ارسال به دیگران پرینت

بازنشستگان | رقم حقوق | جامعه کارگری

آنچه بازنشستگان باید بدانند | خبر مهم درباره رقم حقوق

دبیرکل خانه کارگر گفت: طبق قانون آنچه به عنوان مزد ۱۴۰۱ در شورای عالی کار افزایش یافته است، باید برای حقوق بازنشستگان نیز اعمال شود.

آنچه بازنشستگان باید بدانند | خبر مهم درباره رقم حقوق

علیرضا محجوب در مراسم ضیافت افطاری خانه کارگر با قدردانی از تلاش کانون بازنشستگان و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری کشور در تحقق مطالبات بازنشستگان گفت: تاکنون سه جلسه برای افزایش مستمری بازنشستگان با حضور مدیرعامل تامین اجتماعی، کانون بازنشستگان و اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری انجام شده است که حاصل این جلسات ابهاماتی بوده که اول مطرح فرموده‌اند.

او درباره تعیین مزد بازنشستگان و مشکلی که به استناد بند ۴ تبصره ۱۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ پیش آمده، بیان کرد: در این بند نام تامین اجتماعی به اشتباه همراه با یک ویرگول آورده شده و نوشته شده «صندوق تامین اجتماعی، نیروهای مسلح»؛ این موضوع باعث شده ذهنیتی برای سازمان تامین اجتماعی ایجاد شود که حقوق متوسط بگیران تنها ده درصد باید افزایش پیدا کند، این موضوع به هیچ وجه قابل قبول واقع نشد.

برای ما ملاک مر قانون و مر مصوبه شورای عالی کار است و ماده ۹۶ هم بر مبنای همین باید انجام شود.

محجوب تصریح کرد: معاون حقوقی مجلس هم موضوع پیش آمده را تعقیب مثبت کرد که در نتیجه آن مجلس هفته پیش یک جواب قانع کننده‌ای داد که بر مبنای قانون ۱۱۱ و۹۶ باید عمل شود و ۱۰ درصد مشمول مستمری بگیران تامین اجتماعی نیست.

ویرگول سهوا و به اشتباه وارد شده بود

محجوب با بیان اینکه ویرگول سهوا و به اشتباه وارد شده بود، در ادامه افزود: این ابهامات مطرح شده باعث شد چند روزی برخی کارفرمایان موضوع بازنگری در دستمزد سایر سطوح ۱۴۰۱ مطرح کنند، که البته جلسات ولو غیر رسمی برگزار شده، تاکنون منجر به هیچ نتیجه‌ای نشده است. لازم به ذکر است که در این میان آقای وزیرکار هم ملاقاتی را با رئیس جمهور در این خصوص داشته‌اند که ایشان تاکید کرده‌اند بدون نظر نمایندگان کارگری هیچ اقدامی در این خصوص انجام ندهند.

 
 

دبیرکل خانه کارگر در ادامه اضافه کرد: پافشاری و تهدید برخی کارفرمایان که در راس آن‌ها اتاق بازرگانی است به جایی نخواهد رسید. آنچه گفته و گزارش شد نتیجه تلاش نمایندگان کارگری در شورای عالی کاروسازمان تامین اجتماعی بوده است و در حال حاضر یک ماه گذشت و شاغلین نیز یک ماه حقوق فروردین ماه سال ۱۴۰۱ را دریافت کرده‌اند و ابهامات برطرف شده است.

محجوب با بیان اینکه اگر کسی بخواهد افزایش حداقل دستمزد را لغو کند با برخورد جدی جامعه کارگری مواجه خواهد شد، افزود: گزارش‌های داده شده برای پیش بینی احتمالی است تا جامعه کارگری و بازنشسته در جریان اقدامات انجام شده قرار بگیرند.

او با بیان اینکه با رفع ابهامات صورت گرفته تامین اجتماعی سریعا باید میزان مستمری بازنشستگان را اعلام کند، گفت: مطابق ماده ۹۶ بایستی میزان افزایش مستمری بازنشستگان در ابتدا در هیات امنای سازمان تامین اجتماعی مطرح و با مصوب شدن رقم آن به دولت ارسال شود و ما منتظر ابلاغ آن هستیم و امیدواریم مطابق میل بازنشستگان باشد

 

همسان‌سازی افزایش حقوق بازنشستگان

جزییات تازه درباره همسان‌سازی افزایش حقوق بازنشستگان / چرا دولت ابلاغ نمی کند؟

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت: همسان‌سازی حقوق، خواسته و مطالبه جدی بازنشستگان است و اختصاص ۹هزار میلیارد تومان در این خصوص به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای آن است.

جزییات تازه درباره همسان‌سازی افزایش حقوق بازنشستگان / چرا دولت ابلاغ نمی کند؟
 

محمد اسکندری در نشست ماهانه روسای کانون‌های بازنشستگان استان تهران که با حضور مدیران این صندوق و مدیرعامل شرکت آتیه سازان حافظ برگزار شد، با بیان اینکه «اختصاص ۹هزار میلیارد تومان به معنای اراده دولت برای ادامه اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان کشوری است» در عین حال گفت: بحث قانونی شدن همسان‌سازی موضوع دیگری است که باید در لایحه مربوطه پیگیری شده و به نتیجه برسد و ما هم پیگیر تعیین تکلیف آن هستیم.

اسکندری تصریح کرد: آنچه در قالب نظام چندلایه تامین اجتماعی دنبال می‌شود می‌تواند بسیاری از تبعیض‌های موجود را برطرف کند و نظام عادلانه‌تری ایجاد کند و دغدغه عدالت در پرداخت‌ها پوشش داده شود.

 

افزایش‌های حقوق امسال هنوز ابلاغ نشده است

 

وی با اشاره به اینکه دولت هنوز افزایش‌های حقوق مصوب در قانون بودجه ۱۴۰۱ امسال را ابلاغ نکرده است، گفت: حقوق فروردین ماه بازنشستگان به صورت علی الحساب و بر مبنای سال گذشته محاسبه و پرداخت می‌شود و امیدواریم با ابلاغ دولت، احکام براساس افزایش‌های جدید در اردیبهشت ماه صادر و افزایش فروردین ماه نیز در آن زمان پرداخت شود.

 

او همچنین مطالبه روسای کانون‌های بازنشستگی استان تهران و سایر بازنشستگان برای تاخیر در پرداخت کسورات حقوق را به حق و درست عنوان کرد و گفت: این موضوعی است که هرماه صندوق بازنشستگی طبق وظیفه از سازمان برنامه و بودجه مطالبه می‌کند و درتلاشیم تا کسورات حداکثر تا دهم هر ماه پرداخت شود البته تعلل دستگاه‌ها در اعلام کسورات نیز یکی از دلایل این تاخیر است.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، طرح برخی مطالب درباره بدهی دولت به صندوق بازنشستگی و بازنشستگان و اغراق در این زمینه را نوعی اجحاف در حق نهاد دولت دانست و افزود: دولت طبق تکلیف موضوع ماده ۱۰۰ قانون استخدام کشوری، هرماه نسبت به تامین منابع حقوق بازنشستگان اقدام می‌کند که اگر منصفانه نگاه کنیم دولت در این زمینه مسوولانه عمل میکند. هرچند که صندوق در صورتهای مالی خود، دریافت ارزش روز برخی مطالبات ناشی از کسور و یا تحمیل بار مالی در سالهای گذشته را گنجانده است و به دنبال دریافت آن است.

وی حذف بند «و» ماده ۲ را در قانون بودجه سال ۱۴۰۱ مبنی بر واگذاری سهام به صندوق بازنشستگی کشوری و فروش آن برای تامین حقوق بازنشستگان را تصمیم درستی عنوان کرد و گفت: این رویکردی اشتباه در قانون بودجه سال گذشته برای تامین منابع همسان‌سازی حقوق بود که امسال با تدبیر درست دولت و مجلس اصلاح و حذف شد.

 

اسکندری به پرداخت حقوق اسفندماه بازنشستگان این صندوق نیز اشاره‌ای کرد و گفت: صندوق بازنشستگی در ۲۶اسفندماه توانست بخشی از منابع پرداخت حقوق را از شرکت‌ها و منابع داخلی تامین کند و چون دلیلی برای نگه داری این منابع در حساب خود نداشت، تمام منابع در همان روز به حساب بیش از ۵۰۰ هزارنفر از بازنشستگان با حقوق‌های پایین‌تر واریز شد.

وی تصریح کرد: تلاش شد تا در آن شرایط هرچه منابع تامین می‌شود، به تدریج و در کمترین زمان به حساب بازنشستگان، به ترتیب پایین‌ترین حقوق‌ها تزریق شود

منبع : وقت صبح
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • مستمری بگیر ارسالی در

      روز بیستم اردیبهشت وقت واریزی مستمری‌ها ی بازنشستگان است،اینطور که سازمان تامین اجتماعی عمل میکند ،اردیبهشت ماه هم خبری از افزایش سالیانه نخواهدشد ،بنا بود تا آخر فروردین لااقل از طرف سازمان اطلاعیه افزایش حقوق صادر شود گویا آقایان کارهای و اجباری ازاین موضوع دارند،باز نشستگان چند ماه است که باتوجه به گرانی تورمی که عامل اصلی آن عملکرد اقتصادی دولت ویا دولتهاست تاوانش را با سهل انگاری سازمان مستمری بگیران باید بدهند. خدا به فریاد ما برسد،۲الی که نکوست از بهارش پیداست....

    • سید بازنشسته ارسالی در

      با عرض تسلیت شهادت م لا علی ع و آرزوی قبولی طاعات وعباداتتان باستحضار میرسانم الحق و الاانصاف نمایندگان کارگری در همه صنوف هم خوب حرف می‌زنند وهم جدیت در پیگیری دارند وهم قانون دان هستند وقابل خرید هم نیستند. حاج آقای محجوب و جناب حسن آقای صادقی و جناب بیات واقعا این جای خشنودیست که با جد دنبال ۵۷٪افزايش دستمزد نرخ پایه و ۳۸٪بعلاوه ۵۱۵ هزار وشاید شصت ودو تومان و ۲۵ درصد همسان سازی همزمان هستند، امید است که سریعا محقق شود زیرا این مدیر کل تامین اجتماعی نشان داده که هم انصاف دارد و هم وجدان و بینی و بین الله کار می‌کند و بایستی امثال ایشان حمایت شوند امید است که طی دو سه روز آینده احکام با این پیگیریهای جدی به نتیجه برسد مگر کاستی و سستی در عمل باشد والله هیچ کاری مهمتر از این موضوع نبوده ونیست علی یارتان

    • نقی ارسالی در

      سلام
      لطفا پاداش پایان خدمت فراموش نشود

    • ناشناس ارسالی در

      فکرکنم بازنشستگان کشوری سرکرده دارند که انقدرهوایشان رادارندنسبت به بازنشستگان اجتماعی

    • ناشناس ارسالی در

      مازیردرخت خرمانشتیم تاخرما شیرین شود اگر بادبارانی ناید

    • مستمری بگیر ارسالی در

      یعنی الان این همه ادم مسخره ی ویرگول شدیم

    • شیرزاد بازنشسته اتش نشانی در تمام جنگ ۸ ساله در جبهه ها نبرد ارسالی در

      این اقا هر روز فقط مقله مینویسد مگر شما با وزارت کار نمیکنید امروز ۴ اردیبهشته خبری از حکمه نیست پس تا تابستان هم خبری نیست فقط می خواهیدذصدای بازنشسته را در بیاورید واعآ جای تآسف است چونداینداقایان که تازه واردن اثلآ ایا در ایرانند ویا از کدام اداره ها وارد وزارت شدن چرا صدای ناها را در می اوریددمگر شماها خانواده ندارید سماها چه کتره هستین مگر این کار جقدر وقت میطلبت واقعآ قابل قبول نیست تازه وضع موجود را میبینید خکالت بکشید اگر تا دوسه روز دیگر احکام صادر نشود خود دانی

    • مازیار ارسالی در

      این همه چرت پرت اخرش چی شد حقوق نامشخص

    • ناشناس ارسالی در

      خاک تو سر رئیس تامین اجتماعی که عرضه همسان سازی حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی را 3 ساله میخواد اجرا کنه نمیزارن بکنن بیشرفهایه بی دین الان 10 میلیون زیر فقره چرا یکی بداد این بازنشستگان تامین اجتماعی نمیکنه کو رهبر کو رئیس جمهور کو صاحب مملکت که همه 15 میلیون به بالا حقوق میگیرن بازنشتگان تامین اجتماعی 4 میلیون این چه مملکتی کو عدالت

    • ناشناس ارسالی در

      بازنشستگان مخصوصا فرهنگی منتظر رتبه بندی هستند که بلافاصله همسانسازی را میخوان اصلا ده درصد را نمیخوان چون تورم 50 درصد است و افزایش 10 درصد توهین به بازنشستگان هست نزنید این حکم را تا وضعیت همسان سازی مشخص بشه فقط همسانسازی

    • فاطمه کریمی جعفرابادی ارسالی در

      با سلام در تیر ماه حکم حقوقی به کارمندان بازنشسته علوم پزشکی دادن که ۱۵٪به حقوق اضافه شده بود ولی سال ۱۴۰۰ تمام شد و خبری از مابه التفاوت نشد و هنوز چشم به راهیم.امسال که ۱۰٪اضافه شده.انگار با حکم جدید پارسالی را از یاد بردن.یا ما گیج وی زنیم یا مسئولین.کدام؟

    • فتح اله نجفلو ارسالی در

      همسان سازی تورم زا نیست نجومی بگیران که از وضعیت بازنشستگان بیخرند تورم زا هستن .از بیدرایتی قانون گزاران هست که خدمت گزار الان بازنشسته بشه حقوقش بیشتر از مدیرکل بازنشسته ده سال پیش خواهد بود

    • محمد ارسالی در

      خدا نه در این دنیا نه در اون دنیا خیر نبیند کسیکه بوضوح میداند (ازنظر حقوق ودرآمد)چه فشاری به قشر آبرومند بازنشسته وارد میشود اما یا کاری نمیکند یا چنانچه عاقبت بخیری نظر مثبت دارد مخالفت میکنند وبه بهانه های دروغین حق بازنشسته ها را میخورند اگر شرف وحیا در وجودخودتان وخانوادتان هست کاری کنید لبخند به لب این پیرمردها دیده بشه.

    • ناشناس ارسالی در

      چرابه حق بازنشستگان ،چه تامین اجتماعی چه کشوری ،سازمان برنامه وبودجه گیرداده مگراونادیگه سرکارهستندکه اینقدرحقشان رانمیدهیدیک یادوسال،هست هنوزحق آخرخدمتشان مانده،توهین سال۱۴۰۱که ازسال۹۹بازنشست شدند.همچنین برج چهار۱۴۰۰زدندتاییدشده ولی اجرانمیشه چرااین پیشکسوتان که روزی زحمتکشان افرادبودن الان محتاج یک کیلوسیب زمینی باشندمگرشمامسئولین ازاین مبارکتان میبخشید

    • منصور کریمی ارسالی در

      سلام خدا انصاف بدی بااین وضع گرانی چرا افزایش حقوق انجام نمی شود چرا فکر بازنشته ها نیستید

    • رنجبر ارسالی در

      سلام ای خاک برسردولت چهارماهه هی مانور میده چس چس مثقال میخواد حقوق بازنشسته کشوری را اضافه کندتورم رسیدبه۴۰ در۱۰۰هنوزهیچ .....نکرده آی خداااااا.

    • مصطفی ارسالی در

      همشون باید محاکمه بشن بقدری کم کاری اختلاس وکم کاری کردن که نمیتونن جوابگو باشن وسلام.

    • ذولقرنی ارسالی در

      باسلام طاعات شما مورد قبول درگاه حق،تروخدا یکی به داد ما بازنشستگان ومستمری بگیران برسد بابا اصلآ نخواستیم حقوقها را اضافه کنید پانصد تومان اضافه میکنید درعوض از اونور ارزاق ومیوه ووو
      دوبرابر میشه آخه این انصافه !
      یعنی اصلآ افزایش حقوق از تورم ماهانه هم کمتر میشه پس ما افزایش حقوق نخواستیم بگذارید کمتر دغدغه داشته باشیم وسفره هایمان را خالی نکنید دیگه چیزی درسفره هامان نیست وروزبروز هم خالی ترمیشه آخه برنج چرا باید بشه 90هزار تومان یا تخم مرغ 50هزارتومان مرغ وگوشت را نگم یا ارزاق دیگر که قیمتها سربه فلک کشیده اینه حکومت اسلامی !!!

    • م ارسالی در

      چرا حقوق مستمری بگیران نیروهای مسلح اینقدرکمه بی انصافی حدی داره ازگلوتون نمی رودپایین بی وجدانها

      • ناشناس ارسالی در

        آخه ماچکار کنیم ریس روایت همه دوزدند ما سی سال حق بیمه پرداخت کردیم رقمی بیش از پرداختی لشگری ها و کشوری با این حقوق 10روز میتونیم سرکنیم کدام یک از شما در سوخت‌ها با این رقم میتونید 5روز زندگی کنید
        بابا انصاف تون شکر

    • ساسان ارسالی در

      سلام با عرض ارادت ریدم به قبر پدر و مادرتون با این حقوقی که میدید خجالت بکشید

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه