ارسال به دیگران پرینت

در واکنش به تحولات مسجد الاقصی;

رئیس پارلمان کویت خواستار حمایت جهانی از فلسطین شد

رئیس مجلس شورای ملی کویت بر ضرورت همبستگی با مردم فلسطین و حمایت از آنها برای پیشبرد آرمانشان تاکید کرد.

رئیس پارلمان کویت خواستار حمایت جهانی از فلسطین شد

 «مرزوق علی الغانم»، رئیس مجلس شورای ملی کویت بر ضرورت همبستگی با مردم فلسطین و حمایت از آنها برای پیشبرد آرمانشان تاکید کرد.

غانم در پی هجوم رژیم صهیونیستی به مسجد الاقصی در سحرگاه جمعه و حمله به نمازگزاران که منجر به مجروح شدن و دستگیری عده‌ای از شهروندان فلسطینی شد، گفت: «آنچه در شهر بیت المقدس و مسجد الاقصی می‌گذرد گواه بر این است که واژه مبارزه، حمایت و همبستگی از بین نرفته است بلکه کلیدواژه‌هایی است که برای احقاق حقوق ذاتی مردم فلسطین کاربرد دارد.»

غانم افزود: «آنچه در فلسطین در حال رخ دادن است گواهی مکرر بر سقوط همه بحث‌ها و گفتمان‌های سیاسی است که ۳۰ سال بر مناطق اشغالی حاکم بود و صلح کاذب، همزیستی خیالی و ترتیبات به اصطلاح نظم نوین بین‌المللی را ترویج می‌کرد.»

پیشتر نیز وزارت امور خارجه کویت یورش نظامیان اشغالگر صهیونیستی به مسجدالاقصی را به شدت محکوم کرده بود. این وزارتخانه در بیانیه‌ای اعلام کرد که این حمله تشدید خطرناک و نقض آشکار قطعنامه‌ها و منشورهای بین‌المللی است و هشدار داد که این گونه اقدامات تشدیدکننده خشونت است و ثبات منطقه را تضعیف می‌کند. وزارت امور خارجه کویت از جامعه جهانی و شورای امنیت سازمان ملل متحد خواست تا مسئولیت حفاظت از ملت فلسطین، مقدسات و توقف حملات نیروهای اشغالگر را بر عهده بگیرد.

 

منبع : مهر
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه