ارسال به دیگران پرینت

فوتبال ایران | فیفا | فوتبال | لبنان

پاسخ فدراسیون فوتبال ایران به نامه فیفا و AFC چیست؟

فدراسیون جهانی فوتبال و کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه ای مشترک با امضای روسای این دو نهاد، نسبت به برخی موارد، هشدارهایی داده‌اند که نیازمند پیگیری و تدبیر مناسب از سوی هیات رئیسه فدراسیون فوتبال است.

پاسخ فدراسیون فوتبال ایران به نامه فیفا و AFC چیست؟

کنفدراسیون فوتبال آسیا و فدراسیون جهانی فوتبال در نامه‌ای مشترک که به امضای جیانی اینفانتینو (رئیس فیفا) و شیخ سلمان (رئیس AFC) رسیده، درباره موارد مختلفی از جمله بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها با فدراسیون فوتبال ایران مکاتبه‌ کرده‌اند؛ نامه‌ای که اگر جدی گرفته نشود، می‌تواند تبعات بدی برای فوتبال ایران به همراه داشته باشد.

در این نامه که متاثر از اتفاقات اخیر در فوتبال ایران در چند ماه و سال گذشته و نبود ثبات در بخش مدیریتی این فدراسیون در برخی تصمیم گیری‌ها صورت گرفته، به صعود تیم ملی، تغییرات مدیریتی و در نهایت بحث ورود زنان به ورزشگاه‌ها اشاره شده و به نوعی فیفا برخی مسائل روشن و آشکار به این فدراسیون گوشزد کرده است.

در این نامه و در پی بروز برخی مشکلات در دیدار ایران و لبنان به فدراسیون فوتبال پیشنهاد شده که کارگروهی سه جانبه با همکاری فیفا، AFC و فدراسیون فوتبال ایران در ارتباط با حضور زنان در ورزشگاه ها تشکیل شود و در این خصوص نمایندگان این دو نهاد با فدراسیون فوتبال ایران برای هر گونه پرسشی پاسخگو هستند.

بعد از نامه نگاری این دو نهاد با فدراسیون فوتبال که نشان از اهمیت بالای آن دارد، هیات رئیسه این فدراسیون نباید به سادگی از کنار مباحث مطرح شده عبور کنند و باید جدیت بالا و پاسخ مناسبی به فیفا و AFC دهند، چرا که به نظر می‌رسد راه‌اندازی این کمیته سه جانبه می‌تواند به نوعی یک اخطار نهایی به فدراسیون فوتبال تلقی شود.

به نظر می‌رسد که از زمان ارسال این نامه به فدراسیون فوتبال تاکنون هیچ جلسه هم‌اندیشی یا مشورتی برای بررسی و حل و فصل این مسائل و نامه نگاری با این دو نهاد بین المللی صورت نگرفته و مشخص نیست این فدراسیون چه پاسخی در مواجهه با پیشنهاد اخیر درباره تشکیل کمیته سه جانبه با حضور فیفا، AFC و فدراسیون فوتبال ارائه کرده است.

به طور قطع، از این پس و در هنگام بازی‌های تیم ملی ایران، نحوه حصور زنان در این بازی ها توسط فیفا و AFC رصد خواهد شد و باید دید فدراسیون فوتبال چطور این مسئله را هماهنگ خواهد کرد.

فیفا پیش از این بر این مسئله تاکید کرده بود که در دیدارهای اخیر تیم ملی مقابل کامبوج در سال ۹۸ و مقابل عراق در سال ۱۴۰۰ زنان توانستند در ورزشگاه حاضر شوند که حرکتی رو به جلو و در جهت حل محدودیت زنان بود و انتظار می‌رود از این پس نیز این مسئله دنبال شود.

اتفاقات سال‌های گذشته از استعفای مهدی تاج تا عقب افتادن انتخابات به علت مشکلات اساسنامه‌ای، حل و فصل نشدن بند یک اساسنامه در ارتباط با ماهیت این فدراسیون، برکناری عزیزی خادم و اداره این فدراسیون با سرپرست حاکی از این است که این دو نهاد نسبت به وضعیت مدیریتی و اداره فدراسیون فوتبال بدبین شده‌اند.

از زمان استعفای مهدی تاج، فوتبال ایران هنوز روی آرامش را به خود ندیده و به طور مرتب دست به دست شده و در این شرایط بی ثبات نیاز به یک دوره مدیریت طولانی مدت و به دور از منفعت طلبی و حاشیه‌سازی دارد تا از این شرایط ناگوار فاصله بگیرد و برای آینده فوتبال ایران برنامه ریزی شود.

 

منبع : ايسنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه