ارسال به دیگران پرینت

بورس اوراق بهادار تهران | سهامداران | بورس

پیش بینی بورس در آخرین روز کاری فروردین 1401

برای رفتار امروز شاخص کل بورس سه سناریو مطرح است.



پیش بینی بورس در آخرین روز کاری فروردین 1401

برای رفتار امروز شاخص کل بورس سه سناریو مطرح است.

بازار سهام در شرایطی که در هفته ای سپری شده با حرکت رو به صعود دنبال شد، در روز پایانی سه سناریو برای آن مطرح است. سناریوی نخست، تداوم جریان فعلی حرکت رو به جلوی شاخص است که می‌تواند با شدت و حدت کمتری امروز روبه رو شود و البته در همان سطح به کار خود ادامه دهد. هر چند که ورود به سطح جدید هم بعید نخواهد بود. 

سه سناریوی مطرح برای حرکت شاخص بورس

در سناریوی دوم که برخی آن را محتمل تر می دانند جریان شاخص در محدوده مشخصی دنبال می شود که حرکت شاخص متاثر از آن جریان تغییر زیادی نخواهد داشت و احتمالا در همان سطح به کار خود ادامه می دهد. سناریوی سوم اما حاکی از عقب گرد شاخص دارد که البته به نظر می رسد تحقق سناریوی سوم با توجه به بررسی شاخص های عملکردی بازار سهام و نسبت خریداران به فروشندگان ضعیف ترین سناریو باشد. هر چند که تحقق هر یک از این سناریوها می تواند محتمل باشد.

بررسی شاخص های عملکردی بازار سهام نشان داد که حقیقی ها اگرچه در روز قبل در موقعیت خرید قرار داشتند اما خروجی جریان پول را در دستورکار قرار دادند. ارزش معاملات خُرد که در سال جدید چند گام روبه جلو و در محدوده کانالی بالای 5 همت دنبال می شود، نیز نشانگر فعال شدن حقیقی ها در روندهای معاملاتی است. 

 
 

 

الگوی رفتاری روز آخر بورس

تداوم مسیر فعلی برای معامله گران اگرچه با توجه به شاخص های عملکردی، سهل است اما جریان بازار در این چند روز نشان داده میل شاخص به صعود است و از این بابت سهامداران تمایل دارند که شاخص با همان پیکان روبه جلو به کار خود در آخر هفته پایان دهد. در صورتی که شاخص با صعود به کار خود ادامه دهد احتمالا بازدهی های هفته اول فروردین دوباره تکرار می شود. 

 

منبع : اقتصاد نیوز
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه