ارسال به دیگران پرینت

به گزارش منابع خبری؛

ریاض مدعی شد: اختلافی با واشنگتن نداریم

سفارت عربستان در واشنگتن در بیانیه‌ای مدعی شد که روابط این کشور با آمریکا روابطی «تاریخی و قدرتمند» است و دو کشور به همکاری برای تحقق اهداف مشترک ادامه می هند.

ریاض مدعی شد: اختلافی با واشنگتن نداریم

سفارت عربستان سعودی در واشنگتن، گزارش نشریه «وال استریت ژورنال» درباره تیرگی روابط عربستان و آمریکا را بی اساس دانست.

سفارت عربستان در واشنگتن در بیانیه‌ای مدعی شد که روابط این کشور با آمریکا روابطی «تاریخی و قدرتمند» است.

در بیانیه سفارت عربستان تأکید شده است: مقامات دو کشور به صورت روزانه در سطح سیاسی با یکدیگر در تماس هستند و هماهنگی‌های دائمی در پرونده‌های مشترک امنیتی، انرژی و سرمایه‌گذاری بین دو کشور صورت می‌گیرد.

سفارت عربستان در واشنگتن افزود: در ۷۷ سال روابط عربستان و آمریکا، بسیاری از اختلافات در بسیار پرونده‌ها میان دو کشور پیش آمده اما این مطلقاً باعث نشده است که دو کشور به همکاری برای تحقق منافع مشترکشان ادامه ندهند.

ادعای سفارت ریاض مبنی بر اینکه اختلافاتی میان مقامات سعودی و آمریکایی وجود ندارد، در حالی است که «مایکل هرتزوگ» سفیر رژیم صهیونیستی در آمریکا در تاریخ ۲۵ فروردین ماه در یک نشست خبری، بهبود روابط آمریکا و عربستان سعودی را برای منطقه بسیار مهم خواند و گفت که تل آویو امیدوار است آمریکا روابط خود با عربستان سعودی را بهبود ببخشد.

روز سه‌شنبه نشریه «وال استریت ژورنال» در گزارشی تأکید کرد که روابط عربستان و آمریکا در سطح بی‌سابقه‌ای از سردی و تیرگی قرار دارد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه