ارسال به دیگران پرینت

به صورت تلفنی؛

پوتین و بنت گفتگو کردند

منابع خبری روسیه از تماس تلفنی رئیس جمهور این کشور با نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر دادند.

پوتین و بنت گفتگو کردند

 نهاد ریاست جمهوری روسیه از گفتگوی تلفنی امروز پنجشنبه «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور این کشور با «نفتالی بنت» نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

نهاد ریاست جمهوری روسیه اعلام کرد که پوتین و بنت درباره وضعیت اوکراین از جمله تخلیه غیرنظامیان از قلمرو «آزوفستال» در شهر بندری «ماریوپل» در اوکراین گفتگو کردند.

پوتین دراین باره گفت که ارتش روسیه آماده است تا از خروج امن غیرنظامیان از آزوفستال اطمینان حاصل کند و کی یف باید به شبه نظامیان دستور دهد سلاح‌های خود را زمین بگذارند.

کرملین در ادامه افزود که دو طرف به توسعه بیشتر روابط دوستانه روسیه و رژیم صهیونیستی ابراز علاقه کردند.

دو طرف بر اهمیت ویژه نهم ماه مه (سالگرد پیروزی شوری بر آلمان نازی در جنگ جهانی دوم) برای شهروندان روسیه و رژیم صهیونیستی تاکید کردند.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز به سهم قاطع ارتش سرخ شوروی در پیروزی بر نازیسم اشاره کرد.

تماس تلفنی مذکور پس از آن اتفاق می‌افتد که روابط بین مسکو و تل آویو در روزهای اخیر بسیار متشنج شده است.

وزارت خارجه روسیه چند روز پیش اعلام کرد که رژیم صهیونیستی از گروه‌های نئونازی در اوکراین حمایت می‌کند.

همچنین پیشتر «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه اعلام کرده بود این مسئله که «ولودیمر زلنسکی» رئیس جمهور اوکراین یهودی است وجود عناصر نازی در کشورش را نفی نمی‌کند چرا که «آدولف هیتلر» رهبر آلمان نازی هم خون یهودی در رگ‌هایش داشته است و خود یهودیان بدترین یهودستیزان هستند.

اظهارات و موضع گیری مقامات روسیه، اعتراض شدید مقامات رژیم صهیونیستی از جمله نفتالی بنت و «یائیر لاپید» وزیر خارجه این رژیم را در پی داشت.

همچنین رسانه‌های خبری گزارش دادند که اخیراً و در پی تحریم‌های غرب برضد مسکو و الیگارش های نزدیک به حکومت روسیه، رژیم صهیونیستی و سرزمین‌های اشغالی به پناهگاه خوبی برای الیگارشهای روسی که تبار یهودی دارند تبدیل شده است.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه