ارسال به دیگران پرینت

ترفندها

۶ کاربرد خمیردندان که نمیدانستید

باتوجه به اینکه خمیردندان برای تمیز کردن دندان‌ها به کار می‌رود، اما در واقع کاربردهای بیشتری دارد.

 ۶ کاربرد خمیردندان که نمیدانستید

 لیستی از شش تا از بهترین روش‌های تمیز کردن با خمیر دندان را گردآوری کرده‌ایم.

۱. پاک کردن رنگ مو از روی پوست

اگر مو‌های خود را در خانه رنگ می‌کنید، احتمالاً متوجه شده‌اید که لکه‌های قرمز یا قهوه‌ای روی پیشانی و گردن خود نیز مالیده‌اید. این رنگ نه تنها مو‌های شما، بلکه پوست شما را نیز لکه‌دار می‌کند! این را معمولاً می‌توان با مقدار زیادی صابون و مقداری شستشو از بین برد، اما برای پوست کاملاً مضر است. بهتر است با مالیدن وازلین به دور خط موی خود از این امر جلوگیری کنید، اما حتی در این صورت رنگ می‌تواند پوست شما را لکه‌دار کند. کمی خمیر دندان را روی یک پد پنبه بریزید و آن را روی پوست آسیب دیده بمالید. قبل از اینکه متوجه شوید پوست شما تمیز خواهد شد. فراموش نکنید که آن را با کمی آب و مقداری صابون ملایم تمیز کنید، زیرا خمیر دندان می‌تواند کاملاً پوست را خشک کند.

۲. تمیز کردن عینک آفتابی

آیا عینک آفتابی شما پوشیده از اثر انگشت و گرد و غبار است؟ این برای خمیر دندان مشکلی ندارد! اطمینان حاصل کنید که از خمیر دندان ملایم استفاده می‌کنید، نه خمیر دندانی که دارای ذرات ساینده باشد. کمی خمیر دندان را روی یک پد پنبه‌ای بریزید و آن را روی عینک آفتابی بمالید. به مالیدن آن با پد‌های پنبه‌ای تمیز ادامه دهید تا خمیر دندان از بین برود.

۳. از بین بردن بوی ماهی و پیاز از روی تخته برش

پیاز یا ماهی بریده‌اید؟ پس احتمالا دستان شما و تخته برش بوی آن‌ها را می‌دهند. با شستن دست‌هایتان با کمی خمیردندان می‌توانید به راحتی از شر بوی آن خلاص شوید. همچنین، قبل از شستن تخته برش، کمی خمیردندان روی آن بمالید تا از ماندگار شدن بوی بد آن جلوگیری کنید.

۴. پاک کردن ماژیک از روی میز

شاید فرزند شما در جایی غیر از کاغذ رنگ کرده و میز شما اکنون با مارکر کثیف شده است. نگران نباشید، فقط مقداری خمیر دندان را روی سطح میز بمالید و آن را با یک دستمال نم‌دار تمیز کرده و با یک دستمال کاغذی پاک کنید و مطمئن باشید هیچ اثری از آن به جا نخواهد ماند.

۵. حفظ سفیدی کفی کفش

اگر یک جفت کفش کتانی با کفی سفید دارید، می‌دانید که حفظ سفیدی آن‌ها و درخشان ماندنشان جقدر سخت است و معمولا بعد از مدتی کمی زرد یا خاکستری می‌شوند؛ و می‌خواهید رنگ آن‌ها همچنان سفید باقی بمانند، کمی خمیردندان را روی آن‌ها بمالید. با دستمال کاغذی پاک کنید و کفی کفشتان دوباره سفید می‌شود.

۶. تمیز کردن اتو
آیا مقداری لکه روی اتوی شما وجود دارد که اتو کردن لباس شما را دشوار می‌کند؟ شما نمی‌خواهید هیچ لکه‌ای را روی لباس گرانبهای خود اتو کنید، بنابراین تمیز کردن منظم اتو ضروری است. مقداری خمیردندان روی کف اتوی خود بمالید. قبل از مالیدن از سرد بودن اتو اطمینان حاصل کنید سپس آن را با یک دستمال کاغذی پاک کنید، به همین راحتی.

استفاده از خمیر دندان | جواهرات خود را درخشان کنید | از شر جوش یا نیش پشه خلاص شوید

9 کاربرد عالی برای استفاده از خمیر دندان که نمیدانستید

از چند منظوره بودن یک تیوپ ساده خمیر دندان شگفت زده شوید!

 9 کاربرد عالی برای استفاده از خمیر دندان که نمیدانستید
 

55 آنلاین به نقل از سایت طلا؛ همه ما از خمیردندان برای مسواک زدن استفاده می کنیم اما آیا می دانستید این محصول بسیار کاربردی تر از آن چیزی است که فکر می کنید؟ موارد دیگری در خانه شما وجود دارند که می توانند از خمیردندان بهره ببرند.

1. جواهرات خود را درخشان کنید

 
آیا می دانید که روی جواهرات خود مانند انگشترهای الماس (یا الماس تقلبی)مسواک نرم و کمی خمیر دندان بزنید می توانند دوباره بدرخشند؟ همچنین می توانید از این ترفند برای جواهرات نقره خود نیز استفاده کنید. سپس جواهرات را با آب بشویید و بگذارید خشک شود.

 

 

 

2. از شر جوش یا نیش پشه خلاص شوید

اگر قبل از خواب کمی خمیردندان را روی نیش پشه یا جوش خود بمالید و آن را در تمام شب بگذارید ، صبح روز بعد متوجه تغییر بزرگی خواهید شد. آنها بسیار کوچکتر شده اند. فراموش نکنید که صبح روز بعد محل مورد نظر را با کمی آب ولرم بشویید.

 

3. باقیمانده رنگ را از روی موهای خود پاک کنید

شاید شما به تازگی موهای خود را رنگ کرده اید اما هنوز کمی بقایای رنگ در نزدیکی خط موهای شما باقی مانده است. ممکن است خلاص شدن از شر آن مشکل باشد، اما اگر از کمی خمیردندان استفاده کنید به سادگی پاک می شود و اثری باقی نمی ماند.

 

4. لاک ناخن را پاک کنید

به جای استفاده از استون، می توانید ناخن های خود را به خمیر دندان آغشته کنید و سپس با یک برس آن را بمالید. بعد از آن زیر آب ولرم بشویید، تمام لاک ناخن از بین می رود.

 

5. لکه ها را از روی فرش خود پاک کنید

باور کنید یا نه، اما حتی فرش شما نیز می تواند از خمیر دندان بهره مند شود. چیزی روی فرشتان ریخته است؟ اکثر لکه ها را می توان با کمی خمیردندان، یک پارچه تمیز و مقداری آب ولرم پاک کرد؛ نیازی به دادن فرش به قالیشویی های گران قیمت نیست.

 

6. نقاشی های کودکان را از روی دیوار پاک کنید

گاهی اوقات کودکان تمایل دارند که با مداد رنگی روی دیوارها نقاشی کنند. نتیجه؟ دیواری که با نقاشی مدادرنگی پوشانده شده است! شما می توانید به راحتی آنها را با یک برس و مقداری خمیر دندان پاک کنید. خمیر باقیمانده را می توان با یک پارچه مرطوب پاک کرد.

 

7. سوراخ های دیوار را پر کنید.

 

اگر قصد دارید کاغذ دیواری جدیدی استفاده یا به دیوارهای خود یک لایه رنگ جدید بزنید، باید هر سوراخ کوچکی را که به آن بر می خورید پر کنید. این کار را می توان به راحتی با مقداری خمیردندان انجام داد! قبل از شروع به رنگ آمیزی یا شروع کار کاغذ دیواری، مطمئن شوید که سخت و خشک شده است.

8. کفش های کتانی خود را دوباره سفید کنید

بدون شک این یک مشکل شناخته شده است: کفش های کتانی سفید پس از مدتی کمی تیره و کدر می شوند. می توانید لبه ها و زیر کفش های کتانی سفید خود را با آغشته کردن به خمیر دندان و سپس پاک کردن مجدد آن با یک پارچه نرم و مرطوب، تمیز کنید.

9. دستان خود را شاداب کنید

 

پس از برش سیر یا پیاز ، دستان شما بوی بسیار بدی خواهد گرفت تاحدی که ساعت ها بعد می توانید بوی آن را حس کنید! خوشبختانه این مشکل با شستن دست ها با مقداری خمیر دندان به راحتی حل می شود.

 
منبع : نمناک
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      دروغه

      • ناشناس ارسالی در

        من عمل کردم خیلی هم درسته

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه