ارسال به دیگران پرینت

مغز انسان | هوش مصنوعی | فعالیت هوش مصنوعی

تلاش متا برای فعالیت هوش مصنوعی مانند مغز انسان

گزارش‌ها حاکی از این هستند که شرکت متا می‌خواهد کاری کند که هوش مصنوعی مانند مغز انسان عمل کند. متا با NeuroSpin، یک مرکز تحقیقاتی مستقر در پاریس برای نوآوری در حوزه تصویربرداری مغز و همچنین با موسسه ملی تحقیقات علوم و فناوری دیجیتال فرانسه، برای تحقیقات در حوزه علوم دیجیتال همکاری کرده است.


تلاش متا برای فعالیت هوش مصنوعی مانند مغز انسان

گزارش‌ها حاکی از این هستند که شرکت متا می‌خواهد کاری کند که هوش مصنوعی مانند مغز انسان عمل کند.

شرکت متا به تازگی اعلام کرد که در حال کار بر روی یک مطالعه طولانی مدت برای درک بهتر نحوه پردازش زبان توسط مغز انسان، است.

متا با NeuroSpin، یک مرکز تحقیقاتی مستقر در پاریس برای نوآوری در حوزه تصویربرداری مغز و همچنین با موسسه ملی تحقیقات علوم و فناوری دیجیتال فرانسه، برای تحقیقات در حوزه علوم دیجیتال همکاری کرده است. این کار بخشی از تمرکز گسترده Meta AI روی هوش مصنوعی در سطح انسانی است که می‌تواند با نظارت کم یا بدون نظارت انسانی یاد بگیرد.

این شرکت می‌گوید که اگرچه هوش مصنوعی پیشرفت چشمگیری داشته است، اما هوش آن هنوز به خوبی مغز در یادگیری زبان نیست، بنابراین متا می‌خواهد برای رسیدن به هدف خود، آن را به کمک یک نرم افزار توسعه دهد.

متا در بیانیه‌ای در وبلاگ رسمی خود که جمعه ۲۹ آوریل منتشر شد، گفت: "ما از دانش این کار برای هدایت توسعه هوش مصنوعی استفاده خواهیم کرد تا گفتار و متن را به اندازه انسان‌ها، کارآمد پردازش کند.

همچنین مقاله دیگری نشان داد که مغز، کلمات و ایده‌ها را زود پیش‌بینی می‌کند در حالی که مدل زبان هوش مصنوعی، فقط برای کار بر روی کلمه بعدی برنامه‌ریزی شده است، بنابراین می‌توان به کمک یادگیری ماشین، این مدل هوش مصنوعی را بهبود بخشید.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه