ارسال به دیگران پرینت

جورزالیم پست تائید کرد:

صهیونیست ها تنها گذرگاه نوار غزه را به رروی فلسطینی ها بستند

مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تنها گذرگاه نوار غزه را به روی فلسطینی ها مسدود کردند.

صهیونیست ها تنها گذرگاه نوار غزه را به رروی فلسطینی ها بستند

به نقل از جورزالیم پست، مقامات رژیم صهیونیستی اعلام کردند که تنها گذرگاه نوار غزه را روز یکشنبه مسدود کردند.

صهیونیست‌ها ادعا کرده اند که بستن تنها گذرگاه نوارغزه در پاسخ به شلیک راکت‌های مقاومت فلسطین صورت می‌گیرد.

این گذرگاه در حالی بسته می‌شود که تنها گذرگاه عبور کارگران فلسطینی است.

نکته قابل توجه در بستن گذرگاه نوارغزه آن است که صهیونیست‌ها گفته اند بجای پاسخ تلافی جویانه به عملیات‌های موشکی فلسطین، گذرگاه نوارغزه را خواهند بست تا تنش‌ها بیشتر نشود. این موضوع خود نشان دهنده نگرانی و هراس صهیونیست‌ها از رویارویی جدید با مقاومت فلسطین دارد و نشان می‌دهد که تل آویو از طریق تنگ‌تر کردن حلقه محاصره بدنبال افزایش فشار بر فلسطینی هاست تا به زعم خود از درگیری نظامی مستقیم با مقاومت فلسطین پرهیز کند.

حملات موشکی جمعه شب و صبح شنبه به دنبال چند روز درگیری در مسجد الاقصی بیت المقدس و یک ماه خشونت نظامیان صهیونیست علیه شهروندان فلسطینی انجام شد.

سال گذشته نیز وقوع ناآرامی مشابهی در ماه مبارک رمضان به جنگ ۱۱ روزه بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطینی در نوار غزه منجر شد و در نهایت تل آویو آتش بس را پذیرفت.

گذرگاه مسدود شده نوار غزه تنها گذرگاهی است که از طریق آن کارگران فلسطینی برای امرار معاش از آن عبور می‌کنند. طبق گزارش اخیر بانک جهانی، نزدیک به نیمی از جمعیت ۲.۳ میلیون نفری ساکن در نوار غزه بیکار هستند.

تشدید ناآرامی‌ها در مناطق فلسطینی و مسجدالاقصی باعث نگرانی سازمان ملل شده است و این سازمان روز پنجشنبه خواستار تحقیق درباره اقدامات پلیس رژیم صهیونیستی شد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه