ارسال به دیگران پرینت

جت خصوصی | گران‌ترین جت خصوصی جهان

تصاویرِ گران‌ترین جت خصوصی جهان با تزئینات طلا | صاحب این قصر پرنده کیست؟

سلطان برونئی چیزی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیارد دلار ثروت دارد و بخش بزرگی از این دارایی حاصل از فروش نفت را صرف خرید وسایل نقلیه گران‌قیمت می‌کند. او ناوگان کاملی از هواپیماهای پهن‌پیکر و گران‌ترین جت خصوصی در جهان را در اختیار دارد.

تصاویرِ گران‌ترین جت خصوصی جهان با تزئینات طلا | صاحب این قصر پرنده کیست؟

سلطان برونئی چیزی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیارد دلار ثروت دارد و بخش بزرگی از این دارایی حاصل از فروش نفت را صرف خرید وسایل نقلیه گران‌قیمت می‌کند. او ناوگان کاملی از هواپیماهای پهن‌پیکر و گران‌ترین جت خصوصی در جهان را در اختیار دارد.

سلطان برونئی که تا اوایل دهه ۸۰ ثروتمندترین فرد دنیا بود، پس از ملکه الیزابت دوم طولانی‌ترین زمان پادشاهی و همچنین یکی از آخرین سلطنت‌های استبدادی جهان را در اختیار دارد.

گفته می‌شود سلطان برونئی چیزی بین ۲۰ تا ۴۰ میلیارد دلار ثروت دارد و بخش بزرگی از این دارایی حاصل از فروش نفت را صرف خرید وسایل نقلیه گران‌قیمت می‌کند. او مالک بزرگترین کلکسیون خودروی شخصی جهان با بیش از ۷۰۰۰ خودرو، بزرگترین کلکسیون رولزرویس در جهان، و گران‌ترین خودرو سلطنتی دنیا یعنی یک رولز رویس سیلور اسپور ۲ با روکش طلای ۲۴ عیار است. او ناوگان کاملی از هواپیماهای پهن‌پیکر و گران‌ترین جت خصوصی در جهان را در اختیار دارد. او همچنین مالک بزرگترین اقامتگاه خانوادگی در دنیا است، هر چند در این باره اختلاف نظر وجود دارد.

همه چیز سلطان برونئی یک رکورد است، حتی نام اصلی او که می‌تواند رکورد طولانی‌ترین نام در جهان را بزند: کباوه دولی یانگ ماها مولیا پادوکا سری باگیندا سلطان حاجی حسن البلقیه معزالدین والدوله ابن المرحوم سلطان حاجی عمر علی صیف‌الدین سعدول خیری وادین، سلطان دان یانگ دیپورتان نگارا برونئی دارالسلام. البته او با نام حسن البلقیه ابن عمر علی صیف‌الدین سوم حکومت می‌کند و از ۵۵ سال پیش پادشاه برونئی بوده است.

خلاصه اینکه گویا کلمه مجلل و باشکوه از روی زندگی سلطان برونئی گرفته شده باشد. یک نمونه از آن «قصر شناور»، یک بوئینگ ۴۰۰-۷۴۷ سفارشی است که او تقریباً یک دهه پیش آن را خریده بود.

قیمت کنونی یک بوئینگ ۴۰۰-۷۴۷ حدود ۲۶۰ میلیون دلار است، اما گویا سلطان برونئی آن را با قیمتی بین ۱۰۰ تا ۴۰۰ میلیون دلار خریده است. او همچنین ۱۲۰ میلیون دلار دیگر برای سفارشی کردن آن پرداخته است، که شامل تزئین آن با روکش طلا، کریستال لالیک، چوب جنگلی و کفپوش‌های سفارشی بوده است.

قصر شناور همون‌طور که از نامش پیداست، راحتی و آسایش بی‌نظیری را برای سلطان و اطرافیانش فراهم می‌کند. این هواپیما دارای یک دفتر خصوصی با کنترل از راه دور تا یک اتاق‌خواب اصلی با حمام‌های اختصاصی، یک سالن غذاخوری رسمی با ظروف سفارشی، یک اتاق کنفرانس و چندین سالن بزرگ است.

با توجه به اینکه این ۴۰۰-۷۴۷ می‌تواند ۴۱۶ مسافر را در سه کلاس مجزا در خود جای دهد، سلطان واقعاً یک قصر پرنده در اختیار دارد. این تنها وسیله نقلیه هوایی سلطان نیست و او همچنین یک بوئینگ ۲۰۰-۷۶۷، یک ایرباس ۲۰۰-۳۴۰A و حداقل دو هلیکوپتر سیکورسکی دارد.

سلطان برونئی در اکثر پروازهای بین‌المللی خود از این ۴۰۰-۷۴۷ استفاده می‌کند که کاملاً برای سفرهای طولانی مناسب است. یک بوئینگ ۴۰۰-۷۴۷ استاندارد محدوده پیمایش ۱۳۴۵۰ کیلومتر دارد، اما هواپیمای سلطان برونئی به لطف باک اضافی خودش می‌تواند به راحتی مسافت ۱۵۰۰۰ کیلومتری را طی کند.

 

منبع : همشهری
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه