ارسال به دیگران پرینت

سلامت| تغذیه

بهترین مواد غذایی جهان که می تواند به خواب راحت شما کمک کند

بادام حاوی منبع طبیعی ملاتونین است، هورمونی که مغز شما تولید می‌کند و با چرخه خواب مرتبط است.

بهترین مواد غذایی جهان

 که می تواند به خواب راحت شما کمک کند

 

 

 

 

مواد غذایی مقوی برای یک خواب راحت:

_بادام

بادام حاوی منبع طبیعی ملاتونین است، هورمونی که مغز شما تولید می‌کند و با چرخه خواب مرتبط است.

 تحقیقات نشان می‌دهد که خوردن غذاهای غنی از ملاتونین می‌تواند به شما کمک کند که چرخه خواب بدن خود را بهبود ببخشید.

 بادام یکی از بالاترین منابع گیاهی ملاتونین را دارد و یک مشت کوچک بادام یا حتی یک قاشق غذاخوری کره بادام زمینی قبل از خواب ممکن است به تحریک تولید ملاتونین در بدن شما کمک کند.

منیزیم نیز در این چرخه اهمیت دارد.

 منیزیم بیش از 600 عملکرد در سطح سلولی دارد. در حالی که یک ماده مغذی کوچک است، کمبود آن پیامدهای مهمی به همراه دارد. همراه با مبارزه با افسردگی و کاهش فشار خون، منیزیم با خواب بهتر هم از نظر کیفی و هم از نظر کمی مرتبط است. 

کمبود منیزیم تقریباً همیشه منجر به بی‌خوابی یا تشدید آن می شود. منیزیم به مغز کمک می‌کند تا وارد فاز آرامش شود و خود را بهتر برای استراحت آماده کند. 

منیزیم همچنین به کنترل علائم برخی از بیماری‌هایی که خواب را مختل می‌کنند، مانند اختلالات گوارشی، کمک می‌کند.

_گردو

گردو حاوی چندین ماده مغذی مانند ملاتونین، سروتونین و منیزیم است که باعث تقویت خواب خوب می‌شود. 

گردو غنی از امگا 3 است.مطالعات حیوانی روی موش‌ها نشان داده است که کمبود اسید چرب امگا 3 می‌تواند چندین مسیر انتقال دهنده عصبی از جمله سروتونین را تغییر دهد و بر افسردگی، اضطراب و خواب تأثیر بگذارد.

_موز

موزحاوی ترکیبات سه گانه کربوهیدرات‌ها، تریپتوفان و ملاتونین برای خواب است. 

مطالعه‌‌ای نشان داد که مصرف روزانه موز جایگزین مناسبی برای داروهای خواب آور است. کربوهیدرات‌ها می‌توانند قند خون شما را افزایش دهند، که اثر خواب درمانی دارد. تریپتوفان اسید آمینه‌ای است که منجر به تولید سروتونین می‌شود. سروتونین می‌تواند به ملاتونین بیشتری تبدیل شود که در چرخه خواب و بیداری سالم تاثیر دارد.

_گیلاس ترش یا آب آلبالو

آب آلبالو ترش دارای غلظت بالایی از ملاتونین است. تحقیقات نشان می‌دهد که آب گیلاس ترش در صبح و شب به مدت کمتر از دو هفته می‌تواند به میزان قابل توجهی بی‌خوابی را کاهش دهد.

_چای بابونه و اسطوخودوس

 بابونه حاوی فلاونوئید آپیژنین است، ترکیبی که به گیرنده‌های بنزودیازپین در مغز متصل می‌شود و اثر آرام بخشی ایجاد می‌کند. مطالعات نشان می‌دهد زنانی که پس از زایمان به مدت دو هفته چای بابونه نوشیده بودند، خواب بهتر و نمره افسردگی کمتری داشتند.

 چای اسطوخودوس نیز می‌تواند به بهبود کیفیت خواب با تقویت آرامش و کاهش اضطراب کمک کند.

_جو دوسر

این غلات مفید دارای فیبر بالایی است و می‌تواند در خواب بهتر شما تاثیر بگذارد. مصرف آن در عصرها ممکن است باعث خواب‌آلودگی و خواب بهتر شود.

_تخم مرغ

تخم مرغ قبل از خواب؟ مهم نیست اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید زیرا تخم مرغ حاوی بسیاری از مواد مغذی است که برای خواب و سلامت کلی بدن مهم هستند. تحقیقات نشان می‌دهد که تخم مرغ یکی از مواد غذایی حاوی ملاتونین بالایی است که باعث خواب می‌شود.

_ماهی سالمون

ماهی آزاد و سایر ماهی‌های چرب دارای اسیدهای چرب امگا 3 و ویتامین D هستند که هر دوی آنها می‌توانند کیفیت خواب را افزایش دهد.

 در یک مطالعه، مردانی که سه بار در هفته ماهی سالمون می‌خوردند سریعتر به خواب می‌رفتند و گزارش روزانه بهتری داشتند. 

_آووکادو

آووکادو به دلیل محتوای تریپتوفان خود می‌تواند به افزایش سروتونین کمک کند. این به نوبه خود می‌تواند ملاتونین را در بدن افزایش دهد و به شما کمک کند بهتر بخوابید. 

_کیوی

مطالعات نشان می‌دهد کیوی حاوی ترکیباتی مانند آنتی اکسیدان‌ها و سروتونین است که می‌تواند برای خواب شما مفید باشد. یک مطالعه نشان داد که مصرف دو کیوی یک ساعت قبل از خواب می‌تواند باعث افزایش زمان خواب شود.

 

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه