ارسال به دیگران پرینت

روسیه | اوکراین | جنگ | مسکو | نیروهای مسلح

زلنسکی: اگر به ما سلاح می‌رسید، الان جنگ تمام شده بود

ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در ویدئویی که در کانال تلگرامی‌اش منتشر شد، گفت: اگر ما به تمامی تسلیحاتی که به آنها نیاز داشتیم، می‌رسیدیم، الان جنگ تمام شده بود. زلنسکی با اشاره به این مساله که "برتری تاکتیکی ارتش اوکراین کاملا آشکار است"، ادامه داد: نیروهای مسلح اوکراین محکم ایستاده‌اند و تمامی مردم اوکراین شجاعانه از کشور خود دفاع می‌کنند. در این جنگ، ارتش روسیه برای همیشه در تاریخ جهان از خود وجهه‌ای وحشیانه و غیرانسانی بر جای می‌گذارد.

زلنسکی: اگر به ما سلاح می‌رسید، الان جنگ تمام شده بود

رئیس جمهوری اوکراین گفت، کشورش می‌توانست پیشتر به جنگی که روسیه آن را آغاز کرد، پایان دهد اگرکه به تمامی تسلیحاتی که مورد نیازش بود دسترسی می‌داشت.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین در ویدئویی که در کانال تلگرامی‌اش منتشر شد، گفت: اگر ما به تمامی تسلیحاتی که به آنها نیاز داشتیم، می‌رسیدیم، الان جنگ تمام شده بود.

وی با تاکید به شرکای اوکراین به منظور تامین مهمات و تسلیحات ادامه داد: نخست اینکه این یک وظیفه اخلاقی برای کمک به حفاظت از آزادی و حفظ زندگی هزاران اوکراینی است.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین افزود: به همین دلیل است که هر زمان که با مقام‌های ارشد کشورها صحبت می‌کنم به این حقیقت اشاره دارم و در تمامی مصاحبه‌ها و مذاکرات به این مساله می‌پردازم. این ناعادلانه است که اوکراین هنوز مجبور باشد از شرکایش درخواست کند تا به این مساله توجه کنند.

زلنسکی با اشاره به این مساله که "برتری تاکتیکی ارتش اوکراین کاملا آشکار است"، ادامه داد: نیروهای مسلح اوکراین محکم ایستاده‌اند و تمامی مردم اوکراین شجاعانه از کشور خود دفاع می‌کنند. در این جنگ، ارتش روسیه برای همیشه در تاریخ جهان از خود وجهه‌ای وحشیانه و غیرانسانی بر جای می‌گذارد.

رئیس جمهوری اوکراین همچنین به این نکته هم اشاره کرد که "ارتش روسیه عمدا غیرنظامیان را از پای در می‌آورد، ساختمان‌ها و ابنیه را تخریب می‌کند و زیرساخت‌های مدنی را از بین می‌برد و از تمامی تسلیحاتی که دارد از جمله آنهایی که بر اساس کنوانسیون‌های بین‌المللی ممنوع شده‌اند، استفاده می‌کند و این اقدامات امضایی برای ارتش روسیه است."

بر اساس تخمین سازمان ملل، دست کم ۲۱۰۴ غیرنظامی از آغاز جنگ اوکراین در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی کشته و ۲۸۶۲ تن دیگر نیز زخمی شده‌اند. البته گمان می‌رود که این تعداد بیشتر باشد.

همچنین براساس اعلام آژانس آوارگان سازمان ملل، بیش از ۴.۹ میلیون اوکراینی در پی این جنگ از کشور گریخته و به دیگر کشورها رفته‌اند و بیش از هفت میلیون هم در داخل اوکراین آواره شده‌اند.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه