشان یا کنار ایستادن است در حالی که روس‌ها «به جنایات خود ادامه می‌دهند».

بایدن با اشاره به اینکه این پشتیبانی‌ها برای کمک به تسلیحات، بودجه، مهمات و سایر حمایت‌های اقتصادی خواهد بود. گفت: «هم پیمانان ما در ناتو، شرکای ما در اتحادیه اروپا، آنها نیز سهم عادلانه خود را از این هزینه پرداخت خواهند کرد، اما ما نیز باید سهم خود را در رهبری ائتلاف به خوبی انجام دهیم.

یک مقام ارشد دولت آمریکا در این رابطه به خبرنگاران گفت که این کمک ۳۳ میلیارد دلاری شامل ۲۰.۴ میلیارد دلار درخواست کمک نظامی و امنیتی، از جمله ۵ میلیارد دلار برای بودجه مقامات، ۶ میلیارد دلار برای ابتکار کمک امنیتی اوکراین و ۴ میلیارد دلار برای برنامه تأمین مالی نظامی خارجی وزارت خارجه است.

رئیس جمهور آمریکا در ادامه اظهارات مسکو درباره احتمال وقوع جنگ هسته‌ای را «غیر مسئولانه» خواند.

وی در این باره گفت: هیچکس نباید در مورد استفاده از سلاح‌های هسته‌ای یا احتمال لزوم استفاده از آنها نظرات بیهوده اظهار کند.

بایدن همچنین در پاسخ به خبرنگاری که در مورد اظهارات «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه مبنی بر استفاده ناتو از درگیری‌ها در اوکراین به عنوان جنگ نیابتی، گفت: این مسئله درست نیست و من را نگران می‌کنند، زیرا نشان دهنده یأس و ناامیدی است که روسیه از شکست مفتضحانه خود در انجام کاری که در وهله اول قصد انجام آن را داشت، احساس می‌کند.

وی در پایان در پاسخ به سوالی درباره تجاوز احتمالی روسیه به ناتو و متحدانش، گفت که ایالات متحده «برای هر کاری که انجام دهند، آماده است».

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه