ارسال به دیگران پرینت

در دیوان لاهه؛

آلمان، ایتالیا را به نقض حق حاکمیتی خود متهم کرد

دولت آلمان با طرح شکایتی در دیوان لاهه، ایتالیا را متهم به نقض حق حاکمیت خود پیرامون پرداخت غرامت به قربانیان جنگ جهانی کرد.

آلمان، ایتالیا را به نقض حق حاکمیتی خود متهم کرد

آلمان به دلیل آنچه نقض حاکمیت خود در قبال پرداخت غرامت به قربانیان جنایات جنگی خواند، از ایتالیا شکایت کرد.

دیوان بین المللی دادگستری (لاهه) اعلام کرد که آلمان در این دیوان شکایتی علیه ایتالیا تنظیم کرده است.

آنگونه که در اعلام دیوان لاهه آمده، آلمان می گوید ایتالیا به قربانیان جنگ جهانی نازی ها اجازه داده تا از برلین درخواست غرامت کنند که این مسئله نقض حق حاکمیت این کشور و خلاف تصمیم پیشین این دیوان به شمار می آید.

اشاره آلمان به تصمیم دیوان لاهه در سال ۲۰۱۲ است که در آن تاکید می شود آلمان از مصونیت قانونی در برابر دعاوی دادگاهی قربانیان نازیسم برخوردار است.

با این حال، در سال ۲۰۱۴، دادگاه قانون اساسی ایتالیا طی حکمی اعلام کرد که الزام به پیروی از تصمیم سال ۲۰۱۲ دیوان لاهه، به حمایت قانونی از حقوق اساسی مطابق با قانون اساسی این کشور بستگی خواهد داشت.

بر اساس بیانیه دیوان لاهه، برلین در شکایت خود از دیوان خواسته تا اعلام کند رم با اتخاذ اقدامات قهری علیه اموال دولتی آلمان در قلمرو خود، به نقض تعهدات احترام به مصونیت حاکمیتی آلمان ادامه می‌دهد.

اگرچه بر اساس حکم دیوان لاهه در سال ۲۰۱۲، درخواست غرامت از آلمان حق مصونیت این کشور را بر اساس مفاد قوانین بین‌المللی نقض می‌کند، اما از آن زمان تاکنون ۲۵ پرونده شکایت دیگر در ایتالیا با درخواست غرامت از آلمان تشکیل شده است. در ۲ مورد از این شکایات، دادگاه های ایتالیایی اقدام به تصرف اموال متعلق به آلمان در رم کرده اند.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه