ارسال به دیگران پرینت

رسانه‌ها اعلام کردند؛

کاهش ۱۲ درصدی میزان مشارکت مردم در انتخابات امروز فرانسه

شبکه تلویزیونی الجزیره اعلام کرد که آمار مشارکت مردم در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تا ۵ عصر امروز (به وقت محلی) ۱۲ درصد کمتر از انتخابات مشابه در سال ۲۰۱۷ بوده است.

کاهش ۱۲ درصدی میزان مشارکت مردم در انتخابات امروز فرانسه

میزان مشارکت مردم در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه تا ساعت ۵ بعد از ظهر امروز یکشنبه (به وقت محلی) به ۵۲.۱۷ درصد رسیده است.

به گزارش الجزیره، نرخ مشارکت مردم در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه ۱۲ درصد کمتر از انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۷ است.

به گزارش شبکه تلویزیونی یورو نیوز، دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه امروز در حالی برگزار شد که پیش‌ بینی‌ های اولیه حاکی است میزان مشارکت در این رای‌گیری کمترین میزان از سال ۲۰۰۲ تاکنون خواهد بود.

در همین خصوص، روزنامه فرانسوی «لوتلگرام» نیز در این باره نوشت که ۴۸.۷ میلیون رأی دهنده در دور اول انتخابات ریاست جمهوری فرانسه پای صندوق های رأی دعوت شده اند؛ اما باید از عدم شرکت بیش از حدمعمول آنها هراس داشت.

به گزارش لو فیگارو، امانوئل ماکرون رییس جمهور کنونی فرانسه تا کنون ۲۷.۱ درصد آراء و مارین و لوپن ۲۱.۸ درصد آراء را به دست آورده اند.

مراکز رأی گیری در فرانسه ساعاتی پیش کار خود را آغاز کردند تا اولین دور از انتخابات ریاست جمهوری این کشور اروپایی برگزار شود.

اگرچه در دور نخست انتخابات ریاست جمهوری، فاصله امانوئل ماکرون رئیس جمهور فعلی با سه رقیب اصلی از حزب چپ میانه و احزاب راست افراطی اندک است، اما گمان می‌رود که با ورود به دور دوم که موعد برگزاری آن ۲۴ آوریل است، وی همچنان بخت اول رقابت‌های ریاست جمهوری فرانسه باشد.

حدود ۴۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برای مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۲ فرانسه ثبت نام کرده‌اند حال آنکه قدرت خرید به عنوان یک مقوله داخلی و جنگ اوکراین به عنوان یک مقوله خارجی از جمله مهم‌ترین دغدغه‌های آنها به شمار می‌رود.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه