ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگی | سازمان تامین اجتماعی | افزایش حقوق

خبر عالی برای بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش حقوق بالای۱۰ درصد !

در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ محدودیت ۱۰ درصدی برای افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی تعیین شده بود. مجلس با تصحیح متن قانون این محدودیت را برداشت. با این حال احتمال کاهش دستمزد کارگران می‌تواند افزایش سالانه مستمری‌ها را تحت تاثیر قرار دهد.

خبر عالی برای بازنشستگان تامین اجتماعی | افزایش حقوق بالای۱۰ درصد !

مجلس افزایش مستمری بازنشستگی تامین اجتماعی را از محدودیت‌های قانون بودجه ۱۴۰۱ مستثنی کرد. پیش از این میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی زمان تقریبی افزایش مستمری‌ بازنشستگی سال ۱۴۰۱ را اردیبهشت ماه اعلام کرده‌بود.

برای مستمری بگیران تامین اجتماعی، شنیدن چنین صبحتهایی به خودی خود باید خبری خوب تلقی شود. با این حال در روزهای گذشته نحوه افزایش حقوق دغدغه کارگران بازنشسته بود.

علت این دغدغه انشاء بخشی از قانون بودجه سال ۱۴۰۱ بود. تبصره چهارم از بند دوازده قانون بودجه امسال راجع به نحوه افزایش مستمری و حقوق شاغلان و بازنشستگان می‌گوید: کف این افزایش ۵ میلیون تومان است و سقف افزایش ها نباید بیش از ۱۰ درصد حقوق سال قبل باشد.

اشتباه مجلس و نگرانی بازنشستگان

در زمان تصویب این قانون اثری از سازمان تامین اجتماعی نبود. بعد از انتشار متن نهایی و مصوب قانون بودجه، سازمان تامین اجتماعی هم در کنار دستگاه های مشمول این افزایش قرار گرفت.

این اتفاق برای بازنشستگان سایر سطوح موجب تولید نگرانی شد. سایر سطوح بگیران کسانی هستند که بیش از حداقل قانونی حقوق بازنشستگی می‌گیرند. مطابق قانون تامین اجتماعی سقف افزایش مستمری بازنشستگی معادل هفت برابر حداقل مزد کارگر ساده است. در ماده ۱۱۱ این قانون، حداقل مستمری با حداقل مزد مصوب شورای عالی کار برابر است. در ماده ۹۶ این قانون اما شرط افزایش مستمری سایر سطوح قرار دارد.

به موجب این بخش از قانون، مستمری بازنشستگی مشمولان باید تابعی از واقعیت های اقتصادی و هزینه های یک زندگی باشد.

افزایش حقوق بازنشستگان ۱۰ درصد است؟

به صورت مشخص شیوه نگارش بخش مربوط به افزایش حقوق قانون بودجه ۱۴۰۱ با ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی در تعارض بود. به صورت عرفی سایر مستمری سطوح با نیم نگاهی به مصوبه شورای عالی کار در مورد افزایش دستمزد سایر سطوح تعیین می‌شود.

دستمزد سایر سطوح به کارگرانی تعلق می‌گیرد که درآمد ثابتی بیش از حداقل مزد مصوب داردند. برای سال ۱۴۰۱ شورای عالی کار با افزایش ۵۷ درصدی حداقل مزد و افزایش ۳۸ درصدی سایر سطوح موافقت کرد.

واضح است که اگر برای افزایش مستمری سال ۱۴۰۱، شرط قانون بودجه جایگزین ماده ۹۶ می‌شد. حقوق بازنشستگان بالای حداقل در سقف ۱۰ درصد زیاد می‌شد و احتمال نزدیک شدن آن به رشد ۳۸ درصدی دستمزد سایر سطوح وجود نداشت.

مجلس اشتباهش را تصحیح کرد

در این اوضاع و احوال اما گویا علیرضا حیدری، نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری خبر جدیدی در این رابطه دارد.

در رابطه با محدودیت‌های قانون بودجه سال ۱۴۰۱ برای افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی، علیرضا حیدری گفت: سقف ۱۰ درصدی افزایش مستمری شامل حال سازمان تامین اجتماعی نمی‌شود. وی افزود: البته این محدودیت به نفع سازمان و به زیان مستمری بگیران بود. اداره تنقیح و مقررات مجلس در پاسخ به مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، این سازمان را از شمول محدودیت خارج کرد.

حیدری گفت: گویا مجلس وجود اشتباه نگارشی در بخش مربوط به افزایش حقوق سال ۱۴۰۱ را قبول دارد. در تصحیح، این موضوع به سازمان تامین اجتماعی یادآوری می‌شود. نائب رئیس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری گفت: این اتفاق هفته گذشته رخ داد. سازمان تامین اجتماعی حالا می داند که ملاک افزایش حقوق ۱۴۰۱ همان ماده ۹۶ قانون تامین اجتماعی است و نگارش نادرست متن قانون بودجه در رابطه با افزایش مستمری بازنشستگی اعتباری ندارد.

احتمال کاهش حقوق کارگران و تاثیر آن بر افزایش مستمری‌ها

تصحیح اشتباه موجود در متن قانون بودجه می تواند برای کارگران بازنشسته خبر خوبی باشد. اما این اتفاق به معنی راحت شدن خیال حقوق بگیران تامین اجتماعی از بابت افزایش حقوق ۱۴۰۱ است؟

در روزهای گذشته خبر ناخوشایند دیگری منتشر شد. احتمال بازبینی مصوبه دستمزدهای شورای عالی کار و کاهش حقوق کارگران، خبریست که اگر محقق شود می تواند بر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاثیر بگذارد.

به صورت مشخص زمزمه کاهش افزایش ۳۸ درصدی دستمزد سایر سطوح مطرح است. به دلیل تبعیت عرفی افزایش حقوق بازنشستگی سایر سطوح از افزایش مزد سایر سطوح، بازبینی دستمزدهای سال ۱۴۰۱ می تواند بر حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی تاثیر بگذارد.

در بهترین حالت ممکن است پرونده افزایش مستمری های سازمان تامین اجتماعی به بعد از قطعی شدن تغییرات احتمالی افزایش مزد کارگران منوط شود. این اتفاق به معنی آن است که سازمان تامین اجتماعی همچنان حقوق بازنشستگان خود را تا روشن شدن قضیه به صورت علی الحسابی پرداخت کند.

از طرف دیگر اگر فشار کارفرمایان برای کاهش افزایش مربوط به دستمزد سایر سطوح ادامه یابد. احتمال تبعیت سازمان تامین اجتماعی از شرایط جدید باهم وجود دارد.

اگر مصوبه شورای عالی کار تغییر کند چه خواهد شد؟

علیرضا حیدری در این باره می گوید: همه چیز به نفوذ و قدرت اراده های حاکم در شورای عالی کار دارد. تا به الآن احتمال تغییر دستمزدهای ۱۴۰۱ منتفی است اما وقوع یا کشدار شدن این احتمال می تواند روی وضعیت درآمدی بازنشستگان سایر سطوح تاثیر بگذارد.

وی ادامه داد: البته مسئله پیش بینی برای افزایش هزینه در بودجه سال جدید سازمان تامین اجتماعی وجود دارد. مشکلی بابت منابع مالی نیست. این یعنی می توان نگران نبود اما تشریفات اداری و فرآیندهای آن، می تواند تا زمان قطعی شدن افزایش مزد جلوی اعمال افزایش حقوق کارگران بازنشسته را بگیرد.

وی افزود: سازمان ممکن است از حاشیه های احتمال تغییر دستمزد استفاده کند و به نام صیانت از منافع بیمه شدگان پرونده افزایش مستمری را به تاخیر بیندازد. این به معنی طولانی تر شدن پرداختهای علی الحسابی مستمری است.

حیدری در رابطه با اینکه از بابت مشکل تامین منابع مالی برای پرداخت مستمریهای جدید، جدی نیست. گفت: قانون برنامه ششم توسعه برای یک سال دیگر تمدید شد. این یعنی برای یک سال دیگر باید متناسب سازی مستمر یها اجرا شود. اجرای متناسب سازی بدون تامین منابع ممکن نیست. پس سازمان نباید با مشکل خاصی روبروباشد.

 

همچنین بخوانید:

 

بازنشستگان | رقم حقوق | جامعه کارگری

آنچه بازنشستگان باید بدانند | خبر مهم درباره رقم حقوق

دبیرکل خانه کارگر گفت: طبق قانون آنچه به عنوان مزد ۱۴۰۱ در شورای عالی کار افزایش یافته است، باید برای حقوق بازنشستگان نیز اعمال شود.

آنچه بازنشستگان باید بدانند | خبر مهم درباره رقم حقوق
 

علیرضا محجوب در مراسم ضیافت افطاری خانه کارگر با قدردانی از تلاش کانون بازنشستگان و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در تحقق مطالبات بازنشستگان گفت: تاکنون سه جلسه برای افزایش مستمری بازنشستگان با حضور مدیرعامل تامین اجتماعی، کانون بازنشستگان و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری انجام شده است که حاصل این جلسات ابهاماتی بوده که اول مطرح فرموده‌اند.

او درباره تعیین مزد بازنشستگان و مشکلی که به استناد بند ۴ تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پیش آمده، بیان کرد: در این بند نام تامین اجتماعی به اشتباه همراه با یک ویرگول آورده شده و نوشته شده «صندوق تامین اجتماعی، نیروهای مسلح»؛ این موضوع باعث شده ذهنیتی برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد شود که حقوق متوسط بگیران تنها ده درصد باید افزایش پیدا کند، این موضوع به هیچ وجه قابل قبول واقع نشد.

 

برای ما ملاک مر قانون و مر مصوبه شورای عالی کار است و ماده ۹۶ هم بر مبنای همین باید انجام شود.

 

محجوب تصریح کرد: معاون حقوقی مجلس هم موضوع پیش آمده را تعقیب مثبت کرد که در نتیجه آن مجلس هفته پیش یک جواب قانع کننده‌ای داد که بر مبنای قانون ۱۱۱ و۹۶ باید عمل شود و ۱۰ درصد مشمول مستمری بگیران تامین اجتماعی نیست.

 

ویرگول سهوا و به اشتباه وارد شده بود

محجوب با بیان اینکه ویرگول سهوا و به اشتباه وارد شده بود، در ادامه افزود: این ابهامات مطرح شده باعث شد چند روزی برخی کارفرمایان موضوع بازنگری در دستمزد سایر سطوح ۱۴۰۱ مطرح کنند، که البته جلسات ولو غیر رسمی برگزار شده، تاکنون منجر به هیچ نتیجه‌ای نشده است. لازم به ذکر است که در این میان آقای وزیرکار هم ملاقاتی را با رئیس جمهور در این خصوص داشته‌اند که ایشان تاکید کرده‌اند بدون نظر نمایندگان کارگری هیچ اقدامی در این خصوص انجام ندهند.

دبیرکل خانه کارگر در ادامه اضافه کرد: پافشاری و تهدید برخی کارفرمایان که در راس آن‌ها اتاق بازرگانی است به جایی نخواهد رسید. آنچه گفته و گزارش شد نتیجه تلاش نمایندگان کارگری در شورای عالی کاروسازمان تامین اجتماعی بوده است و در حال حاضر یک ماه گذشت و شاغلین نیز یک ماه حقوق فروردین ماه سال ۱۴۰۱ را دریافت کرده‌اند و ابهامات برطرف شده است.

محجوب با بیان اینکه اگر کسی بخواهد افزایش حداقل دستمزد را لغو کند با برخورد جدی جامعه کارگری مواجه خواهد شد، افزود: گزارش‌های داده شده برای پیش بینی احتمالی است تا جامعه کارگری و بازنشسته در جریان اقدامات انجام شده قرار بگیرند.

 

او با بیان اینکه با رفع ابهامات صورت گرفته تامین اجتماعی سریعا باید میزان مستمری بازنشستگان را اعلام کند، گفت: مطابق ماده ۹۶ بایستی میزان افزایش مستمری بازنشستگان در ابتدا در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مطرح و با مصوب شدن رقم آن به دولت ارسال شود و ما منتظر ابلاغ آن هستیم و امیدواریم مطابق میل بازنشستگان باشد

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      همه چیز ۲۵درصد و بیستر افزایش داشته ،این رییسی بیسواد اوزگل سید الاع پیعبر برمبنای چه فرمولی تشخیص داد تورم نداریم وحقوق بازنشسته های فقط ۱۰ درصد افزایش داده

      • ناشناس ارسالی در

        چرند خودت هم نمیدونی چی مینویسی

    • ناشناس ارسالی در

      مسولین محترم دست اند رکارلطفا"جامعه بازنشستگان بویژه ۱۰ روزحقوق بگیران رادریابیدزیراعدم توجه به این قشرتبعات ناخوشایندی ازجمله بیماری .کارتون خوابی و....رابه بارخواهدآورد.

    • ناشناس ارسالی در

      لطفا احکام افزایش حقوق مستمربگیران را صادر کنید منتظر چی هستین سپاسگزاریم

    • من خر نیستم ارسالی در

      چرا این همه چرت وپرت سیاه میکنید تامین اجتماعی ۵۷ و۴ حداقل بگیر ۳۸ درصد و۵۱۵ هزار سایر سطوح

    • منصور ارسالی در

      ولا تورم نداریم از وقتی که ریسی اومده برنج 30 تومنی شده70 تومن پراید 130 بود شده 210 میلیون همشون دزدن

    • ناشناس ارسالی در

      خود تویی که یک صفحه خبر رو نوشتی فهمیدی که چی میگی تواگه بی سوادی وخودتو زرنگ حساب میکنی که جوری بتویسی که کسی سر در نیاره ما خالیمونه که توهم ی کلاشی

    • ناشناس ارسالی در

      آنقدر مطالب تکراری مینویسید که بعضی وقتها آدم بخودش فحش میده که چرا این مطلب را دوباره باز کردم خدا خیرتان بدهد که مردم فریب خوبی هستید

    • ناشناس ارسالی در

      سلام هیچکس بفکر بازنشستگان تاکین اجتماعی نیست موقع کار ازشون خوب کار میکشن وقتی خرشون از پل گذشت میندازنشون دور ،متاسفانه رسیدگی به قشر نیازمند و پیشکسوت و ضعیف و ......در حد شعار میمونه خیلی قشنگ صحبت میشه نقد و‌بررسی میشه اما تا جیب خوداشون مونده به ما چیزی نمیرسه،تا الان فقط مشکل یه ویرگول بود،ازالان ببعدم بهانه های واهی

    • ناشناس ارسالی در

      حالا این خبره یازره

    • علی ارسالی در

      واقعأ ما نمی‌توانیم زندگی کنیم اگه میخواهید کاری بکنید حالا وقتشه این حقوق برا ۵ روزم نمیشه

    • ناشناس ارسالی در

      تروخدابدادحقوق دوتومنی ما بازنشسته ماهم باشیدواقعابادوتومن نمیشه زندگی کرد تواین گرونی بدادم اهم برسیدممنون

    • بازنشسته ارسالی در

      لطفا مسئولان بیش ازاین با اعصاب بازنشستگان بازی نکنند وکسیکه دستورنقشه ویرگول رابرای عقب انداختن ترمیم حقوق ناچیز بازنشستگان با تمام کسانیکه دست تواین کار داشتند خودرا مدیون همه کرده اندومتاسفانه چون هیچ اعتراضی ازمقامات بالای کشوری چه ایات عظام وچه دلسوزان بلندمرتبه کشوری به مسئولان ناکارامد نمیشود مردم ناراضی ودلسردازنظام میشوند وبا اینکه رهبر انقلاب سیاست تامین اجتماعی به مسئولان ابلاغ کرده بازشاهد ناعدالتی وظلم به مستضعفان درکشور دیده میشودوامیدوارم کسانی درراس امورباشند که درراه هدفهای امام خمینی درخدمت به دهکهای ضعیف جامعه خدمت کنند

    • ناشناس ارسالی در

      در تامین اجتماعی یک نفر با ۲۰ سال سابقه کاری نزدیک به۲میلیون حقوق ازیک نفر با۱۸ سال سابقه کار بیشتر میگیرد چرا اینطوری هست ؟به خاطر ۲سال این همه اختلاف حقوق و مثل ۱۰ سال سابقه کارها باید بگیرد

    • ناشناس ارسالی در

      لطفانگویید۱۰درصد اضافه میشه که خیلی خیلی کمه

    • بازنشسته تامین اجتماعی ارسالی در

      اینهاخداروهم قبول ندارن فقط به فکرجیب خودشان هستندکی بدادمابرسه خودمان بایدحرکت بزنیم تمام

    • ناشناس ارسالی در

      اگر این دنیا 100سال با شد اون دنیا تا آبده ما ایمان داریم

    • ناشناس ارسالی در

      سلام چقدر حرفهای تکراری دیگه خسته شدیم از تکرار مکررات چرا اینقدر لقمه رو دور سر می چرخانید وبا کلمات بازی می کنید واضح حرفاتون رو بگید وی مشت افراد بینوا رو با کلمات به بازی نگیرید اینها هم روزی کارمندان همین مملکت بودند

    • ناشناس ارسالی در

      واقعاشماخودتون فهمیدید چه نوشتید فقط با هی حروف جابجا کردید وهی تکرارکردید ودرشت زدید خبر خوب برای بازنشستگان فکرمیکنید مانمی فهمیم بس کنید کنید این تکرار کلمات

    • ناصر ظفریان ارسالی در

      سلام انشالله که خبر درستی باشه وما سرکاری نباشیم ومثل توپ فوتبال پاس کاری نشیم

    • ناشناس ارسالی در

      تمام حرفادروغ است از57درصد امدن به38از38امدن به 10درصدخودشمابااین حقوق می تونید زندگی کنی نا والله

    • ناشناس ارسالی در

      ولا چرا زورتون میشه حق بازنشستگان بدین دست تو جیب شما که نمیکنن حق خودشونه ۳۰ سال پسنداز کردن که امروز بدردشون بخوره ولی متاسفانه هر روز بیشتر دلشون به درد میارن ما بازنشستگان عمری نمیکنیم دست شماها

    • حسین زینالی ارسالی در

      کارفرمایان با افزایش روزانه قیمتها هیچ اعتراضی ندارند که سالانه بالای 300 درصد افزایش قیمتها را شاهدیم ولی با افزایش 57 درصدی دستمزدها یکبار در طول سال مخالفند😄😄😄😄😄

      • ناشناس ارسالی در

        با دولتم خودتان مسخره کردید یا ما تی بی انصافا خدا هم دیگه کاری از دستش بر نمیاید از بس دروغ حیله مکر دارید و می‌گویید دیگر خسته شدیم امیدوارم روزی برسد ک پشیمان شوید از این کارتان آخ روز ماهم می‌رسد ک سوراخ بخرید وشاملتان نشود

    • ناشناس ارسالی در

      اقای میرهاشم موسوی شما رئیس تامین اجتماعی هستی و باید از منافع بازنشستگان دفاع کنی اما با کمال تاسف شما فقط در راه بازنشستگان سنگ اندلزی میکنی و سنگ دولتی را به سینه میزنند که کلی به سازمان تامین اجتماعی بدهکاراست در حالیکه سازمان تامین اجتماعی سازمانی مستقل است .این جنابعالی هستی که تابع دستور دیگران هستی

    • ناشناس ارسالی در

      همه جا خرج می کنن به باز نشستگاان تامین اجتماعی که می رسن وا میدن معلوم نیست این مقاله ها رو برای چی و کی می نویسن اخرشم بازم معلوم نیست چقدر به ما می خوان اصافه کنن

    • فرازی ارسالی در

      وقتی بی لیاقتی جای لیاقت وشرافت انسانی راگرفت ومسئولین برای غارت وچپاول ازهمدیگررابه منافع ملی ترجیح دادندنتیجه همین می‌شودکه هست. پس توصیه میکنم به غارتگران التماس نکنیدکه صبح پیروزی انشاالله نزیک است وزمان دادگاه عدال الهی فرا خواهدرسید

    • محمود مستمری‌بگیر تامین اجتماعی ارسالی در

      سلام
      شما را بخدا قسم حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی را اعلام کنید حداقلی بگیر هستم بدونم چقدر حقوق میگیرم اینم سخته
      نمیدونم نماینده گان بازنشستگان پیگیری نمیکنند يا دولت محترم يا سازمان میخواد چشم انتظار بگذارد

    • ناشناس ارسالی در

      سلام تا اردیبهشت باز نشسته هارا میکشیدو زنده مکنید بابا ما نخواستیم دست از سر ما بردارید با این افزایش کذایی همه کلا ها تا ۱۰۰/ در صد گرانشد وبازی موشوگربه دولت ادامه دارد به دولید کنده مکیه افزایش به فرشنده جریمه تا که ادامه دارد خدا میداند

    • ناشناس ارسالی در

      پس ما بیچاره ها چرا بیمه خویش فرما که واریز میکنیم نسبت به پارسال 57 درصد افزایش پیدا کرده فروردین 1.390.000 واریز کردم پارسال 850.000

    • فاروق قشمی ارسالی در

      هنوز به حقوق بازنشسته اضافه نشده ۳۵درصد به کلیه اجناس اضافه شد

    • علیرضا تبریزی ارسالی در

      مدیران محترم سلام
      ازشماتقاضادارم این نکات ومواردمندرج که بجزتنش وبحران
      روحی برای یک بازنشسته باری به
      همراه نداردراقطع کنید،برادرمن،هموطن من گرانی
      زندگیم رانابودکرد هرروز نگاهم به
      گسترش روزیم است امادریغ،ازیک
      جمله امیدوارکننده،رفتم مغازه قیمت خریدیم نوشابه کوچک از۵۰۰۰تومان به۶۰۰۰تومان افزایش
      داشت،جدا درسته این وضعیت
      نخریدم وبه همسرم گفتم نداشت
      فقط نگید چه میگوید مثال ساده
      را بیان کردم که راحت بفهمید

    • داریوش بهمنی ارسالی در

      با سلام اینکه حقوق من چهل درصد افزایش پیدا کند وحقوق آن مستمری بگیرانی که حقوق آنها بالای سی چهل تومن هست هم چهل درصد افزایش یابد باعث افزایش بیش از حد تورم به لحاظ تزریق نا عادلانه پول در جامعه می‌شود وافزایش باید به نحوی اعمال شود که در درجه اول جلو تورم را بگیرد به این منظور به نظر من بایستی حقوق یک عده مثلا هر چهار سال یکبار افزوده شود تا اولاً نقدینگی بی حد وحصر بر بازار سرازیر نشود تا ترمز تورمی ایجاد شود ودر ثانی جلو نارضایتی‌ها به سبب اختلاف طبقاتی بوجود آمده گرفته شود والا مرغ برای کسی که چهل میلیون حقوق میگیرد وامسال هم مثلاً چهل درصد به حقوقش اضافه میشود حتی کیلویی دویست هزار تومان هم بشود مهم نیست ولی آن بدبختی که هفت هشت میلیون میگیره دیگه نمی تونه مرغ یا برنج بخره....این افزایش بی محاسبه وبدون برنامه ریزی به نظرم بوی خیانت به آحاد ضعیف جامعه را دارد

    • عبدالله ارسالی در

      متاسفانه تصمیم گیرندگان، یا نظامی هستند، یا حوزه وی (ششم ابتدایی) آمدند کل سیستم بیمه را برهم زدند، و صندوق بازنشستگی را به سمت ورشکستگی کشیده‌اند. مثلا
      آمدند، به کسانی که قبلا ۱۰۰۰ تومان به صندوق بیمه پرداخت کردند،۵۷درصد دادند،اما برعکس کسانی که ۵۰۰۰ تومان می دادند ۱۰درصد اضافه حقوق دادند.
      خوب دیگر کسی حاضر نیست دراین صندوق سرمایه‌گذاری کند

    • هنرمند ارسالی در

      بعد از سالها کار کردن و با جسم و روحی خسته از کار کارگری ،با این حقوق بازنشستگی تا زه اول بدبختی ماست ،پس ما کی زندگی کنیم هیچ وقت؟خداو روز جزایی هم هست، البته اگر به آن اعتقاد داشته باشید

    • مهدی ارسالی در

      چرا یک خبر را مرتب از روی دست همدیگر کپی میکنید این خبر مربوط به فروردین است که توسط چند سایت مرتب تکرار میشود

    • ناشناس ارسالی در

      اخر دروغ حرف زدن مطمئن باشید نابودی خودتونه صبر انسان هم حدی داره بالاخره زمان همه چیزو معلوم میکنه

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا خسته نشدید دراین باره این همه مطالب تکراری می‌گذارید. بی خیال شید . خاک بر سر این مردم که افسارشون رو دادن دست شما . اون از مبلغ یارانه که الآن با این گرونی باید نفری حداقل چهار میلیون تومان می‌گرفتیم اونم از افزایش حقوق‌ها. خلایق هرچه لایق .

    • حسن ارسالی در

      مگه تامین اجتماعی ها خونشون از ما بازنشستگان کشوری رنگین تره؟

    • سید جعفر جعفر نیا ارسالی در

      بابا جواب این قشر بدبخت را بدهیذ هما ن تور خود مخاهید برای ماهم بخاهید

    • دادکانی ارسالی در

      سلام همگی من میخواستم برای وام ثبت نام کنم و ناگهان از خبرهای مجازی با خبر شدم ک بعضی‌ها 1یا چنتا وام گرفتن حالا من تعجب کردم اگه من ثبت نام کنم بلاخره وام من تا چ سالی می رسد حالا بنده کجا برم وام ثبت نام کنم ک نوبتم سر وقت باشه

    • ناشناس ارسالی در

      بالا مگر مردم خر حساب مبکنند

    • ناشناس ارسالی در

      دم همتون گرم

    • ناشناس ارسالی در

      انهایی ک می خواهند برای ماتصمییم شکمشان سیر است انها غم ما را نمیخور ند

    • ناشناس ارسالی در

      شما ها بایدباهمین اندازه پول زندگی کنید درد مردم درک نمی کنید لعنت به باعث بانی

    • حسین ارسالی در

      دولت مردمی یسر به بازار بزن بلین کسی حرف دولت مخونه اجناس تا۵۰ درصد تو دو اول سال افزایش کرده حالا اصلا مهم که حقوق کار گرچقدر بشه از خودرو که قرار بود افزایش که نه ۱۵ درصوده هم ارزون بشه اون که مال خود دولت لس چی شد دولت مردمی باز صد رحمت به روحانی برنج درجه یک ۳۰ تحویل کرفتی تو ۶ ماه۱۰۰ شده ببینید ایراد کار کجاست هنوز نه بازنسسته ونه کارگر حقوق جدید نکرفته و......

    • بازنشسته تامین اجتماعی کارگری ارسالی در

      کسانیکه سابقه کمتری وتوقع بیشتری دارند بفکراین باشند این مبلغ حق الناس است اونموقع که بیخیال بیمه کردن خودشون بودن بایدبفکراین روزهابودن
      چه توقعی ازتامین اجتماعی دارند که بیادمال مردموبذل وبخشش کنه؟!راهکارش اینه که دولت طبق آمارتامین اجتماعی مبلغی منطقی به تامین اجتماعی بابت سنوات کسربیمه اینگونه بازنشستگان محترم کمک بلاعوض کنه تاتامین اجتماعی بعنوان حداقل دستمزد دستش برای پرداخت بازبشه وغیربلاعوض بازنشسته بصورت اقساط کم بدهی خودش رابازپرداخت به صندوق دولت یاتامین اجتماعی بکند

    • ناشناس ارسالی در

      سلام چرا با روح روان بازنشسته ها بازی مکنی مگر نگفتی حقوق ها ۵۷ درصد اضافه مییشه حتی تو اخبار هم گفتی و در رسانه ها پخش کردی چرا نمی تونید تصمیم بگیرید حتی رهبر هم تو سخرانیهاش در مورد بازشسته ها صبحت کرد که به فکر باشید چرا عدالت علی را اجرا نمکنید

    • ناشناس ارسالی در

      حالا طوری شده بازنشستگان را مسخره میکنی خبر خوب ده درصد افزایش حقوق مگر جقدر میشه برو بابا پدر مادرت را مسخره کن منافق

    • بازنشسته مفلس ارسالی در

      لعنت خدا بر همه اونایی که از جیب ما بازنشسته های مستمری بگیر تامین اجتماعی میدزدن آخه شما مسئولین مردم رو چی فرض کردین اگه شرف و وجدان دارین مبلغ همسان سازی رو کامل بدین هم ۲۵ درصد سال ۱۴۰۰ و هم اضافه حقوق امسال . خدا شاهنشاه را رحمت کنه که به فکر مردم بود مثل شماها دزد و کلاش نبود از وقتی که جمهوری اسلامی شده روز به روز مردم بیشتر در تنگنای زندگی هستن آخه آخوند رو چه به سیاست و مملکت داری شاهنشاه هم سواد داشت هم باشخصیت نه مثل شماها بیسواد و دزد بترسید از خروش مردم اونوقت دیگه سوراخ موش هم بهتون نمیدیم

    • ناشناس ارسالی در

      آخه ببخشیدا سایر سطوح چندین سال حق بیمه زیاد حق بیمه حداقل واریز کردن و وآن موقع از جیبشان مابوتفافت حق بیمه را پرداخت کردن والان محق دریافت به تناسب واریزشان هستند . وآنهایی که با پول صندوقها افطاری میدهند مواظب اعمالشان باشند که اعضائ به کسی که حقشان را بخورند رحم نمیکنند هرچند از خودشان باشند

    • کریمی ارسالی در

      با سلام...خواستم بگم چقدر زر مفت میزنید همش حرف تکراری...نمیدونم کی این مطالب رو مینویسه هرکی هست بره سواد یاد بگیره هی تکرار تکرار خو نفهم بسه دیگه رو مغزمون رفتی ازخدا بی خبر..یک کلام بنویس چقدر اضاف میشه دیگه صغرا کبری نداره اه اه به این نگارش...

    • حبیبب ارسالی در

      بنده از بزرگواران مو سفید که در اواخر هر سال زحمت بیشتری می کشند سپاس گذارم

    • محمد ارسالی در

      سلام اگر یه کارگر که ازسال ۷۰بیمه پرداخت کرده باحق بیمه ای که پرداخت کرده میتونست درسال ۷۰سالی ۱۲سکه پس انداز کند حالا بگذریم که دوسالی هست قیمت سکه سربه فلک گذاشته طبق محاسبات ازسال ۷۰تا ۹۰میتونست ۲۴۰ سکه پس انداز کند ازسال ۹۰ تا۱۴۰۰هم۳۰تا که روی هم ۲۷۰سکه میشه به نرخ امروز محاسبه کنید ببینید چقدر باید حقوق بگیرید

    • ناشناس ارسالی در

      باسلام من ی مستمری بگیر تامین اجتماعی هستم اینقدر حقوقها مایینه که مجبورم برم سر کار بازم با ی بچه نمیتونم برسونم این مسولین چطور فکر نیکنن که ی سالمند با داشتن داماد و عروس ونوه با این حقوقهای پایین میتونن برسونن ترو خدا با اعدادو کلمتا بازی نکنید یع مبلغ شسته رفته بگید اینقدر حقوقها زیاد میشه اخه تو 50 خط ی جمله رو هی تکزار میکنید با ارقامای پیچیده اخه یه پیر نرد یا ی پیر زن چطوری سر در بیاره ی ذره انصاف داشته باشید خودتون با این مبالغ میتونید زندگیتونو بچرخونید؟؟؟؟؟!!!

    • مستمری بگیر ارسالی در

      بلاخر به اینده امیدوارباشیم خوب میشود امده خوب کند حلا کی معلوم نیست نزدیک به سالگرد تحویل تحول هستیم همچی ده برابرشد هیچ کس توان جلوگیری ندارد چرا فقط تنها جلو گیری انهم پلیس سرایست بازرسی جلوت میگیرند

    • جعفرابراهیمی ارسالی در

      ببخشید این میگم این اشتباه تایبی صدبارگفته شده وماهم فهمیدم درست خداراصدهزاربار شکرمن مریض حال هستم ونیاز به عمل ودارو دارم انشاالله دیگرمشکلی نداریم امیدوارم اینجور بشه ان مسئولی که زحمت میکشه اجرش باخدا

    • ناشناس ارسالی در

      فقط میتونم بگم یا مهدی ادرکنی
      آقا جان هرچه زودتر ظهور کن چون حق فریاد نداریم کمرمان خم شده یه پدر شرمنده خانوادش شده به جای مسئولین به شما شکایت می کنیم به فریاد این ملت ستمدیده برس

    • ناشناس ارسالی در

      سلام، قبل از هرموردی محاسبه وپرداخت25% الباقی همسانسازی سال1400را بایستی اعمال واجرایی کنند. بعدش افزایش حقوق 1401 را که حدودأ 38/7% باضافه 515 هزارتومان مبلغ ثابت، محاسبه واعمال واجرایی کرده واحکام جدید ومربوط را صادرنمایند و انشالله جمیع پرداختیها را در اردیبهشت ماه واریز نمایند. خلاصه قبل از اعمال 25% باقیمانده همسانسازی و متناسب سازی سال1400نبایستی افزایش سال 1401 را اجرایی واعمال نمایند، چون اختلاف بیشتری ایجاد میشود و کلأ به ضرر بازنشستگان گرامی تأمین اجتماعی خواهد شد. باتشکر از دست اندرکاران محاسبه افزایش حقوق و صادرکنندگان احکام این عزیزان کمال تشکر را داریم.

    • ناشناس ارسالی در

      تور خدا حقوق هارو زیاد کنید مردم خیلی به سختی زندگی میکنن من مادر ۴ تا یتیمم به سخت با ۳ میلیون زندگی میکنم با قرض بدبختی زندگیمون میگذره همه اداره ها کمیته امداد و بهزیستی به فکر خانم های بی سرپرستن که وام با سود کم بگیرم یا وام مستاجری بگیرن ولی متاسفانه سازمان تامین اجتماعی به فکر خواهران بی سرپرست این مملکت نیستن توروقران یه کاری بکنید

    • ناشناس ارسالی در

      اینهمه چرت وپرت نوشتی خودت فهمیدی چی گفتی دروغ گفتن را بس کنید

    • ن ج ارسالی در

      سلام لطفااااان یه فکری به حال ما ده روز حقوق بگیران بیچاره بی سرپرست و بی خونه زندگی بکنید با این تورم روزانه ما باید بریم بمیریم خدایی اگر ممکنه یه طوری که بشه ما رو بی هوشی بدهید ببرید زیر هوا تا راحت بشیم چه زندگی هست من دارم برسد دست ریاست جمهوری من بی چاره سهام عدالت هم ندارم نه یارانه درستی نه معیشتی نه سرپرستی تکلیف من چی هست با حقوق یک و سیصد چه کنم اجاره مسکن بدهم بخورم بپوشم چیکار کنیم کمیته و بهزیستی هم نمیتونم برم خجالت میکشم بنده جدا شدم صلح کردم جون آزاد حقوق سی سال زحمات م جوانی ام دولت بهم نمیده یک جا تقدیم میکنند به شوهر نامرد من که نون و آب بهم نداد سی سال عمرم و جوانیمو گرفت بدون هیچ و پوچ طلاق داد دست خالی هزار مرتبه گفتم بازم میگم چرا زن بعد از سی سال باید بدون حق و حقوق و بیمه طلاق بگیره جرا نباید حقوق شوهر نامزدش نصف شود مگر زن کلفت بوده سی سال دست تنها بچه داری حمالی کرده الان هم تو پیری ولو در بدر شده بدون حقوق بدون بیمه درمانی عدالت کجاست خدا کجا رفته من خدا ندارم مگر خالق من کجاست لطفاااان بخدا به قران رسیدگی کنید به حال ما طلم کشیده هاااا یا واقعااان دستور بدهید تا ما رو بی هوش کنند از بین ببرند واقعاااان مردن شده افتخار واجب برسد مستقیم بدست نور چشم مم جناب ریسی تا بخونه بدونه ما هاااا چه میکشیم

    • ناشناس ارسالی در

      چرا این همه دروغ سه ماه قبل از عید شوع شده هنوز تازه می خواهید تصمیم بگیریدچقدر زیادکنید دیگر خیلی شورش در آوردید با این همه گرانی با ۳۵ سال ۴۴۰۰ میگیرم چه کار می‌شود به فکر باشید یا با حقوق نجومی بالا شماها می گیرید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه