ارسال به دیگران پرینت

پناهندگان سازمان ملل | مهاجرین اروپا | معضل مهاجرت

مهاجرین در انتظار ...

سازمان ملل اعلام کرد: در سال ۲۰۲۱، بیش از سه هزار مهاجر با قصد رسیدن به اروپا از طریق دریا، غرق شدند که دو برابر آمار ثبت شده در سال ۲۰۲۰ است.

مهاجرین در انتظار ...

روزنامه لوفیگارو به نقل از «شبیَه منتو – Shabia Mantoo» سخنگوی آژانس پناهندکان سازمان ملل نوشت: از این تعداد، ۱۹۲۴ نفر در مسیرهای مدیترانه مرکزی و غربی و ۱۱۵۳ نفر دیگر در مسیر دریایی از شمال غرب آفریقا به جزایر قناری جان باختند یا مفقود شدند.

او می‌گوید از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون نیز ۴۷۸ نفر دیگر در دریا جان باخته یا مفقود شده اند.

به گفته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل، همه گیری کرونا و انسداد مرزها به تبع آن روند مهاجرت را متاثر از خود کرده است. به گونه‌ای که بسیاری از پناهجویان و مهاجران برای رساندن خود به اروپا به قاچاقچیان متوسل می‌شوند.

بر اساس آخرین آمار وزارت کشور اسپانیا، ۶ هزار و ۳۵۹ مهاجر از یکم ژانویه تا ۱۵ آوریل سال جاری میلادی وارد جزایر قناری شدند که این آمار حدود ۶۰ درصد بیش از مدت مشابه سال گذشته است.

بر اساس این آمارها، در سال ۲۰۲۱، بیش از ۴۰ هزار مهاجر که بیشترشان مراکشی بودند از طریق دریا به سرزمین اصلی اسپانیا و به جزایر بالئاری (جزایری در غرب دریای مدیترانه و یکی از ۱۷ بخش خودمختار اسپانیا) و قناری رسیدند.

این گزارش می‌افزاید: سال گذشته چهار هزار و ۴۰۴ مهاجر هنگام عبور از دریا برای رسیدن به اسپانیا جان خود را از دست دادند یا ناپدید شدند که این آمار ۲ برابر بیش از سال ۲۰۲۰ است.

سازمان بین‌المللی مهاجرت نیز همزمان با اعلام اینکه مسیر مهاجرتی میان آفریقا و جزایر قناری اسپانیا به خطرناک‌ترین مسیر مهاجرت در جهان تبدیل شده است، از نیاز به بودجه بیشتر برای کنترل معضل مهاجرت در قاره آمریکا خبر داد.

منبع : ایرنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه