ارسال به دیگران پرینت

مارادونا:

شکست رکورد گران‌ترین پیراهن تاریخ؛ پیراهن مارادونا ۷ میلیون پوند به فروش رفت

پیراهنی که دیگو مارادونا هنگام به ثمر رساندن گل "دست خدا" بر تن کرد، در حراجی بیش از ۷ میلیون پوند فروخته شد. به این ترتیب پیراهن مارادونا رکورد گران‌ترین پیراهن تاریخ را شکست. رکورد قبلی ۱۵۷ هزار پوند بود، مبلغی که برای تی‌شرتی که پله در فینال جام جهانی ۱۹۷۰ پوشیده بود، فروخته شد.

شکست رکورد گران‌ترین پیراهن تاریخ؛ پیراهن مارادونا ۷ میلیون پوند به فروش رفت

پیراهنی که دیگو مارادونا هنگام به ثمر رساندن گل "دست خدا" بر تن کرد، در حراجی بیش از ۷ میلیون پوند فروخته شد.

پیراهن دیگو مارادونا که او در بازی معروف مقابل انگلیس در جام جهانی ۱۹۸۶ مکزیک به تن کرد، به رقم بی سابقه ای فروخته شد. این پیراهن در حراجی بیش از ۷ میلیون پوند به فروش رفت که بالاترین قیمتی است که تا به حال برای یک قطعه ورزشی پرداخت شده است.

به این ترتیب پیراهن مارادونا رکورد گران‌ترین پیراهن تاریخ را شکست. رکورد قبلی ۱۵۷ هزار پوند بود، مبلغی که برای تی‌شرتی که پله در فینال جام جهانی ۱۹۷۰ پوشیده بود، فروخته شد.

مارادونا در بازی یک چهارم نهایی در مکزیکو سیتی در ۲۲ ژوئن ۱۹۸۶ دو گل به ثمر رساند، تنها چهار سال پس از جنگ بریتانیا و آرژانتین بر سر جزایر فالکلند. گل اول بزرگ آرژانتینی با ضربه سر اعلام شد اما توپ دور از چشم داور با دست مارادونا وارد دروازه انگلیس شد. او بعد از این دیدار گفت آن دست، دست خدا بود که توپ را وارد دروازه انگلیس کرد.

گل دوم مارادونا نیز بسیار زیبا بود. او در این صحنه تقریباً تمام تیم ملی انگلیسی را دریبل کرد و سپس پیتر شیلتون را نیز پشت سر گذاشت و توانست توپ را وارد دروازه کند. در سال ۲۰۰۲، در نظرسنجی فیفا این گل به عنوان "گل قرن" انتخاب شد.

این رقم پیراهن مارادونا را به گران‌ترین لباس ورزشی در تاریخ تبدیل می‌کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه