ارسال به دیگران پرینت

عربستان برای مقابله با امارات دست به دامان آمریکا شد

یک‌ وب‌سایت یمنی نوشت، عربستان سعودی از فرستاده ویژه آمریکا در یمن برای توقف درگیری میان متحدان ریاض و ابوظبی در یمن درخواست کمک کرده و او نیز این موضوع را به اطلاع امارات رسانده است.

عربستان برای مقابله با امارات دست به دامان آمریکا شد

وب‌سایت «الخبر الیمنی» اظهارات امروز «تیم لندرکینگ» فرستاده ویژه آمریکا در امور یمن را نشان دهنده درخواست کمک عربستان سعودی از آمریکا برای حل درگیری ریاض با امارات در یمن دانست.

بر اساس این گزارش، تیم لندرکینگ گفت، با «انور قرقاش» وزیر مشاور دولت امارات در امور خارجه صحبت و بر ضرورت توقف همه اقدامات تنش‌زا در جنوب یمن از سوی تمام طرف‌ها با هدف بازگشت دولت مستعفی (متحد ریاض) به عدن تأکید کرده است.

بنا به گفته منابع آگاه، در دیدار مذکور مقام آمریکایی، طرف اماراتی را به توقف تنش در جنوب یمن تشویق و درباره تشدید تنش میان نیروهای متحد امارات موسوم به «شورای انتقالی جنوب» و نیروهای متحد سعودی هشدار داده است.

همچنین لندرکینگ گفته، واشنگتن از طرح ریاض برای جنوب یمن حمایت می‌کند تا اینگونه پیامی مستقیم به امارات و متحدان آن داده باشد.

عقب‌نشینی امارات از اجرای بارزترین شرط توافق ریاض

از سوی دیگر عادل الحسنی از سران «مقاومت جنوبی یمن» گفت، امارات از بارزترین شرط توافق ریاض امضا شده میان دولت مستعفی و شورای انتقالی جنوب عقب‌نشینی کرده است.

وی افزود، امارات اعلام کرده که نمی‌تواند بخش نظامی و امنیتی توافق ریاض را اجرا کند.

بر اساس این گزارش، امارات گفته باید ایده ادغام نیروهای شورای انتقالی جنوب در وزارت‌های دفاع و کشور دولت مستعفی یمن لغو شود.

نیروهای متحد امارات و نیروهای وابسته به دولت مستعفی (متحد ریاض) اگرچه در ابتدا در کنار یکدیگر در یمن علیه نیروهای صنعاء قرار گرفتند اما پس از مدتی برای تسلط بیشتر بر منابع یمن و خاک این کشور با یکدیگر درگیر شد.

آنها توافق ریاض را در تاریخ پنجم نوامبر سال ۲۰۱۹ امضاء کردند؛ توافقی که هدف از آن، پایان دادن به درگیری‌های دوطرف و تقسیم مناصب حکومتی میان شورای انتقالی جنوب و دولت مستعفی یمن بود اما این توافق چندان عملی نشد.

 

منبع : خبر آنلاین
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه