ارسال به دیگران پرینت

افزایش حقوق بازنشستگان| زمان افزایش حقوق بازنشستگان | واریز حقوق بازنشستگان

وعده عبدالملکی به مردم : امسال فقر را از کشورمان حذف می‌کنیم

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تصویب و به هیات دولت ارسال شده که به زودی در دستور کار قرار می گیرد تا تصویب شود.

وعده عبدالملکی به مردم :  امسال فقر را از کشورمان حذف می‌کنیم

حجت الله عبدالملکی روز (شنبه) در حاشیه نشست ویدئوکنفرانسی با مسئولان تشکل‌های عالی کارگری، کارفرمایی، بسیج کارگری استان‌های کشور و مدیران کل اجرایی و در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش می کنیم که از اردیبهشت ماه میزان افزایش حقوق بازنشستگان را اجرا کنیم.

وی گفت: افزایش حقوق بازنشستگان در هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی تصویب و به هیات دولت ارسال شده که به زودی در دستور کار قرار می گیرد تا تصویب شود

عبدالملکی با اشاره به تنظیم آیین‌نامه‌های مختلف تبصره بودجه ۱۴۰۱، گفت: به موضوع یارانه‌ها یکپارچه ورود می‌کنیم؛ مبلغ یارانه‌ای که در قانون بودجه دیده شده، نسبت به سال گذشته خیلی بیشتر است.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: دولت بر روی موضوع یارانه کار می‌کند و روز گذشته در جلسه‌ای با حضور رئیس جمهور در خصوص یارانه‌ها صحبت کردیم که در حال تصمیم گیری است.

وی ادامه داد: مساله یارانه‌ها بر روی مسائل رفاهی مردم اثر جدی می‌گذارد و تلاش خواهیم کرد تا به نحوی تنظیم شود که حداکثر کاهش در فاصله طبقاتی را داشته باشیم.

عبدالملکی با بیان اینکه امسال فقر را با توجه به تعاریف بهداشتی و بانک جهانی از کشورمان حذف می‌کنیم، تاکید کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در خصوص یارانه‌ها پیشنهادی به دولت ارائه کرده است که اکنون در مورد آن بحث شده و سخنگوی دولت آن را به زودی اعلام خواهد کرد.

وی خاطر نشان کرد: دهک‌ها در یارانه نسبی هستند، جمعیت کشور به ۱۰ دهک، هشت و نیم میلیون نفری در سطوح درآمدی مختلف، تقسیم بندی می‌شود و نسبت به نوع پرداخت‌ها به زودی تصمیم گیری خواهد شد.

وزیر، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه امروز از نمونه قرارداد کار دریانوردان و پیمان دسته‌جمعی کار دریایی رونمایی شد، گفت: این نوع جدیدی از قرارداد است که برای کار دریانوردان در خط مقدم اقتصاد مقاومتی تنظیم شده است.

وی ابراز داشت: در این قرارداد جدید، بر اساس معاهدات بین‌المللی جوانب مختلفی که به بهبود عملکرد دریانوردان کمک می‌کند، در نظر گرفته شده است و امتیازهای ویژه برای جریان‌های کارگری دریایی اختصاص می‌یابد.

عبدالملکی از تشکیل کمیته امنیت شغلی کارگران خبر داد و عنوان کرد: این کمیته با ریاست معاون روابط کار وزارت کار تشکیل شده تا دیگر شاهد قراردادهای سفید امضا نباشیم.

وی بیان داشت: ۲ماه فرصت دادیم که با مشارکت کارگران و کارفرمایان مباحث مطرح شود که اگر نیاز به قانون باشد، در قالب لایحه به مجلس ارسال شود و یا در هیات وزیران به تصویب برسد.

به گفته وزیر کار، آمارهای دقیقی از قراردادهای سفید امضا وجود ندارد، اما این قراردادها غیرقانونی و غیررسمی است.

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      بر پدر دروغگو

    • ناشناس ارسالی در

      به عمل حرف براید به سخن دانی نیست.

    • ناشناس ارسالی در

      دروغ....دروغ...

    • ناشناس ارسالی در

      بچه جان پیاده شو با هم بریم. به کجا چنین شتابان .شما بعد دو ماه نتوانستی مستمری بازنشسته تامین اجتماعی در هیئت دولت تصویب کنی.کاری که دولت قبل سال قبل انجام داد. دست بردار خالی نبند

    • بیکار ارسالی در

      برادر حالا چرا با این عجله میخواهید فقر زدایی کنید..بزارید خب این۷۰ میلیون فقیر باشه..بخدا لازمه ها.جای کسی را که تنگ نکردیم..دیگه وقتی همه پولدار شدن.خیلی از شغلها و نهاد هم تعطیل میشن..و این خودش باعث میشه عده زیادی از خادمین مردم.و زحمت کشان عرصه خدمت به اقشار ضعیف بیکار بشن. نه.نه اصلا عجله نکنید..فقر هم مثل کرونا خودش اومده یه روزی خودش هم میره..ترو خدا شما خودتون رو تو زحمت نندازید..😎

    • سعید ریسی ارسالی در

      سلام فقر ریشه کن نکن قیمت ها نجومی کنترل کنید

    • جهانگیر ارسالی در

      از همگی عذرخواهی میکنم از طرف حاجی ایشون میخاس بگه 《فقرا 》را ولی اشتباه لپی شد .اینه دیگه!!!!!!۴

    • زهرا ارسالی در

      فعلا که مردم روز به روز بدبخت تر میشن خود من بیست پنج ساله مستاجرم پسرم تصادف کرده خرج دارو درمان هست الان دارم ماهی سه ملیون کرایه میدم شوهرم کارگر بیکار روزی یک وعده غذا گیر بچه هام نمیاد چرا همش لب دهن هستین نون از دهن بچه هام بریدین ماهی یه مرغ نمیتونیم بخریم همه چیز چن برابر شده دکتر دارو دیگه با بیمه سلامت نیست هر روز داریم بدبخت تر میشیم یک کلام بگو ما هر روز داریم مردم فقیر تر میکنیم

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه