ارسال به دیگران پرینت

غرضی | قالیباف | سیسمونی

غرضی خطاب به قالیباف: پول خرید سیسمونی را از کجا آورده ای؟ | مردم حق دارند عصبانی باشند

وزیر پیشین نفت با حمایت از انتقادات مردم نسبت به سفر خانواده قالیباف گفت: بنده به مردم حق می دهم که از قالیباف عصبی باشند و از او بپرسند که پول ترکیه رفتن و خریدن سیسمونی خارجی را از کجا آورده‌ای؟!

غرضی خطاب به قالیباف: پول خرید سیسمونی را از کجا آورده ای؟ | مردم حق دارند عصبانی باشند

 

توضیحات سید محمد غرضی، در ارتباط با مصاحبه‌ی منتشرشده از ایشان در باب خرید سیسمونی از ترکیه و حواشی آن

سیدمحمد غرضی در ارتباط با مصاحبه‌ی اخیرش درباره‌ی موضوع خرید سیسمونی از ترکیه و حواشی آن توضیحاتی را بیان کرد.

توضیحات سید محمد غرضی، در ارتباط با مصاحبه‌ی منتشرشده از ایشان در باب خرید سیسمونی از ترکیه و حواشی آن
 

به گزارش خبرنگار ۵۵آنلاین، به نقل از سید محمد غرضی:

من به هر سوال‌کننده‌ای پاسخ می‌دهم. این را از سیره‌ی ائمه‌ی اطهار آموخته‌ام که حضرت رسول و حضرت امیر و چهارده معصوم، همیشه در برابر هر پرسشی که از ایشان می‌شد، پاسخگو بودند و توجهی به این نداشتند که سوال‌کننده چه کسی است. پاسخ‌ها را روشن و بدون عذر و بهانه بیان می‌کردند تا ذهن مخاطب درگیر نماند. من هم با تمسک به شیوه‌ی ایشان، سعی می‌کنم هر پرسشی را که خبرنگاران محترم می‌پرسند، پاسخ بدهم. عموماً هم سعی می‌کنم در پاسخگویی به اشخاص اشاره نکرده و به کسی حمله نکنم. 

 

در مصاحبه‌ی اخیر در ارتباط با آقای قالیباف، من جمله‌ای گفتم مبنی بر این که اگر بنده به جای آقای قالیباف بودم، مستقیم سوالات را جواب می‌دادم که این همه گرفتاری ایجاد نشود. معتقد بوده و هستم که مسئولین محترم قواهای مختلف کشور، باید خود و خانواده‌شان الگوی مردم باشند. بحمدالله مردم دسترسی به اطلاعات وسیعی دارند، هم در سطح جهانی, هم در سطح کشور، و نمی‌شود به اظهار نظر مخاطبان ایرادی وارد کرد. مخاطب اطلاعات را دریافت می‌کند و عکس‌العمل نشان می‌دهد و این طبیعی است.‌

 

در ارتباط با مطلبی که درباره‌ی رد صلاحیت آقای قالیباف از زبان من منتشر شده، این توضیح را اضافه کنم که فحوای کلام بنده این بود: «من جای شورای نگهبان نیستم. شورای نگهبان در گذشته تعداد زیادی از نمایندگان مردم را رد صلاحیت کرده‌، و باز هم ممکن است چنین اتفاقی بیافتد.»

 

گاهی شیطنت‌هایی در تنظیم خبرهای منتشرشده صورت می‌گیرد که باعث می‌شود جان کلام در واژه‌ها پنهان شده و اصل موضوع به حاشیه کشانده شود.

 

بنده نه سمتی در شورای نگهبان دارم، نه می‌توانم پیش‌بینی کنم و نه صلاحیت چنین کاری را دارم. اگر ابهامی در کلام منتقل شده از جانب من برای مخاطبان ایجاد شده، عذرخواهی می‌کنم.

 

مصاحبه‌ی منتشر شده در سایر خبرگزاری‌ها به شرح زیر است:

وزیر نفت سابق گفت: اگر به جای آقای قالیباف بودم همان روزی که این خبر منتشر شد، عکس‌العمل نشان می‌دادم؛ نه اینکه پای شورای نگهبان به ماجرا باز شود چون احتمال اینکه آقای قالیباف در انتخابات دور بعد ردصلاحیت شود بسیار است.

سیدمحمدغرضی، وزیر پیشین نفت در واکنش به سفر خانواده محمدباقر قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی گفت: به حمدلله جریان اجتماعی حال حاضر کشور نسبت به آن جریان اجتماعی‌ای که ما در آن وجود داشتیم خیلی قوی تر و منظم تر موضوعات را دنبال می‌کند.

غرضی در ادامه افزود: خداراشاکرم که این جریان اجتماعی به این قدرت رسیده و خیلی از اتفاقات را دنبال می‌کند؛ مردم ریز جزئیات مسئولان را دنبال می کنند و به تفاوت در عمل و گفتار آن‌ها توجه می‌کنند این نشانه استقلال جامعه ماست.

وزیر پیشین نفت با حمایت از انتقادات مردم نسبت به سفر خانواده قالیباف اظهار کرد: بنده به مردم حق می دهم که از قالیباف عصبی باشند و از او بپرسند که پول ترکیه رفتن و خریدن سیسمونی خارجی را از کجا آورده‌ای؟!

غرضی با تاکید بر این نکته که هیچکسی توان زیرسوال بردن انقلاب را ندارد، خاظرنشان کرد: هیچکس توان اینکه آرمان های انقلاب زیر سوال ببرد را ندارد! آرمان های انقلاب سر جای خودش است و هیچکس نمی‌تواند یک درصد هم از ارزش های آن کم کند.

او افزود: آرمان انقلاب مدافع دارد و مدافع آن هم مردم است. این قدرت انقلاب است که کسایی که حرف و عملشان با هم یکی نیست را رسوا کند.

سفر خانواده قالیباف به ترکیه برای خرید سیسمونی | غرضی: احتمال ردصلاحیت قالیباف در انتخابات بعدی زیاد است / پول خرید سیسمونی را از کجا آورده ای؟.

 

همچنین بخوانید:

 

۴ سال طول میکشد یک دولت بتواند با مفاهیم تورم ، اشتغال و بودجه آشنا شود

مردم به اصلاح امور هیچ٬ تأکید می‌کنم، هیچ امیدی ندارند ... دولت‌داری با مهره‌های بی‌تجربه ، هزینه کشورداری را افزایش می دهد ... هرچقدر که پرس‌وجو کردم تا دلیل رد صلاحیتم را بفهمم٬ هیچ جوابی نگرفتم و آخرش هم نفهمیدم که چرا رد صلاحیت شدم.

۴ سال طول میکشد یک دولت بتواند با مفاهیم تورم ، اشتغال و بودجه آشنا شود
 

سعید شمس : سال ۱۴۰۰ در حالی تمام شد که تغییر رئیس‌جمهور و مقامات اجرایی کشور، نتوانست گره‌ای از انبوه مشکلات مردم باز کند تا آنان همچنان درگیر گرفتاری‌های طاقت‌فرسایی باشند که گویی هیچ راهی برای گذر آن‌ها وجود ندارد!

البته نکته قابل‌تأمل چیزی جز این نیست که بحران در ۴۰ سال گذشته از این دولت به آن دولت دست‌به‌دست شده و طبیعی است این سؤال به وجود آید که ریشه پررنگ ماندن مشکلات در کدام کوتاهی‌ها و بی‌توجهی به چه الزام‌هایی نهفته است؟

 

محمد غرضی که در دولت زمان جنگ وزیر نفت و در دولت سازندگی وزیر پست و تلگراف و تلفن بود٬ معتقد است تا زمانی که رانت‌خواران سیاست و اقتصاد و همچنین مناسبات اجتماعی را در سلطه خود دارند٬ نمی‌توان به اصلاح وضع موجود، کمترین امیدی داشت.

 

این فعال سیاسی در گفت‌وگو با خبرآنلاین درباره دلایل بنیادین کاستی‌های موجود و همچنین راهکارهای کارآمد برای گذر کشور از شرایط بغرنج کنونی به سمت آرامش، سخن گفت که در ادامه می‌خوانید:

 

مردم روزبه‌روز با تنگناهای بیشتری مواجه می‌شوند. مشکل کجاست، کدام کوتاهی و اهمالی گره معیشت را بازنشدنی کرده است؟

 

همان‌طور که به‌درستی اشاره کردید٬ اوضاع‌واحوال مردم بد و بدتر می‌شود و انگار باید با این مسئله کنار بیاییم که دولت‌مردان ما نمی‌توانند مشکلی از مشکلات موجود را حل کنند. نه‌فقط مشکلات کمتر نمی‌شود٬ بلکه با برخی تصمیم‌های نابه‌جا، فشار بیشتری به جامعه وارد می‌شود. مثلاً آقایان تصمیم گرفته‌اند ارز ۴۲۰۰ تومانی را دیگر به دارو اختصاص ندهند، همین باعث می‌شود٬ مردم حتی نتوانند برای درمان خود پول کافی داشته باشند و این برای کل نظام، اتفاقی تلخ و تأسف‌برانگیز است.

جالب است٬ مسئولین آشکارا گفته‌اند که ارز ۴۲۰۰ تومانی را نمی‌توانند به مایحتاج عمومی اختصاص بدهند. در چنین حالتی این قشر ضعیف هستند که فشار مضاعف را متحمل خواهند شد٬‌ آن‌هم در شرایطی که ایرانیان به اصلاح امور هیچ٬ تأکید می‌کنم، هیچ امیدی ندارند.

شما سابقه مدیریت در دولت دهه ۶۰ را دارید. چطور در زمان جنگ باوجود انواع و اقسام مانع‌تراشی‌های داخلی و بین‌المللی توانسته بودید تا حدی نیازهای مردم را برطرف کنید؟

آن چیزی که من می‌فهمم٬‌ این است که دولت‌های پس از دهه ۶۰ به‌شدت تحت تأثیر رانت‌خواری‌های سیاسی٬ اقتصادی و حتی اجتماعی قرار گرفتند. یعنی رانت‌خوارها در دولت‌ها نفوذ کرده و بر همه امور تسلط یافته‌اند و کشور را به اسارت گرفته اند.

 

این در حالی است که زمان دولت مهندس موسوی  باوجود شرایط دشوار اداره کشور٬ رانت‌خوارها یا امکان قد علم کردن پیدا نمی‌کردند یا راهی برای حضور در دستگاه‌های دولتی در اختیار آن‌ها قرار نمی‌گرفت. به همین دلیل باوجود درگیر بودن با وضعیت جنگی و فشارهای مختلف٬ دولت مهندس موسوی به پشتوانه مدیران پاکدست خود ، توانایی اداره کشور در آن شرایط سخت را داشت.مثلاً قیمت دلار از ۶۰ تومان فراتر نرفت. اما بعداز آن دوره٬‌ نرخ دلار از ۱۵۰ تومان به ۴۰۰ تومان و بعد ۳ هزار تومان و ۹ هزار تومان رسید. الان هم طوری شده که خبر دلار ۲۰ هزارتومانی می‌تواند مردم را خوشحال و راضی کند! این نشانگر تسلط رانت‌خواران در امور کشورداری است. با این توضیح که دولت‌ها دیگر توانایی خلاص شدن از شر رانت‌خواران را ندارند تا بتوانیم این‌طور نتیجه‌گیری کنیم که موانع توسعه و آرامش روزبه‌روز بیشتر و بلندتر خواهند شد.

غرضی: رانت‌خواران، ایران را به اسارت گرفته‌اند

 

جمهوری اسلامی٬ نه شرقی و نه غربی. یعنی اگر دولتی تکیه‌اش روی شرق یا غرب باشد و به‌جای اینکه توجه به اصل و اساس جمهوریت٬ احزاب بی‌ریشه و منفعت‌طلب بر امور مسلط شوند٬‌ نتیجه‌اش همینی خواهد شد که در این ۴۰ سال شاهد بودیم و وضعیت همه‌چیز روزبه‌روز بدتر شده است. پس می‌توان این نتیجه را گرفت٬ مقابله با رانت‌خواران داخلی و رانت‌خواران خارجی‌ای نظیر انگلیس٬ آمریکا و روسیه از اوجب واجبات است تا بتوانیم سیر در مسیر توسعه و پیشرفت را تجربه کرده و آرامش را به همه جامعه تزریق کنیم. ببینید! از مشروطه تا سال ۵۷ که مردم گفتند «نه شرقی٬ نه غربی٬ جمهوری اسلامی»٬ حدود ۲۰۰ سال این تجربه را داشتند که قدرت سیاسی نباید تحت تأثیر سیاست خارجی باشد. یعنی مردم برای تحقق این شعار مشروطه٬ ۳۰ تیر٬ ۱۵ خرداد و بالاخره ۲۲ بهمن را به وجود آوردند. بعدازانقلاب هم با شروع جنگ حدود ۲۴۰ هزار شهید و ۸۰۰ هزار جانباز تحویل دادند تا کلام «نه‌شرقی٬ نه‌غربی» جا بیفتد.

حالا اگر خدای‌ناکرده قدرت سیاسی بپذیرد که قدرت خارجی، اعم از شرق و غرب بخواهد زمام امور کشور را به دست بگیرد٬ بی‌شک مردم تحت‌فشارهای سیاسی و اجتماعی قرار خواهند گرفت. برای اینکه با چنین حالتی روبرو نشویم٬  باید مسئولیت انتخابات با مردم باشد تا به‌جای نامزدهای تحمیلی تمامیت‌خواه٬ بتواند به گزینه موردنظر خود رأی بدهند. ۴۰ سال گذشته، هر وقت که گروه‌های سیاسی با سازوکارهای غیرمنطقی به مردم تسلط یافته‌اند٬ نه‌فقط هیچ رویداد مثبتی روی نداده ٬ بلکه فضای سیاسی٬ اجتماعی و البته اقتصادی، بیش‌ازپیش، دشوارتر و بغرنج‌تر شده است.

 

عملکرد دولت سیزدهم را در سال ۱۴۰۰ چگونه ارزیابی می‌کنید؟

 

قبل از پاسخ به این پرسش لازم به یادآوری می‌دانم٬ هر ۵ دولتی که از سال ۶۸ روی کار آمده‌اند٬ خودشان را انقلابی و پاسدار ارزش‌های نظام معرفی کرده‌اند. اما به‌جای اینکه خدمت به مردم را اولویت بدانند٬ بیشتر در راستای مصالح و منافع جریان سیاسی خودشان فعالیت کرده‌اند. به‌عنوان مثل در تمامی این دولت‌ها به‌محض پیروزی در انتخابات٬ همه کارشناسان و دولت‌مردان دولت قبلی را برکنار و هم‌حزبی‌های خود را برای تصمیم‌سازی به نهادها و دستگاه‌های متنوع دولت تزریق می‌کنند.

این نوع تیم بستن امور کشور را در اختیار کسانی می‌گذارد که هیچ ذهنیت و توانایی‌ای برای اداره امور کشور ندارند. به‌ویژه دولت آقای رئیسی که در این چند ماهه همه سعی‌اش را کرده تا دولت را با افرادی تشکیل دهد که سابقه فعالیت اجرایی و مدیریتی چشمگیری نداشته‌اند. این نوع دولت‌داری با مهره‌های بی‌تجربه نتیجه‌اش این خواهد شد که هزینه‌های کشور زیاد شده و اموال عمومی حیف‌ومیل شود. چون نیروهایی که سابقه کافی ندارند٬ ۴ سال طول می‌کشد تورم را بشناسند٬ الزامات اشتغال‌زایی را بشناسند و با نکاتی که لازم است در بودجه لحاظ شوند٬ آشنایی پیدا کنند. ناگفته پیداست٬ در چنین حالتی کشور از مسیر درست خارج شده و شاهد اجرایی شدن برنامه‌هایی خواهیم بود که بدون حساب‌وکتاب نوشته شده‌اند.

از این موضوع بگذریم. اینکه همه امور به برجام، گره خورده چه پیامدهایی می‌تواند داشته باشد؟

اگر کسی رزق خدایی را در سفره خارجی ببیند٬ خداوند او را مأیوس خواهد کرد. درواقع اینکه همه‌چیز را به برجام یا به حمایت روسیه، گره بزنیم٬ خلاف شان ملت ایران است. برای بار چندم تأکید می‌کنم٬ هر دولتی که روی کار می‌آید٬ باید با نظر و تشخیص مستقیم مردم امور را در دست بگیرد تا بتواند خود را وکیل واقعی جامعه ببیند. لازمه چنین امری برگزاری انتخاباتی به معنای واقعی کلمه آزاد است. نه اینکه عده‌ای با شعار انقلابی‌گری موقعیت مناسبی برای شرکت در رای‌گیری داشته باشد. دولتی که با زد و بند سیاسی و جناحی انتخاب شود٬ اساس کار را بر مصالح جناحی قرار خواهد داد و درنتیجه٬‌ برای آرامش و آسایش مردم کاری از پیش نخواهد برد.

هر آدمی که در خیابان می‌بینیم٬ خودش را انقلابی و اصلح می‌داند. وقتی من با مدیران رژیم پهلوی بحث می‌کردم خودشان را صالح‌ترین آدم‌ها می‌دانستند. حالا اینکه هرکسی، خودش را اصلح بداند یک‌چیزی است. مهم رضایت مردم و اجتماع است و هر ادعایی که مردم تأییدش نکنند٬ ادعایی سوخته است. بر همین اساس در بزنگاه‌های انتخاباتی برای تائید و تعیین کسانی که برای رقابت می‌آیند٬ این باید در نظر گرفته شود که چقدر درد مردم را دارد و آیا از توانایی لازم برای فعالیتی توأم با تأثیرگذاری برخوردار است یا نه؟

چاره چیست و توجه به چه الزام‌هایی می‌تواند جامعه را به سمت آرامش لازم برساند؟

تنها راه مقابله جدی را رانت‌خواری‌های سیاسی٬ اجتماعی و اقتصادی است. در زمان قدیم مثالی با این مضمون می‌زدند که «یک شهر با دو نرخ» مشکل‌ساز است. اینکه قیمت دلار باید ثبات داشته باشد٬ اینکه سود بانک‌ها از ۴ تا ۲۵ درصد متغیر نباشد٬ اینکه به کسی دلار ۴۲۰۰ و به کسی دلار را با نرخ ۲۵ هزار دلار ندهند و ... کارهایی است که می‌تواند به ما برای کم کردن مشکلات کمک کند. برای تحقق این مسائل باید قوانین و مصوبات دولت طوری تنظیم شود که حقوق عامه را به حقوق خاصه ترجیح داده شود. یعنی اگر حاکمیت حقوق خواص را نسبت به حقوق مردم در اولویت بداند٬ نه‌تنها دردی از دردهای فعلی کمتر نخواهد شد٬ بلکه شرایط روزبه‌روز به سمت بحرانی‌تر شدن خواهد رفت.

 

برای سؤال پایانی٬ کدام اتفاق سال ۱۴۰۰ ذهن شما را تحت تأثیر قرار داد؟

 تعیین صلاحیت‌هایی که در انتخابات سیزدهمین دوره ریاست‌جمهوری انجام گرفت٬ موجی از تعجب و حیرت را به وجود آورد و این تلقی در افکار عمومی به‌طور پررنگی شکل گرفت که قرار است٬ کشور شرایط جدیدی را در عرصه سیاسی تجربه کند. به‌هرحال انتخابات برگزار و دولت جدید شروع به کار کرد و در شرایط فعلی آنچه اهمیت دارد٬ چیزی غیرازاین نیست که همه باید در کنار هم برای رسیدن به پیشرفت و توسعه و درنتیجه آرامش هر آنچه در چنته داریم٬ به طبق اخلاص بگذاریم. مسئله‌ای هم برای شخص من اتفاق افتاد که هنوز هم دلیلش را نمی‌دانم.

 سال ۱۴۰۱ بنده برای اینک  بتوانم نسبت به مردم و کشورم ادای دین کنم٬ برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری ثبت‌نام کردم. البته شورای نگهبانی که در سال ۹۲ به من مجوز کاندیدا شدن داده بود٬‌ این‌بار، ردصلاحیتم کرد. این تصمیم آن‌ها در حالی از حضور در انتخابات محرومم کرد که هرچقدر فکر می‌کنم٬ دلیل قانع‌کننده‌ای برای پیدا نمی‌کنم. هرچقدر که پرس‌وجو کردم تا دلیل رد صلاحیتم را بفهمم٬ هیچ جوابی نگرفتم و آخرش هم نفهمیدم که چرا رد صلاحیت شدم. این برخورد شورای نگهبان با من در شرایطی بود که در این کشور سابقه‌ای طولانی در مدیریت کلان دارم و البته برای بازشدن گره‌هایی که زندگی را برای مردم دشوار کرده است

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    • ناشناس ارسالی در

      اقای غرضی قلکشو شکسته !

      • کبرا ارسالی در

        از همونجا که ایفون میخرن.
        برا ملت ایران وارد نمیکنن.

    • ناشناس ارسالی در

      چه جالب جناب آقای غرضی بزرگوار.
      ضمنا، بهتر هستش شورای نگهبان قبل از بررسی صلاحیت کاندیداها، چند باری قوانین را مطالعه کنند تا اشتباهات حق کسی ضایع نشود!!!!

    • علیرضا ارسالی در

      خداوندسبحان ماراهدایت کند.باتشکر

    • نازی ارسالی در

      ب فکر منفعت خودتون هستید جمع کنید

    • احمد_ر ارسالی در

      من داره کم کم از رفتن خانواده قالیباف به ترکیه خوشحال می شوم چون یواش یواش دست اینها رو می شود .

    • نیما ارسالی در

      ......

    • م ارسالی در

      ......

    • کیوان ارسالی در

      پول سیسمونی تو سر ملت بخوره در ماه رمضان و سیسمونی خارجی آخه چرا پس در کارخانه ها را ببندید شما علیه حرف های رهبر عمل کردی استعفا بده مردم بدبخت چه کنند

    • ناشناس ارسالی در

      اگرقالیباف ازاین جریان استعفامیدادباورکنیدمحبوبیت خودش رابرمیگرداندودرس عبرتی برای آقازاده هامیشدک آبروی خانواده راحفظ کنند

    • خدا هست ارسالی در

      این آدم ها هرچی هم بگن دیگه حناشون برای مردم رنگی نداره، همه ی این ها سر یک سفره هستند، فقط هراز گاهی میزبان عوض میشه

    • ناشناس ارسالی در

      خدا به داد مردم برسه چرا اینا به جون هم افتادن

    • فرهاد نیک مراد ارسالی در

      جناب غرضی شیر مادرت حلالت باد که چه خوب گفتی درود خدا بر شما باد

    • ناشناس ارسالی در

      پول از کجا آورد !!!!بلاخره ی حقوق بخور نمیر میگیرن از مجلس دیگه سیسمونی خریدن هم کار معمولی مثل مهم اینجا هست. اول چگونه بدونه اجازه شوهر رفت این خانم دین دار مگه نمیگین
      بدونه اجازه شوهر نمیشه آب خورد!؟ دومم به کجا رفته بودن که برکش سراه دوتا تیکه خرید کردن ؟سوم مگه بچه تخم طلا داره به دنیا میاره !؟

    • راصیه ارسالی در

      حالا اینقد پولو که دو تا حقوق بگیر هم دارن دریای ترکیه رو که نخریدن. همون سیسمونی که شما هم برای دخترت خریدی. یا دیگران. خوب وقتی حرف گوش نکردند چکارش ن کنه سرشونو ببره. داماد میگه اختیار زندگی و خانمم رو دا م.

      • ناشناس ارسالی در

        بله اختیار خانواده اش دنیا داره ذلیل سیسمونی را کی باید بده غیر از این که قالی باف باید بده فقط نا از ین جماعت درو پا نگیره برای ما استفاده از تولید ملی اونوقت این آقا سز ماه رمضان زن و بچش تو ترکیه هستند

      • ناشناس ارسالی در

        داماد از سر قبر پدرش که پول نیاورده با پولی که قالی باف داده و حق مردم بوده سیسمونی گرفتند این مسئول پس توی مجلس فقط حرف زیادی برای ما میزنه ما رابه قناعت دعوت میکنند اونوقت خودشون بی حساب از خزانه ملت خرج میکنند

    • حسین ارسالی در

      اصلا مردم ناراحت و عصبانی نیستند شما ناراحتی

    • ناشناس ارسالی در

      اره واقعا.پول 20تاچمدون ازکجا اوردی؟از خوردی ک پول اینق داشتی ک ب دخترپیرت دادی.چرا اینق پول ماهارو میخورید.میکشید بالا.جوابگو باش قالیباف.دخترت هم همینطور

    • ش ارسالی در

      عالی گفتید

    • شاهین ارسالی در

    • مجید محاوی ارسالی در

      بقول عزیزان دزفولی ما سیسمونی را هلش املاک استرالیا را گرش جریان دواحد اپارتمان ۴۰ میلیاردی هرکدام چه فساد به مغز استخوان ن ظ ا م رسیده بوش در انده به قطع عضو رسیده ....

    • ایرانی اصیل باشرافت ارسالی در

      انجه برای ملت مهم هست احتکار اختلاس خیانت عدم احساس مسولیت اجحاف ناعدالتی بی انصافی. بی مهری غرور ونامردیست ,,,,بقیه مسایل سوال ما ملت نیست شماخاله. زنکهای سیاسی دنبال این هستیدچه کسی خانه فلانی امدرفت شب چه خورد چه پوشید کجارفت ارایش کردنکردوووهمه ازکارگرروز مزد سرمیدانی تا تجاربزرگ ترکیه رفتند

    • سید حمید رضا حسینی ارسالی در

      آقای غرضی همه که مثل شما نمی شوند

      • امیرشجاع ارسالی در

        آقای غرضی اولاً حتما پولشو داشته رفتن خرید مث مردم عادی میرن ترکیه میان دوم چرا کش قوص میدن همونای که این صحبت‌ها را کردن شایع پراکنی میکنن چی شده مگه قالیباف چهره شناخته شده هست مردم دوستش دارن ومطمئن هستن انشالله بتونه درعرصه های دیگر موفقيت بیشتری داشته تعجب میکنم همه شما ها بازنشستگی در همین مملکت شدید چرا در موقعیت که پست داشتید حرفی نزدید چرا همه این‌ها که الان دهن باز کردن همه شون قبلا سر کار بودن هیچ کار مثبتی نکردن جالب حالل همه شون میدونن کار بلد شدن

    • ایرانی ارسالی در

      من نمیگم نرن مسعولان ازترکیه خریدکنن ملت مابخیل نیستن مسعولان با هواپیمای شخصی باهزارتاخدم وحشم برین ازهرجا هرچه دوستداریدبخرید ولی همین ملتم زن دارن بچه دارن لااقلکم یکم پاتونو ازرو گردن مردم بردارین بیچاره بردارن تااین مردمم بتونن ازسره کوچشون یه پفکی برا بچشون بخرن بخدا بیشترمردم قدرت خرید یه مای بی‌بی دیگه ندارن

    • سعید ارسالی در

      سلام
      حالا که جناب آقای مهندس غرضی فرمودن جواب همه را می دهند
      میشه لطف کنند ودر خصوص نحوه فروش ساختمان آرژانتین شرکت مشانیر به یک دهم قیمت در زمان تصدی ایشان توضیح بدهند

      • ناشناس ارسالی در

        آقا سعید به قیمت کارشناسی فروخته شددر همان زمان و پولش قرار بود برای ساختن ساختمان جدید هزینه شود و ساختمان به اتمام برسد اما پس از آن مجموعه وزارت دفاع دولت روحانی باید پاسخگو باشد

    • ناشناس ارسالی در

      . از اون که میگوید اشکنه بخورید تا آنکه ادعای دوروغ دارد به فکر مردم گرسنه هست.

    • مهناز ارسالی در

      مگه فقط یه پول سیسمونیه؟ پول سیسمونی در برابر پول های غارت کرده ش، قطره ای در دریاست. حالا سیسمونی عیان شده بقیه ش چی؟

    • بهنام ارسالی در

      ای بابا

    • ایرانی ارسالی در

      اولا وقتی میگن تولید ملی و متاسفانه قانون نویسش فک قانون می‌کنه واویلا دوم این همه پولوازکجاورده یاپول فقط برای مردم بده سوم اینانتیجه نادیده گرفتن مردمه و اینکه برای مردم تصمیم بگیرند چهارم قرارگرفتن افراددرجایگاههای غیرواقعی که افراددرپستهای غیرمتعارف باشندمثلا دکترای معارف چه ربطی به اقتصاد داره وبعدی مدارک کیلویی دانشگاهها که مدرک بی حساب داده. این شده نتیجش وخدامیدونه چی درانتظارملت وایندگان خواهدبود

    • ناشناس ارسالی در

      گنج پیدا کرده

    • ناشناس چ ارسالی در

      اینقدر دروغ گفتن مردم دیگه از این دروغها خسته شدن اعتماد مردم از یین رفته

    • ناشناس ارسالی در

      ما هر سالی ک غرضی بود،ب غرضی رای دادیم. چون بنظرم اینهمه سال کشور دست تحصیلکرده های مدیریت و فقه بود چی شد؟ بزارید یکم دست مهندس ها باشه. اینجا ایرانه، میدونیم که تو ایران اونم نظام قدیم اغلب بر اساس هوش و توانایی انتخاب رشته میکردند نه صرفا علاقه. پس مطمینا همه اون مدیران و فقیهان اگر هوش کافی داشتند مهندس میشدند. خب کسی که هوش مدیریت درس و مشق خودشو نداره چطور می‌تونه جامعه رو مدیریت کنه؟؟؟

    • ناشناس ارسالی در

      حقوق بازنشسته ها را واریز نکردن اونوقت خودشون اختلاس و دزدی میکنند به این و اون میدن خریداشون هم از او ور آب خرید میکنند

    • محمد ارسالی در

      پس قضیه حمایت از تولید ملی چی شد، آهان اون قضیه فقط مال کسایی که نمیتونن اجناس خارجی بخرن!

      • ناشناس ارسالی در

        بله فقط برای مردم آقایون با پول ملت برند خوش گذرانی اگه یکی روزه بخوره پدرش ودر میارند حالا چه لزومی داشت زن وبچه توی ماه رمضان برند به خاطر همینه که طرح صیانت باید اجرا بشه تا کثافتکاری آقایون مشخص نشه

    • حسین ارسالی در

      الان خیلی از خانواده های عادی ایرانی هستند که برای مسافرت به سفر های خارجی میرن،من احساس می کنم این سبک تبلیغات و حمله بیشتر بحث سیاسی بین جبهه اصلاحات و اصول گراهاست،کسی هم نیست بگه والت هشت سال هم که دست شما بود ،تقریبا تمام بدبختی ها هم که از دوره ی شما شروع شد و به حد به کردن مردم رسید،حالا یه سفر خارجی که البته من نمی‌گم درست رو اینجوری تو بوق و کرنا کردید،خودتون که تا تونستید ظلم کردید

    • علی داوری ارسالی در

      آخر مردم یک عده دنبال چی هستن .....واقعا مشکل ترکیه رفتن داماد آقای قالیباف...بابا دزد ی نکرده داماد آقای قالیباف هزاران ایرانی رفتن ترکیه .......سردار خسته نباشی خدا قوت به ملت با صداقت خدمت کن...‌دنبال مسائل حاشیه ای نباش

    • ناشناس ارسالی در

      اگه کشور دیگه این کار رامیکرد مسخرش می‌گردن الان اینها رو کی مسخره کنه

    • ناشناس ارسالی در

      پس به خاطر همین
      طرح شفافیت. مجلس شکست می خورد؟؟؟!

    • رضا ارسالی در

      تو بهترینی

    • ناشناس ارسالی در

      واقعا چرتوپرته خانواده های پولدارخریدهای میلیادی دارن

    • ناشناس ارسالی در

      آره

    • ناشناس ارسالی در

      تا این چرت و پرت گفتن ها تو مملکت مون باشه

    • علی ارسالی در

      واضح است نه فقط شما خیلی ها که مطرح بودند و احتمال دادن رای بین مردم دارن رد صلاحت کردند دلیلش اینه. اصلح ها همه رد.
      چون نمیخان انتخاب مردم ریشه بگیره

    • ناشناس ارسالی در

      عالی بود

    • ناشناس ارسالی در

      گناهشون نابخشودنیه درمقام یه مسئول
      اما شماهایی که ازکاه کوه میسازین چرااینهمه بریز وبپاشهای دیگران ودولت قبلی راندیدید
      یابه روی نامبارکتون نیاوردین

    • علیرضا ارسالی در

      ...

    • سعید ارسالی در

      خاک بر سر شما که نمی فهمید انتشارقضیه سیسمونی پوشش برای
      اختلاسها ودزدی های میلیاردی است.

    • ناشناس ارسالی در

      آقای غرضی.. میشه تاریخ را ورق بزنید

    • ناشناس ارسالی در

      رفته ترکیه مریخ که نرفته خوب ماله پدرش بوده خرج کرده ولی با تبلیقاتش نمخونه چون انوخت مخاست مردم فریب بده کداد هالا ماله

    • ناشناس ارسالی در

      اول بپریید پول اون دوتا اپارتمان از کجا اورده سیسمونی بخوده تو سر تو و اون کچل

    • ناشناس ارسالی در

      خدا وکیلی چقدر دین دارید چقدر از خدا میترسید هر کسی آبروی مومنی را ببرد آبرویش خواهد رفت

    • ناشناس ارسالی در

      یعنی اینقدر بدبخته پول سیس مونی نداره خدایا شهاب سنگ

    • ناشناس ارسالی در

      مومن که دزدی نمیکنه اگه بکنه مومن نیست

    • ناشناس ارسالی در

      سلام برام سوال شده لطفا یکی جواب بدهد حقوق آقای قالیباف و همسرشون چقدر هست؟

    • فتاحی خروعلیا نیشابور ارسالی در

      خدایا چقد ماملت بدبختیم..باباجون این ماجرای سیسمونی فقطفقطفقط جهت پرت کردن حواس و انحراف فکروذهن مردم از جوابگویی به اصل ماجرایعنی گرونی افسارگسیخته و عدم نظارت وکنترل وجلوگیری از این مقوله س......
      خدایا کرونا رو برگردون ولی باشدت و سرعت 10000کیلومتر در ثانیه...

    • ناشناس ارسالی در

      خاک برسر همه ما که فقط گیر دادیم به سیسمونی مگه فقط سیسمونی بوده ما فقط سیسمونی می بینیم سیسمونی برای رد گم کردن و انحراف ذهن ملت بوده و"پوشالی ،، بوده است

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه