ارسال به دیگران پرینت

جنگ جهانی دوم | جنگ جهانی | تاریخ جنگ جهانی

مسکووا اولین رزمناو روسیه که پس از جنگ جهانی دوم غرق می‌شود

به گفته پروفسور ایوان ماودسلی، مورخ برجسته و کارشناس تاریخ روسیه و تاریخ جنگ جهانی، آخرین باری که یک رزمناو روسی در جنگ جهانی دوم در سواحل کریمه توسط آلمان غرق شد، ۸۱ سال پیش بود. او افزوده در حالی که روسیه انواع دیگری از کشتی‌های جنگی را در طول جنگ جهانی دوم از دست داده بود. رزمناو (Chernova Ukraina)، آخرین رزمناو روسی بود که در سال ۱۹۴۱ غرق شد.


مسکووا اولین رزمناو روسیه که پس از جنگ جهانی دوم غرق می‌شود

به گفته پروفسور ایوان ماودسلی، مورخ برجسته و کارشناس تاریخ روسیه و تاریخ جنگ جهانی، آخرین باری که یک رزمناو روسی در جنگ جهانی دوم در سواحل کریمه توسط آلمان غرق شد، ۸۱ سال پیش بود.

او افزوده در حالی که روسیه انواع دیگری از کشتی های جنگی را در طول جنگ جهانی دوم از دست داده بود. رزمناو (Chernova Ukraina)، آخرین رزمناو روسی بود که در سال ۱۹۴۱ غرق شد.

به گفته پروفسور ماودسلی، اگرچه نزدیک به ۴۰ سال از ساخت رزمناو مسکووا می گذشت، اما یکی از بزرگترین کشتی های نیروی دریایی روسیه بود و از دهه ۱۹۸۰ هیچ کشتی به این بزرگی ساخته نشده است.

این مورخ برجسته گفته: "تصور کنید که رزمناو مسکووا واقعا توسط یک موشک نسبتا کوچک نپتون هدف قرار گرفته و به شدت آسیب دید، این حادثه نشان می دهد که این رزمناو از سیستم دفاع ضد موشکی ضعیفی برخوردار بوده است."

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه