ارسال به دیگران پرینت

واکنش منفی بورس به بودجه ۱۴۰۱

پیش بینی بازار سهام دوشنبه 22 آذر ماه؛

با واکنش منفی بورس به بودجه 1401، اکنون بازار سهام دوباره در آستانه یک دور دیگری از ریزش قرار گرفته است.


پیش بینی بازار سهام دوشنبه 22 آذر ماه؛

با واکنش منفی بورس به بودجه 1401، اکنون بازار سهام دوباره در آستانه یک دور دیگری از ریزش قرار گرفته است.در معاملات بازار سهام در روز دوشنبه، شاهد سیگنال‌های منفی از بورس هستیم؛ شاخص های عملکردی بورس و فرابورس نشان می دهد بازار به نفع فروشندگان در جریان است. این در حالی است که شکاف سمت عرضه و سمت تقاضا بیشتر شده است.

روز گذشته شاخص کل بورس با ریزش نزولی در نقطه ای ایستاد که اکنون آن را به نقطه ابتدایی کانال 1.3 میلیون واحد نیز نزدیک کرده است.

در معاملات روز دوشنبه بازار همچنان با سیگنال منفی دنبال می شود. این در حالی است که با وجود تمایل بازار به فروش بیشتر، خریداران نیز با تردید بیشتری روند دادوستدها را پیگیری می کنند.

آنچه در معاملات روز یکشنبه شاهد آن بودیم، تقلیل انتظارات خوش بینانه بازار از سند بودجه 1401 بود که به صورت نزولی شدن شاخص خود را نشان داد.

 
 

معاملات روز یکشنبه در همه شاخص ها با فشار سمت عرضه روبه رو شد و حتی ارزش معاملات خُرد با 2.2 هزار میلیارد تومان به عنوان یکی از شاخص ها به پایین ترین میزان خود در 7 ماه اخیر رسید که در نوع خود بی سابقه و قابل تامل بود.

نظرسنجی اقتصادنیوز : ناهمخوانی انتظارات بورس بازان با بودجه

تازه ترین نظرسنجی اقتصادنیوز هم نشان می دهد تحلیلگران و فعالان بازار با ناهمخوانی سند بودجه و انتظارات شکل گرفته در بازار تاکید داشتند چنین فشاری در سمت عرضه ایجاد می شود و آن را واکنشی به همین انتظارات می‌دانستند.

البته فعالان بورس تاکید دارند با توجه به وضعیت کنونی معاملات، احتمال بسیار دارد بازار با سیکل نزولی در آستانه خروج از کانال 1.3 میلیون واحد قرار گیرد که به نظر رویکرد بدبینانه به بازار سهام ارزیابی می شود.

در یک حالت خوش بینانه با مقاومت بازار در محدوده های ابتدایی کانال 1.3 میلیون واحد شاخص کل بورس ممکن است در یک دامنه محدود قرمز رنگ شود. صعودی شدن شاخص و بازگشت معاملات در این مختصات فعلی بازار بعید است اما رفتار بورس بازان خارج از دامنه تحلیل است.

 

با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه