ارسال به دیگران پرینت

غربالگری نوزادان | کیت غربالگری نوزادان | ابتلا به بیماری

فناوری پلاسماتراپی برای مقابله با سرطان | افتتاح مرکز تولید کیت غربالگری نوزادان

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در نظر داریم مرکز تولید کیت غربالگری نوزادان که به تولید انبوه رسانده‌ایم را افتتاح کنیم.

فناوری پلاسماتراپی برای مقابله با سرطان |  افتتاح مرکز تولید کیت غربالگری نوزادان

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: در نظر داریم مرکز تولید کیت غربالگری نوزادان که به تولید انبوه رسانده‌ایم را افتتاح کنیم.

آقای محمد اسلامی در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی سلامت گفت: از آقای عین اللهی، وزیر بهداشت هم برای این رونمایی و افتتاح دعوت کرده ایم تا با حضور ایشان این دستاورد مهم را افتتاح کنیم. تولید این کیت دارای فناوری سطح بالا (high-tech) گام بزرگی است و دغدغه بزرگ خانواده‌ها را در ارتباط با بیماری‌های آتی کودکان برطرف می‌کند.

رئیس سازمان انرژی اتمی با اشاره به فشار‌های مضاعف روی صنعت هسته‌ای کشور، اتهام حرکت به سمت فعالیت‌های غیر صلح آمیز و تصمیم قاطع غربی‌ها برای از بین بردن فناوری آب سنگین کشورمان گفت: عرصه آب سنگین عرصه آقایی و سروری است؛ که اکنون ایران در این حوزه با اقتدار فعالیت می‌کند.

به گفته او، «دقیق ترین، ظریف‌ترین و کارآمد‌ترین متریال در آب سنگین است که می‌توانیم برای سلامت جامعه استفاده کنیم. ارزش افزوده اقتصادی این حوزه، وابستگی کشور را در حوزه‌های پیشرفته قطع می‌کند. این یکی از گام‌های نخستین در این حوزه است و ان شاءالله کیت غربالگری در دسترس جامعه قرار می‌گیرد.»

آقای اسلامی گفت: غربالگری‌های زودهنگام کمک می‌کند خانواده‌ها پیش از اینکه فرزندان دچار بیماری‌های متعدد شوند، از احتمال ابتلا به بیماری اطلاع داشته باشند و پیشگیری کنند.

پژوهش درباره ۲۰ رادیوداروی موثر را در دستور کار داریم

رئیس سازمان انرژی اتمی در بخش دیگری از این برنامه با اشاره به پژوهش‌ها درباره رادیوداروها گفت: سالانه حدود یک میلیون نفر از ۵۰ نوع رادیوداروی تولیدی سازمان استفاده می‌کنند و حدود ۲۰۵ مرکز روزانه یا هفتگی از این رادیودارو‌ها برای تشخیص و درمان استفاده می‌کنند.

به گفته او، «با افتخار اعلام می‌کنم گام‌های بزرگی در این مسیر برداشته شده است و حدود ۲۰ رادیوداروی کارساز و موثر را در دست پژوهش داریم که تحت تحقیقات کاربردی قرار دارند و به محض اینکه مراحل آزمایشگاهی را طی کنند، وارد فرآیند آزمایش‌های بالینی و مجوز‌های وزارت بهداشت خواهند شد.»

آقای اسلامی درباره ساخت نخستین و بزرگترین مرکز منطقه‌ای رادیوداروها گفت: اولین و بزرگترین مرکز منطقه‌ای تولید رادیودارو‌ها را در دست ساخت داریم که انشاء الله در سال ۱۴۰۲ بتوانیم تجهیز و آماده بهره برداری کنیم. این مرکز در دنیای رسانه‌ای مرکزی قابل ملاحظه قلمداد می‌شود که می‌تواند همچون نگینی در این منطقه از جهان بدرخشد.

پذیرش ۱۲۰۰ بیمار سرطانی در مرکز یون درمانی/ ایجاد اولین کلینیک پلاسمادرمانی برای دیابتی‌ها در دستور کار

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: ششمین مرکز یون درمانی جهان در ایران در دست ساخت است و به یاری حق تعالی در سال ۱۴۰۳ به بهره برداری می‌رسد.

به گفته او، «این مرکز ظرفیت جذب حدود یک هزار و ۲۰۰ بیمار را بخصوص برای درمان سرطان خواهد داشت.»

آقای اسلامی در بخش دیگری از سخنانش نیز با اشاره به خدمات درمانی ارائه شده برای بیماران دیابتی گفت: با فناوری پلاسما در حال ایجاد ظرفیتی هستیم تا بتوانیم اولین کلینیک پلاسما درمانی را برای دیابتی‌ها ایجاد کنیم.

از فناوری پلاسماتراپی برای مقابله با سرطان استفاده می‌شود

آقای محمد اسلامی با اشاره به بحث پلاسماتراپی گفت: پلاسماتراپی یک فناوری و یک وسیله و ابزار درمانی جدید است که در سالروز ملی فناوری هسته‌ای در ۲۰ فروردین امسال از آن رونمایی کردیم. 

به گفته او، «این فناوری برای مقابله با سرطان بکار می‌رود و عوارض جانبی به همراه ندارد. این فناوری ارزشمند و پیشرفته به تازگی آزمایشات را طی کرده و وارد فاز بالینی می‌شود.»

رئیس سازمان انرژی اتمی گفت: این فناوری برای مقابله با سرطان بویژه در مغز و سر به خدمت جامعه در می‌آید. امیدواریم بتوانیم در سال ۱۴۰۱ گواهینامه اخلاق این پروژه را دریافت کنیم. برای این کار تعاملاتی با دانشگاه شهید بهشتی برقرار کردیم.

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه