ارسال به دیگران پرینت

تنش در خاورمیانه | درگیری فرانسه و آمریکا در سازمان ملل

ادامه حملات موشکی رژیم صهیونیستی بر مردم مظلوم نوار غزه و ایستادگی نیروهای مقاومت منجر به نزاع و درگیری دیپلماتیک میان فرانسه و آمریکا در سازمان ملل بر سر ادامه تنش در خاورمیانه شده است.

 تنش در خاورمیانه  | درگیری فرانسه و آمریکا در سازمان ملل

نزاع دیپلماتیک میان فرانسه و آمریکا در سازمان ملل اولین تنش میان دو کشور متحد غربی در دولت جو بایدن به حساب می آید.

نزاع از آنجا شروع شد که علیرغم مخالفت آمریکا، فرانسه روز سه شنبه پیش نویس قطعنامه دیگری از شورای امنیت سازمان ملل متحد با محوریت پایان دادن به درگیری ها بین اسرائیل و فلسطینی ها و همچنین دسترسی بشردوستانه به نوار غزه خواستار شد.

این قطعنامه درحالی به شورای امنیت سازمان ملل ارائه می شود که ایالات متحده بارها قطعنامه های مشابه را در روزهای اخیر وتو کرده و گفته است که راه های دیگری را برای حل بحران دنبال می کند.

آمریکا حتی سریعا به آخرین پیشنهاد فرانسه واکنش قاطع نشان داد و اظهار داشت در صورت لزوم دوباره از حق وتو استفاده خواهد کرد.

در همین رابطه سخنگوی آمریکا در سازمان ملل به خبرگزاری فرانسه گفت: ما بر تلاش های دیپلماتیک در حال انجام برای پایان دادن به خشونت متمرکز شده ایم و از اقداماتی که به اعتقاد ما تلاش برای تنش زدایی را تضعیف می کنیم پشتیبانی نخواهیم کرد.

فرانسه هیچ تاریخی را برای رای گیری در مورد قطعنامه پیشنهادی خود پیشنهاد نکرده است و به نظر می رسد پیش نویس متن به طور گسترده در میان شورای امنیت ۱۵ عضوی پخش نشده است.

ژان ایو لودریان وزیر امور خارجه فرانسه روز چهارشنبه در پارلمان گفت که موضع آمریکا کاملا تعیین کننده خواهد بود و درست است که ما ایالات متحده را کمی پشت همه این حوادث می دانیم.

اراضی اشغالی فلسطینی طی روزهای اخیر شاهد درگیری میان جوانان فلسطینی و نیروهای صهیونیستی و شهرک نشینان بوده است. در شهرهای عرب نشین فلسطین اشغالی نیز ناآرامی ها و درگیری های بسیاری روی داده است.

از هفته گذشته و در پی حملات صهیونیست ها به فلسطینی ها در محله شیخ جراح در شرق بیت المقدس، که به مسجد الاقصی هم کشیده شد، نیروهای مقاومت فلسطینی وارد عمل شده و اسرائیل را هدف صدها موشک و راکت خود قرار داده اند.

در حالی حملات علیه غزه ادامه دارد که رژیم صهیونیستی حملات گسترده و وحشیانه ای را علیه مناطق مختلف مسکونی نوار غزه صورت می دهد.

 

منبع : دنیای اقتصاد
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه