ارسال به دیگران پرینت

بینی‌های الکترونیکی | اختراع | بیماری‌ها

اختراع «بینی‌های الکترونیکی» برای تشخیص بیماری‌ها!

توسعه سیستم بویایی هوشمند می‌تواند بین بو‌های سالم بدن و بو‌های تغییر یافته توسط بیماری تمایز قائل شود و آن‌ها را به صورت دیجیتالی منتقل کند.

اختراع «بینی‌های الکترونیکی» برای تشخیص بیماری‌ها!

در آوریل ۲۰۲۲، پروژه "بویایی الکترونیکی هوشمند برای تشخیص بوی بدن" با هفت شریک از آلمان، اسرائیل و فنلاند آغاز به کار کرد. توسعه سیستم بویایی هوشمند می‌تواند بین بو‌های سالم بدن و بو‌های تغییر یافته توسط بیماری تمایز قائل شود و آن‌ها را به صورت دیجیتالی منتقل کند. طی یک دوره سه ساله و با بودجه تقریباً ۳ میلیون یورویی، فناوری توسعه یافته راه را برای دیجیتالی شدن حس بویایی هموار می‌کند. این بینی‌های الکترونیکی می‌توانند در زندگی روزمره نیز به افراد کمک کنند.

به گزارش فرارو، بوی بدن در بسیاری از موقعیت‌های اجتماعی نقشی حیاتی دارد. بر جذب شریک زندگی افراد تاثیر می‌گذارد، احساس تعلق را در خانواده ایجاد می‌کند و افراد را متوجه احساسات یا بیماری‌های هم نوعان خود می‌کند. ناتوانی در درک بوی بدن خود و دیگران به عنوان یکی از جدی‌ترین آسیب‌ها برای افراد مبتلا به اختلالات بویایی توصیف می‌شود. این فناوری پتانسیل تبدیل شدن به یک ابزار تشخیصی سریع، فوری و غیرتهاجمی را دارد.

بینی الکترونیکی

با ظهور این حسگر‌های سازگار با محیط زیست و ارزان، پایش سلامت بوی بدن می‌تواند روش‌های پرزحمت یا دردناکی را که در حال حاضر فقط در مراکز تخصصی برای این منظور مورد استفاده قرار می‌گیرند، در هر مکان و زمانی به یک فناوری برای افراد  تبدیل کند. یک دستگاه بویایی الکترونیکی که به تغییرات بوی بدن پاسخ می‌دهد، می‌تواند برای تسهیل کاشت ایمپلنت و وسایل کمکی برای بیماران مبتلا به اختلالات بویایی و بهبود کیفیت زندگی آن‌ها مورد استفاده قرار گیرد.

بسیاری از برنامه‌های کاربردی دیگر نیز برای این فناوری وجود دارند. حسگر‌های بویایی الکترونیکی در آینده می‌توانند نسل بعدی خانه های هوشمند را شکل دهند؛ (به عنوان مثال با یخچال‌هایی که بر کیفیت غذا نظارت می‌کنند). فرآیند‌های صنعتی را بهبود بخشند؛ (به عنوان مثال با استفاده از ربات‌هایی که عملکرد نادرست کارخانه‌های تولید را تشخیص می‌دهند) و بر ایمنی و محیط زیست نظارت کنند؛ (به عنوان مثال با اندازه گیری آمونیاک در هوا).

منبع : فرارو
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه