ارسال به دیگران پرینت

تغییر فصل | لباس | حمله بیدها

روش صحیح نگهداری لباس‌های زمستانی پس از تغییر فصل

کفش‌ها و چکمه‌های زمستانه‌تان را از یاد نبرید! آن‌ها را هم باید قبل از انبار کردن بشویید و از آلودگی‌هایی که روی سطوح‌شان نشسته پاک کنید.

روش صحیح نگهداری لباس‌های زمستانی پس از تغییر فصل

فصل تازه از راه رسیده است و نوید هوای خوش بهاری و گرمای دلپذیر تابستان را با خود آورده است؛ به‌ویژه که در ایران، کشور چهارفصل، گرما زودتر از موعد آغاز می‌شود. آنچه انسان را به‌شوق می‌آورد، یک کمد پر از لباس‌های بهاره و خنک تابستانی است که یا تازه‌اند، یا پر از خاطرات رنگین بهاران گذشته.

شاید در ذهن سروسامان دادن به کمد لباس‌ها و مرتب‌کردن آن مانند فیلمی جلوه کند که شما «ستاره» آن باشید، اما واقعیت مستلزم کار زیاد و خلاص شدن از دست کوهی از لباس‌ها، و کاری است که تنها با یک برنامه سفت‌وسخت می‌تواند به‌خوبی انجام شود. درواقع، اگر پاییز بعد را از یاد نبرید، می‌توانید به انبار لباس‌های فصل سرمای خود به چشم یک جایزه نگاه کنید: کمدی مرتب از ژاکت‌های گرم و آماده برای پاییز و زمستان سردی که در پیش است.

نکته‌هایی که برای انبار کردن لباس‌های زمستانه باید به آن‌ها توجه داشت:

اولین قانون برای تعویض پوشاک‌ها در کمدتان این است که نخست لباس‌هایتان را بشویید. مهم‌ترین مورد برای تمیز کردن و رفو هم «ژاکت‌ها» است: اگر اجازه دهید که تا فصل پاییز و ماه مهر، به‌همان شکل باقی بمانند، وقتی دوباره سروقت‌شان بروید با لکه‌های زرد و لایه ضخیمی از گرد و غبار روبه‌رو خواهید شد که موجب کهنگی لباس‌ها می‌شود. تازه، از بین بردن لکه‌ها بعد از مدت طولانی انبار کردن اصلا کار آسانی نیست و گاه ناممکن است. همچنین، باید بوی این پوشاک‌ها را از بین ببرید. نه‌تنها بوی بدن، که بوی تکه‌غذاهایی که قبلا روی آن‌ها ریخته شده یا هرگونه کثیفی دیگری، می‌تواند باعث جذب شدن شب‌پره‌ها و حشرات موذی شود و با لکه زرد و بدبویی مواجه می‌شوید که زیر بغل پیراهن سفید شما جا خوش کرده است.

از دیگر موارد شایان توجه، استفاده نکردن از چوب‌لباسی برای نگه‌داری لباس‌های گرم است، چرا که اثر زشت رخت‌آویز روی شانه‌های لباس می‌ماند و فرم آن را تغییر می‌دهد. بهترین راه حل، استفاده از تاکن‌های لباس و انبار کردن آن‌ها در کشو یا کمد است و اگر آن‌ها را پیش‌تر شسته باشید و تمیز باشند، احتمال اینکه مورد حمله بیدها قرار بگیرند بسیار پایین می‌آید. برای آن دسته لباس‌هایی که حتما به رخت‌آویز نیاز دارند، همچنان می‌شود گزینه رخت‌آویز را پیشنهاد کرد: فقط به شرط آنکه دقیقا اندازه لباس باشد و شکل آن را حفظ کند. در این صورت، دیگر مهم نیست که جنس آن پلاستیک باشد، یا سیمی، یا چوبی.

کفش‌ها و چکمه‌های زمستانه‌تان را از یاد نبرید! آن‌ها را هم باید قبل از انبار کردن بشویید و از آلودگی‌هایی که روی سطوح‌شان نشسته پاک کنید. همیشه بسته‌های ژل سیلیکا و بوگیرهای کوچکی که با کفش‌های خود می‌خرید، نگه دارید و در چنین مواقعی استفاده کنید. آن‌ها می‌توانند رطوبت پاپوش‌های عزیزتان را بگیرند و در درازمدت از کهنگی آن‌ها جلوگیری کنند.

همچنین، می‌توانید پوشاک‌های خود را در کیسه‌های پلاستیکی انبار کنید. در صورتی که لباس‌ها پاکیزه باشند، نیازی به استفاده از کیسه‌های بدون هوا نیست. درواقع، با آنکه این نوع کیسه‌ها امروزه طرفداران زیادی در بازار پیدا کرده‌اند، باید گفت که محل جالبی برای انبار کردن لباس نیستند و اتفاقا سبب جذب حشرات موذی می‌شوند؛ چون فضای داخل کیسه می‌تواند با نبود هوا داغ شود و حشرات هم عاشق مکان‌های گرم، مرطوب و تاریک‌اند. . بهترین کار، دور نگه داشتن پوشاک از نور خورشید و نگه‌داری آن‌ها در دمای خنک همراه با جریان هوا  است.

 

منبع : ایندیپندنت فارسی
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه