ارسال به دیگران پرینت

دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه

هشدار نخست‌وزیر فرانسه: پیروزی ماکرون قطعی نیست

نخست‌وزیر فرانسه هشدار داد که پیروزی امانوئل ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری، تضمین شده نیست.

هشدار نخست‌وزیر فرانسه: پیروزی ماکرون قطعی نیست

در فاصله پنج روز به برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، «جان کاستکس» نخست‌وزیر این کشور درباره احتمال پیروزی یا شکست امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه اظهارنظر کرد.

جان کاستکس نخست‌وزیر فرانسه درباره دور دوم انتخابات ریاست جمهوری این کشور که چهارم اردیبهشت برگزار می‌شود، هشدار داد که غلبه امانوئل ماکرون بر «مارین لوپن» رهبر «جبهه ملی»، یک موضوع تضمین شده و قطعی نیست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، این مقام ارشد کابینه در مصاحبه با رایدو «فرانس اینتر» گفت: «بازی تمام نشده و ادامه دارد (نتیجه انتخابات فرانسه مشخص نیست). می‌توان امانوئل ماکرون و مارین لوپن را در یک سطح قرار داد (البته) بین آنها تفاوت‌های کلیدی وجود دارد».

این رسانه غربی در گزارش خود به سراغ تحرکات کارزار انتخاباتی امانوئل ماکرون رئیس‌جمهور فرانسه و رقیب او پرداخت و نوشت: «لوپن در حال به چالش کشیدن ماکرون میانه رو در انتخابات است و نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد که ماکرون در دور دوم انتخابات یکشنبه آینده پیشی گرفته است».

همزنان با نزدیک شدن به موعد برگزاری دور دوم انتخابات ریاست جمهوری فرانسه، اظهارنظرهای تند متحدان ماکرون علیه مارین لوپن در رابطه با مواضع حمایتی رهبر جبهه ملی فرانسه در قبال روسیه شدت گرفته است.

«برونو لو میر» وزیر دارایی فرانسه در مصاحبه با «رادیو اروپا ۱» مدعی شد، در صورت پیروزی لوپن در انتخابات، او «حاکمیت فرانسه را به ولادیمیر پوتین و روسیه تحویل خواهد داد».

به گفته او، پیروزی لوپن به معنای ائتلاف وی با پوتین، پایان حفاظت ناتو و قطع روابط فرانسه با آلمان خواهد بود، افزود: «من پیشنهادات مارین لوپن در حوزه سیاست بین‌المللی را شنیدم...اینها به معنای پایان حاکمیت فرانسه است».

مارین لوپن پیش از این با تحریم واردات محصولات انرژی روسیه مخالفت کرد و اخیرا الحاق شبه‌جزیره کریمه به روسیه را به‌رسمیت شناخت. وی در مصاحبه با یک شبکه تلویزیونی گفت که شبه جزیره کریمه را روسی می‌داند و از ممنوعیت ورود خودش به اوکراین متاسف نیست.

دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه با راهیابی لوپن و ماکرون به دور دوم پایان یافت. طبق اعلام وزارت کشور فرانسه در دور اول، امانوئل ماکرون ٢٧.٨۴ و مارین لوپن ٢٣.١۵ درصد آرا را به خود اختصاص دادند.

منبع : فارس
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه