ارسال به دیگران پرینت

میخائل بوگدانف:

روسیه برای میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی اعلام آمادگی کرد

معاون وزیر خارجه روسیه امروز با هیئتی از حماس در مسکو دیدار کرد و به دنبال افزایش تنش‌ها در روابط روسیه و رژیم صیهونیستی، اعلام کرد که کشورش برای میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی آماده است.

روسیه برای میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی اعلام آمادگی کرد

«میخائل بوگدانف» معاون وزیر خارجه روسیه امروز پس از دیدار و گفت‌وگو با یک هیئت بلندپایه حماس گفت که مسکو برای میزبانی نشست گروه‌های فلسطینی آماده است.

معاون وزیر خارجه روسیه با بیان اینکه با هیئتی از حماس در مسکو دیدار کرده است، افزود: مسکو همه طرف‌ها در قدس را به آرامش دعوت می‌کند.

وی همچنین گفت که مسکو تابستان منتظر دیدار هیئت‌هایی از جنبش فتح و دیگر هیئت‌های فلسطینی است.

دیدار معاون وزیر خارجه روسیه با هیئتی از حماس در مسکو در پی اظهارات جنجالی اخیر سرگئی لاوروف در مصاحبه با یک شبکه ایتالیایی در مورد یهودیان صورت گرفت.

دولت اسرائیل در واکنش و اعتراض به ادعای اخیر سرگئی لاوروف مبنی بر «یهودی‌تبار بودن هیلتر»، سفر روسیه را برای دادن «توضیحات» در این خصوص احضار کرد.

در همین راستا یائیر لاپید، وزیر امور خارجه اسرائیل نیز روز دوشنبه به شدت از سرگئی لاوروف همتای روس خود به دلیل طرح این اظهارات و گفتن اینکه هیتلر خون یهودی در بدن داشته انتقاد کرد.

یائیر لاپید، وزیر خارجه اسرائیل این اظهار نظر را "نابخشودنی و شرم‌آور" توصیف کرد و از وزیر خارجه روسیه خواست به خاطر این "اشتباه وحشتناک تاریخی" عذرخواهی کند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه