ارسال به دیگران پرینت

طالبان | مرزهای کشور | نقاط مرزی

وزیر کشور : طالبان باید توجیه شوند

وزیر کشور گفت: حضور مسلح طالبان باعث‌شده نیروهای ما هم هوشمندانه در مرز حاضر شوند، اما درگیری رخ نداده است.

وزیر کشور : طالبان باید توجیه شوند

وزیر کشور گفت: حضور مسلح طالبان باعث‌شده نیروهای ما هم هوشمندانه در مرز حاضر شوند، اما درگیری رخ نداده است.

وحیدی گفت: طالبان قبول کرد هیئتی در جهت مذاکرات به ایران ارسال کند تا بتوانیم این موضوعاتی که باعث حساسیت ما شده است را برطرف کنیم..

«احمد وحیدی» وزیر کشور درخصوص برخی اخبار مبنی بر درگیری بین نیروهای ایرانی و طالبان در مرزهای کشور گفت: درگیری رخ نداده است. آن‌چه که رخ داده بر اساس سوءتفاهم بوده است.

 

 

وی افزود: طالبان تصور می‌کند برخی نقاط مرزی باید در اختیارشان باشد و اشتباه می‌کنند لذا مرزبانان ما آن‌جا هستند و توجیهشان کردند که اشتباه تصور می‌کنند.

وزیر کشور بیان کرد: حضور مسلح طالبان باعث‌شده نیروهای ما هم هوشمندانه در مرز حاضر شوند، اما درگیری رخ نداده است.

وی هم‌چنین در جمع خبرنگاران ضمن تکذیب شایعه بازگشت خود به شورای‌عالی امنیت ملی درباره با اهمیت حضور در راهپیمایی روز قدس، اظهار داشت: همیشه لازم بوده است که حمایت خود از مردم فلسطین را اعلام کنیم. در روز قدس ان شاء‌الله همه حضور خواهند داشت و از نظر کرونا هیچ محدودیتی برای حضور وجود ندارد و با رعایت پروتکل‌ها، این مراسم به خوبی انجام خواهد شد. روز قدس از اهمیت بالایی برخوردار است و مردم فلسطین تحت شدیدترین فشارها از سوی رژیم غاصب صهیونیستی است و این باعث شرمساری است که برخی از کشورها به‌دنبال عادی‌سازی با رژیم اشغالگر قدس هستند.

وزیر کشور در ادامه گفت: هیچ تخلفی از سوی استانداران صورت نگرفته و هیچ گزارشی درباره تخلفات استانداران دریافت نشده است. یک موضوعی بود که مرتبط به یک خیریه‌ای بود استاندار یک استان قصد فعال کردن آن را داشت و بعد از فعال شدن آن در این خیریه ترتیب برگزاری یک مسابقه‌ای داده بود که در آن‌جا هر کسی در مسابقه رتبه‌ای کسب می‌کرد جایزه‌ای دریافت کند که این موضوع نیز محقق نشد فلذا این سر و صدایی که به وجود آمد برای هیچ بوده است.

وحیدی هم‌چنین درباره پتروشیمی میانکاله، خاطر نشان کرد: با توجه به دستور رئیس‌جمهور در مورد با میانکاله قرار شد تا نظر نهایی سازمان محیط زیست، پروژه تأسیس پالایشگاه در میانکاله فعلاً متوقف شود.

وزیر کشور : طالبان تصور می‌کند برخی نقاط مرزی باید در اختیارشان باشد / باید توجیه شان کنیم

 

 

 

وی درباره وقایع رخ داده در مرز افغانستان، عنوان کرد: ماجرا از یک سوءتفاهم از جانب منابع محلی طالبان اتفاق افتاده بود که آن‌ها تصور داشتند یک محدوده مرزی جزو خاک افغانستان است و در آنجا مشغول به عملیات عمرانی بودند و بسیار به مرز ایران نزدیک شده بودند که توسط مرزبانان به آن‌ها هشدارهایی دادیم.

وزیر کشور افزود: از منابع رسمی در کابل درخواست داشته‌ایم که به این موضوع رسیدگی کنند و آن‌ها با دستورات لازم مانع از پیشروی منابع محلی طالبان شدند؛ زیرا این موضوعات حساسیت‌های فراوانی دارد و باید طرف‌های مقابل از ایجاد این حساسیت‌ها دوری کنند. از این رو طالبان قبول کرد هیئتی در جهت مذاکرات به ایران ارسال کند تا بتوانیم این موضوعاتی که باعث حساسیت ما شده است را برطرف کنیم.

وحیدی درباره حرکت نیروهای ارتش به سمت مرزهای شرقی کشور، خاطر نشان کرد: این موضوع طبیعی است؛ زیرا با توجه به اتفاقات مرزی این حق وجود دارد که از تمامیت ارضی کشور چه به صورت عمدی یا سهوی توسط نیروهای مرزبانی ناجا یا ارتش محافظت شود و از طالبان درخواست داریم که مانع از تکرار چنین اتفاقاتی در مرز مشترک با ایران شوند.

وی هم‌چنین درباره تشکیل سازمان امور مهاجرین، عنوان کرد: با تشکیل این سازمان می‌توان مهاجرانی که در کشور ما حضور دارند سر و سامان پیدا کرده و افراد مهاجر دارای یک هویت مشخص شوند و انتظار داریم این لایحه در مجلس شورای اسلامی تصویب شده تا مقدمات لازم تشکیل این سازمان فراهم شود.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه