ارسال به دیگران پرینت

اکران عید فطر | مجموعه شهر آفتاب شیراز

فیلم‌های اکران عید فطر مشخص شدند

سخنگوی شورای راهبردی اکران با اعلام اسامی فیلم‌های اکران عید فطر از آخرین مصوبات این شورا خبر داد.

فیلم‌های اکران عید فطر مشخص شدند

 به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، علی سرتیپی در رابطه با مصوبات جلسه این شورا که امروز چهارشنبه ۳۱ فروردین ماه برگزار شد گفت: با توجه به پایین آمدن کف فروش فیلم‌های «قدغن» و«گل بخودی»، فیلم‌های «لامینور» و «انفرادی» به ترتیب در گروه سینمایی کوروش و مگامال به نمایش در می‌آیند.

وی همچنین افزود: سالن نارنجی از مجموعه شهر آفتاب شیراز بعنوان سرگروه هشتم به جرگه سرگروه‌ها اضافه شد و این گروه از همان تاریخ ۷ اردیبهشت با نمایش فیلم «مغز استخوان» کار خود را آغاز خواهد کرد.

سخنگوی شورای راهبردی اکران اضافه کرد: همچنین در مرحله بعد مقرر شد سینمای هویزه مشهد به جای سینمای بهمن تهران به عنوان سرگروه فعالیت کند و این امر که ۲ سینمای مهم شهرستانها در کنار سینماهای شاخص تهران به عنوان سرگروه فعالیت خواهند کرد اتفاق خجسته‌ای است که انشالله ثمرات آن در رونق اکران امسال مشهود گردد.

به گفته وی، با توجه به کثرت فیلم‌های متقاضی اکران در سال جاری، پیشنهاد استمهال نمایش فیلم‌ها در سینماهای سرگروه از سوی صاحبان آثار پذیرفته نخواهد شد.

سرتیپی اعلام کرد: با جمع بندی آیین نامه جدید و طبعا، تشکیل شورای صنفی جدید، امور اجرایی اکران و تعیین فیلم‌های جدید، نظارت بر قراردادهای پخش کنندگان و سینماداران و سایر امور مرتبط براساس وظایف محوله در آیین نامه توسط شورای صنفی دنبال خواهد شد.

عضو شورای راهبردی اکران خبر داد: برای امکان برنامه‌ریزی بهتر صاحبان فیلم ها، دفاتر پخش و سینماها بویژه سرگروه‌ها فیلم‌های: «بدون قرار قبلی»، «هناس»، «بازیوو» و «والدین امانتی» (در ژانر کودک ونوجوان)، «چند می‌گیری گریه کنی ۲»، «روز ششم»، «بی صدا حلزون»، «علفزار»، «طلاخون» و «تی تی» می‌توانند برای اکران ۲ عید فطر با سرگروه‌ها مذاکره نمایند، اما اگر فیلم دارای پروانه نمایش معتبر دیگری نیز در این ایام بتواند با یکی از سرگروه‌های ۸ گانه توافق کند، می‌تواند درخواست خود را به شورای راهبردی و یا شورای صنفی جدید ارایه نماید.

سرتیپی اظهار داشت: بحث تعیین کف فروش جدید برای سرگروه‌ها با عنایت به قیمت جدید بلیت و ظرفیت‌های خوبی که سامانه سمفا در زمینه ارایه اطلاعات دقیق فروش و ضریب اشغال سینما ها منتقل می‌کند، با شیوه جدید و نزدیک به رعایت انصاف و عدالت بیشتری در جلسات بعدی پس از تصویب آیین نامه مصوب می‌شود.

وی تصریح کرد: قطعا با تشکیل شورای صنفی جدید، اکران فیلم‌ها در گروه آزاد نیز با توجه به آیین نامه مصوب جدید امکان پذیر می‌شود که این مورد نیز کمک شایانی برای افزایش کمی عناوین فیلم‌ها در اکران امسال خواهد بود.

 

منبع : رکنا
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه