ارسال به دیگران پرینت

سازمان حفاظت محیط زیست کشور

کاهش ۶۶ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: وسعت عرصه آبی پارک ملی دریاچه ارومیه به میزان چشم گیری کاهش یافت است و باید حفاظت فیزیکی از آن افزایش یابد.

 کاهش ۶۶ سانتی متری تراز دریاچه ارومیه

سعید شهند در بازدید از جزایر دریاچه ارومیه  گفت: دریاچه ارومیه با عنوان پارک ملی دریاچه ارومیه با ۱۰۲ جزیره از جمله مناطق چهارگانه تحت مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست کشور است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی می گوید: وسعت عرصه آبی پارک ملی دریاچه ارومیه نسبت به سال گذشته یک هزار و  ۱۵ کیلومترمربع کاهش یافته و به ۲ هزار و ۴۸۹ کیلومتر مربع رسیده است. 

وی گفت: اکنون سطح دریاچه ارومیه ۱۲۷۰ متر و ۷۷ سانتی متر بالاتر از آب‌های آزاد بوده که در مقایسه با سال گذشته همین موقع ۶۶ سانتی متر کاهش سطح تراز داشته است.

به گفته این مقام زیست محیطی، حجم آب موجود در دریاچه هم اکنون ۳.۱۱ میلیارد متر مکعب می‌باشد که در مقایسه مدت مشابه در سال گذشته که  ۵.۲۹ میلیارد متر مکعب بود بیش از ۴۱ درصد کاهش یافته است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان غربی گفت: به‌منظور افزایش حفاظت فیزیکی از پارک ملی دریاچه ارومیه پیگیری‌های لازم انجام‌شده است که بر اساس برنامه ریزی‌های انجام یافته و با اقداماتی نظیر ایجاد پاسگاه محیط‌بانی جدید، شروع به کار نیرو‌های محیط بان جدیدالاستخدام، اجرای طرح حفاظت فیزیکی در سواحل دریاچه ارومیه و همچنین استفاده از فنّاوری حفاظت نوین از طریق استفاده از دوربین‌های هوشمند کنترل از راه دور این امر مهم عملی شود.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه