ارسال به دیگران پرینت

در دیدار امروز میان سران هند و آلمان؛

«ناندرا مودی» علیه روسیه موضع‌گیری نکرد

سران آلمان و هند علیرغم امضای چند توافقنامه آب و هوایی، درباره روسیه با هم اختلاف نظر داشتند؛ از این رو، «ناندرا مودی» علیه مسکو موضع‌گیری نکرد.

«ناندرا مودی» علیه روسیه موضع‌گیری نکرد

«ناندرا مودی» نخست وزیر هند امروز دوشنبه در دیدار با «اولاف شولتز» صدراعظم آلمان از موضع گیری علیه روسیه امتناع کرد.

صدراعظم آلمان پس از دیدار با نخست وزیر هند که در برلین به سر می برد، پرداخت ۱۰ میلیارد یورو برای کمک به دهلی نو به منظور دستیابی به اهداف اقلیمی خود را متعهد شد.

«اولاف شولتز» در بیانیه‌ای رسانه‌ ای، اهداف مشترک دو کشور از جمله مبارزه با تغییرات آب‌ و هوایی و اهمیت همکاری بین دموکراسی‌ها را مورد تاکید قرار داد.

بر مبنای توافقنامه هایی که میان برلین و دهلی نو به امضا رسید، دولت آلمان در جهت تقویت سازگاری صنایع هند با انرژی های پاک مبلغ ۱۰ میلیارد یورو به این کشور اعطا می کند.

مواضع سران آلمان و هند اما در مسئله درگیری های اوکراین و روسیه در تعارض با هم بود. مودی، که دولتش بیشتر تجهیزات نظامی خود را از روسیه تهیه می کند، گفت: گفتگو تنها راه دستیابی به راه حل است.

نخست وزیر هند افزود: ما معتقدیم که در این جنگ برنده ای وجود نخواهد داشت، همه شکست خواهند خورد. ما طرفدار صلح هستیم.

در طرف مقابل صدراعظم آلمان قرار داشت که دولتش از ابتدای بحران در اوکراین تاکنون هزاران سلاح را در اختیار کی یف قرار داده و به تازگی پارلمان این کشور ارسال تسلیحات سنگین به اوکراین را نیز با اکثریت آراء تصویب کرد.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه