ارسال به دیگران پرینت

سازمان ملل:

در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ هزار اوکراینی از کشور خود گریختند

بر اساس آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که روز جمعه منتشر شد، تنها در شبانه‌روز گذشته نزدیک به ۵۷ هزار پناهجوی اوکراینی به دلیل جنگ از کشور خود گریخته‌اند. بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان، از زمان آغاز تهاجم روسیه در روز ۲۴ فوریه تا ۲۸ آوریل، ۵ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۷۳۹ اوکراینی کشور خود را ترک کرده‌اند.

در ۲۴ ساعت گذشته ۵۷ هزار اوکراینی از کشور خود گریختند

 بر اساس آمار کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد که روز جمعه منتشر شد، تنها در شبانه‌روز گذشته نزدیک به ۵۷ هزار پناهجوی اوکراینی به دلیل جنگ از کشور خود گریخته‌اند.

اگر چه در روزهای اخیر جریان گریز شهروندان اوکراینی از کشورشان به دلیل حمله نظامی روسیه، اندکی افزایش پیدا کرده، اما به طور کلی این آمار از اواخر ماه مارس تاکنون بسیار کاهش یافته است. بر اساس برآوردهای سازمان ملل که این هفته منتشر شد، احتمالا در سال جاری میلادی، شمار جنگزدگان اوکراینی که از کشورشان می‌گریزند به حدود ۸.۳ میلیون نفر خواهد رسید.

بر اساس گزارش کمیساریای عالی پناهندگان، از زمان آغاز تهاجم روسیه در روز ۲۴ فوریه تا ۲۸ آوریل، ۵ میلیون و ۴۲۹ هزار و ۷۳۹ اوکراینی کشور خود را ترک کرده‌اند.

۹۰ درصد این پناهندگان را زنان و کودکان تشکیل می‌دهند. مردان ۱۸ تا ۶۰ ساله اوکراینی به دلیل نیاز احتمالی در جنگ، اجازه خروج از کشور ندارند.

تاکنون تقریباً دو سوم کودکان اوکراینی مجبور به ترک خانه‌های خود شده‌اند، از جمله آنهایی که هنوز در کشور هستند.

به گفته سازمان بین‌المللی مهاجرت، بیش از ۷.۷ میلیون نفر در اوکراین به دلیل جنگ خانه‌های خود را ترک کرده‌اند اما هنوز در اوکراین هستند.

تا پیش از حمله روسیه، اوکراین ۳۷ میلیون نفر جمعیت داشت. این رقم شامل کریمه (جنوب) که در سال ۲۰۱۴ به دست روسیه به خاک این کشور الحاق شد و نیز مناطق شرقی تحت کنترل جدایی‌طلبان طرفدار روسیه نیست.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه