ارسال به دیگران پرینت

ورزش

در ضیافت افطاری رییس جمهور و ورزشکاران چه گذشت؟

جمعی از قهرمانان و اهالی ورزش عصر جمعه با رییس جمهور دیدار و گفتگو کردند

در ضیافت افطاری رییس جمهور و ورزشکاران چه گذشت؟

در این دیدار تعدادی از قهرمانان، پیشکسوتان و مدیران ورزشی از جمله علی پروین، حسن روشن، میرشاد ماجدی، محمد انصاری ، محمد نوری، علیرضا دبیر، حسین رضازاده، هادی ساعی، خواهران منصوریان، محمد بنا، بهروز عطایی، مصطفی کارخانه، احسان حدادی، جعفر سمیعی، مصطفی آجرلو، رضا درویش و... حضور داشتند که به علت بارش باران نیمی از مراسم داخل مسجد ریاست جمهوری برگزار شد.
وزیر ورزش و جوانان نیز در این دیدار با بیان اینکه با دستور رئیس جمهور مشکل استخدام قهرمانان در جلسات هیات وزیران رفع شده است، گفت: در بُعد ورزش قهرمانی و در عرصه‌های بین‌المللی در ۸ ماه گذشته تعداد ۵۹۴ مدال توسط ورزشکاران کشورمان به دست آمده است که از این تعداد ۲۱۱ مدال طلا، ۱۶۲ مدال نقره و ۲۲۱ مدال برنز بوده است. 




سجادی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم در تمام ادارات ورزش و جوانان استان‌ها یک معاونت برای بانوان ایجاد شده است، اظهار داشت: قرار است ورزش بانوان به جهت حفظ شأن و کرامت این عزیزان مستقل و خودکفا شود. 

سجادی با تاکید بر اینکه در دولت سیزدهم در تمام ادارات ورزش و جوانان استان‌ها یک معاونت برای بانوان ایجاد شده است، اظهار داشت: قرار است ورزش بانوان به جهت حفظ شأن و کرامت این عزیزان مستقل و خودکفا شود. 

 از سخنان رئیس جمهور ۱۵ نفر از ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان رشته‌های مختلف ورزشی در سخنانی به طرح دغدغه‌ها و مشکلات خود پرداختند. توجه به صنعتی کردن و کارآمد کردن آکادمی‌های ورزش، خصوصی‌سازی دو تیم استقلال و پرسپولیس، نگاه ویژه به پیشکسوتان ورزشی، کوتاه کردن دست دلالان از ورزش، حل مسائل مالی و کمک به بودجه فدراسیون‌ها، بیمه، مسکن و اشتغال ورزشکاران، عدم برخورد چند وجهی و سلیقه‌ای با رشته‌های ورزشی و فراهم‌سازی امکانات برای تیم ملی فوتبال کشور جهت حضور موفق در مسابقات جام جهانی، از جمله مسائل و درخواست‌هایی بود که ورزشکاران، مربیان و پیشکسوتان در حضور رئیس جمهور مطرح کردند. همچنین در این مراسم به شکل نمادین شال ورزش پهلوانی و پیراهن‌ تیم ملی فوتبال به آیت‌الله رئیسی اهدا شد.

در حاشیه:

* محمدرضا احمدی اجرای برنامه را برعهده داشت. 



* حضور محمد انصاری در کنار قهرمانان ورزشی از نکات جالب مراسم بود.



* علی پروین و حسن روشن در این مراسم در کنار رییس جمهور حضور داشتند و دقایقی نیز به صورت خصوصی با ایشان صحبت کردند. 

* علیرضا دبیر رییس فدراسیون کشتی و قهرمانان این رشته سهم قابل توجهی از قهرمانان حاضر در مراسم را تشکیل می دادند. 



*محمد بنا از وضعیت تیم ملی فرنگی صحبت کرد و گفت قبل از هر اعزام همه از تیم ملی کشتی فرنگی توقع کسب مدال‌های رنگارنگ را دارند؛ در صورتی که کمترین توجه به همین بچه های فرنگی شده است.



*الهه منصوریان از پاداش مدال آوران گفت که قرار بود سکه طلا بدهند ولی چون سکه گران شده و به ۱۲ میلیون رسید، تعداد سکه پاداش را ضربدر ۲ میلیون کردند!



*حسن روشن نیز در صحبت های خود درخواست حمایت از بازنشستگان و پیشکسوتان را مطرح کرد.

 
*حسن یزدانی و بهروز عطایی با اینکه فرصت صحبت داشتند، نوبت خود را در اختیار دیگران گذاشتند.



*ذبیح الله پورشیب از مشکلات کاراته و پرداخت پاداش ها و بیمه گفت.



*نکته جالب این مراسم اهدای پیراهن تیم ملی به رییس جمهور از سوی اهالی فوتبال بود. میرشاد ماجدی در کنار برخی پیشکسوتان پیراهن شماره ۸ را به نیت امام رضا(ع) به رئیس جمهور اعطا کرد. 



*همچنین پیراهن پرسپولیس و استقلال نیز به رییس جمهور اهدا شد. 
*جابر صادق زاده، رکورد کسب بازوبند پهلوانی نیز شال و مدال پهلوانی را به رییس جمهور تقدیم کرد.

منبع : ورزش3
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه

    توسعه