ارسال به دیگران پرینت

خودرو برقی :

جدال مرسدس بنز و ب ام و در ساخت پیشرفته ترین خودرو برقی

شرکت BMW در حالی سری هفت جدید خود را برای رقابت با مرسدس EQS معرفی کرد که بنز هم محصول جدیدی را رو کرد و از تولید نسل جدید شاسی بلند EQS خبر داد. این دو خودرو اکنون لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروهای برقی جهان هستند.

جدال مرسدس بنز و ب ام و در ساخت پیشرفته ترین خودرو برقی

دویچه وله: شرکت BMW در حالی سری هفت جدید خود را برای رقابت با مرسدس EQS معرفی کرد که بنز هم محصول جدیدی را رو کرد و از تولید نسل جدید شاسی بلند EQS خبر داد. این دو خودرو اکنون لوکس‌ترین و پیشرفته‌ترین خودروهای برقی جهان هستند.

"ب‌ ام‌ و" در کنار محصولات هیبریدی، بنزینی و دیزلی، یک محصول کاملا برقی را با نام آی هفت معرفی کرده که یک خودرو لوکس و برقی است.

البته طراحی محصول جدید ب ام و جنجالی را در میان منتقدان طراحی خودرو به راه انداخته است. برخی آن را جسورانه می‌دانند و عده‌ای، زشت و پر از خطوط پیچیده و عجیب.

گذشته از طراحی بحث برانگیز، خودرو جدید ب ام و را می‌توان در بسیاری از فناوری‌ها نوآورانه قلمداد کرد.

در این مدل، از سطح خودران دو پلاس استفاده شده است و در اتوبان‌ها راننده می‌تواند در سرعت ۱۳۰ کیلومتر در ساعت دست خود را از روی فرمان بردارد. هوش مصنوعی و اطلاعات ماهواره‌ای، خودرو را در این جاده‌ها هدایت می‌کند و البته در این شرایط باید راننده با حواس جمع به خودرو نظارت داشته باشد. ب‌ ام و می‌خواهد دراین محصول، به سطح خودران سه برسد؛ سطحی که فعلا تنها مرسدس بنز در خودرو لوکس برقی خود به آن دست پیدا کرده است.

کابین این خودرو بسیار لوکس است و سعی شده فضای بسیار زیادی برای سرنشینان عقب در نظر گرفته شود اما اصلی ترین نکته در تزئینات داخلی، استفاده از یک نمایشگر ۳۸ اینچی برای سرنشینان عقب است.

این خودرو در نسخه کاملا الکتریکی آی هفت نامیده می‌شود و دو موتور الکتریکی دارد که قدرت ۵۴۴ اسب بخار را تولید می‌کنند. با استفاده از این موتورها خودرو شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر حدود پنج ثانیه دارد و با یکبار شارژ شدن می‌تواند تا ۶۲۵ کیلومتر را طی کند.

شاسی بلند لوکس برقی مرسدس بنز

مرسدس بنز با معرفی پلت‌فرم الکتریکی جدید خود تحولی در این شرکت آلمانی ایجاد کرده است. این پلت‌فرم لوکس برقی ابتدا در خودرو سدان‌EQS استفاده شده و حالا نسخه شاسی بلند این محصول هم معرفی شده که می‌توان آن‌را یکی از لوکس‌ترین خودروهای برقی جهان دانست.

این محصول مرسدس بنز یک شاسی بلند بزرگ با سه ردیف صندلی است و می‌تواند بیش از ۶۰۰ کیلومتر را با یکبار شارژ شدن طی کند.

در داشبورد این خودرو از یک نمایشگر با ابعاد ۵۶ اینچ بصورت پیوسته استفاده شده است. یکی دیگر از نکات استفاده شده در این خودرو، فرمان گرفتن چرخ‌های عقب خودرو است که سبب می‌شود دور زدن با آن در محیط‌های شهری راحت‌تر شود.

این خودرو از دو موتور الکتریکی استفاده می‌کند که توان تولید بیش از ۵۰۰ اسب بخار را دارد و نیرو بصورت هوشمند به چهار چرخ خودرو منتقل می‌شود. ارتفاع بالای خودرو به همراه توزیع نیرو هم امکان عبور از جاده‌های مختلف را به آن می‌دهد.

این خودرو مانند خودرو EQS توانایی دارا بودن سیستم‌های خودران سطح سه را دارد و از این نظر مرسدس بنز از رقبای خود جلوتر است.

هواپیمای جدید ناسا

ناسا با کمک شرکت لاکهید مارتین در حال توسعه یک هواپیما مافوق صوت جدید با نام ایکس ۵۹ است که قرار است به الگویی برای توسعه هواپیماهای جدید مسافربری تبدیل شود.

این هواپیما توانسته است تست‌های زمینی خود را در زمینه سازه در تونل باد طی کند و سازه آن در آزمایش‌های زمینی موفق عمل کرده است.

این هواپیما برای غلبه بر جریان‌های شدید ایجاد شده در هوا در بیش از سرعت صوت روی بدنه خود، ساختاری کشیده و نوک تیز دارد.

بال هواپیما دلتاگونه و کشیده است تا بر موج‌های ضربه‌ای ایجاد شده در سرعت بیشتر از سرعت صوت غالب شود.

موتور این هواپیما در انتهای آن قرار گرفته و طراحی بدنه و موتور طوری انجام شده تا در سرعت بالای صوت صدای کمی تولید کند. این محصول قرار است تا پایان سال جاری اولین پرواز آزمایشی خود را انجام دهد.

در کنار توسعه این هواپیما چندین شرکت در جهان در حال توسعه هواپیماهای مافوق صوت مسافری هستند.

شرکت ویرجین گلکتیک در حال توسعه یک هواپیمای مافوق صوت ۱۹ نفره است که هدف‌گذاری شده تا به سرعت سه برابر سرعت صوت دست پیدا کند. این هواپیما می‌تواند فاصله لندن تا نیویوک را طی دو ساعت طی کند.

شرکت آمریکایی Spike دیگر شرکتی است که روی هواپیماهای مافوق صوت مسافری کار می‌کند. این هواپیما اس ۵۱۲ نام دارد و با سرعت ۱.۶ برابر صوت می‌تواند ۱۸ مسافر را حمل کند.

دیگر هواپیمای مسافری در دست طراحی، ساخت شرکت بوم است که قرار است حدود ۸۰ مسافر را با سرعت ۱.۷ برابر صوت حمل کند.

تمام موبایل‌ها در اروپا با یو اس بی سی

اتحادیه اروپا قصد دارد سازندگان موبایل در اتحادیه اروپا را ملزم کند تا در تلفن‌های هوشمند عرضه شده در این اتحادیه، از درگاه یو اس بی سی استفاده کنند.

هم اکنون بیشتر سازندگان موبایل از این درگاه استفاده می‌کنند اما همچنان اپل از درگاه مخصوص خود در آیفون بهره می‌برد.

استفاده از پورت لایتینگ برای شارژ و انتقال اطلاعات در آیفون عملکرد ضعیف‌تری نسبت به یو اس بی سی دارد اما همچنان اپل برای خاص بودن محصولات خود روی استفاده از درگاه مخصوص خود پافشاری می‌کند.

این قانون قرار است به دستگاه‌های دیگر مانند تبلت و لپ‌تاپ هم گسترش پیدا کند.

 

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه