ارسال به دیگران پرینت

حماس: تعرض به مسجدالاقصی، منطقه را به آتش خواهد کشید

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به سران اسرائیل هشدار داد که تعرض و تعدی به مسجد الاقصی، سراسر منطقه را به آتش خواهد کشید.

حماس: تعرض به مسجدالاقصی، منطقه را به آتش خواهد کشید

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به سران رژیم صهیونیستی هشدار داد که تعرض و تعدی به مسجد الاقصی، سراسر منطقه را به آتش خواهد کشید.

«صالح العاروری»، نایب رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس تاکید کرد که گروه‌های مقاومت فلسطین به طرف‌های واسطه اعلام کرده‌اند که هرگونه تعدی و دست‌درازی اشغالگران اسرائیلی به مسجد مبارک الاقصی موجب انفجار اوضاع نه تنها در فلسطین، بلکه در کل منطقه و جهان خواهد شد.

بر پایه اعلام مرکز اطلاع رسانی فلسطین، العاروری در اظهاراتی گفت که ملت فلسطین هر لحظه برای رویارویی و مقابله با اشغالگران اسرائیلی آماده است و فلسطینیان وارد موج جدیدی از عملیات‌های مقاومتی به منظور بیرون راندن اشغالگران از کرانه باختری و قدس خواهند شد.

وی افزود که دفاع از مقدسات فلسطین بر همه فلسطینیان واجب است.

نایب رئیس دفتر سیاسی حماس اظهار کرد که ما گول وعده‌های دشمن را نمی‌خوریم و به قدرت و آمادگی ملت برای دفاع از مسجد الاقصی با همه داشته‌های خود ایمان داریم.

العاروری تاکید کرد که ملت فلسطین وارد مرحله خیزش سراسری و فراگیر علیه دشمن صهیونیستی در کرانه باختری، قدس، سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ و حتی خارج از فلسطین شده و غزه در این مرحله جایگاهی راهبردی دارد.

وی بیان کرد که فلسطینیان ساکن سرزمین‌های اشغالی ۱۹۴۸ از بارزترین نقاط قوت ملت فلسطین هستند و در نبرد «شمشیر قدس» نیز خیزش قهرمانانه‌ و بی‌نظیری از خود به نمایش گذاشتند.

نایب رئیس حماس با اشاره به اینکه دشمن صهیونیستی با اهتمام ویژه‌ای اقدام های قهرمانانه ساکنان سرزمین های اشغالی ۱۹۴۸ را تحت نظر دارد، تاکید کرد که آن‌ها وظیفه اعتکاف و حراست در مسجد الاقصی را عهده‌دار هستند.

العاروری روز چهارشنبه نیز به دنبال شهادت ۴ جوان فلسطینی، خواستار بسیج مردم فلسطین در برابر تعدی صهیونیست‌ها شد.

وی همچنین از فلسطینیان خواست که با حملات نیروهای صهیونیست که به صورت پیوسته در شهرها و شهرک های مختلف در امتداد سرزمین های اشغالی ادامه دارد، مقابله کنند.

این درخواست العاروری پس از آن مطرح می شود که ۴ جوان فلسطینی در درگیری با صهیونسست ها در «رام الله» شهید شدند.

منابع خبری گزارش دادند که از آغاز ماه آوریل (۱۲ فروردین) تاکنون ۱۷ فلسطینی به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری شهید شدند.

پایگاه خبری «فلسطین الیوم» اعلام کرد که حملات رژیم اشغالگر در کرانه باختری طی ماه آوریل (فروردین) همزمان با افزایش عملیات مقاومت مردمی در مقابله با جنایت‌های این رژیم افزایش یافت.

بر اساس این گزارش، شمار شهدای فلسطینی که از آغاز ماه آوریل به ضرب گلوله نظامیان صهیونیست در کرانه باختری به شهادت رسیدند، ۱۷ نفر است.

این گزارش می‌افزاید، شمار صهیونیست‌هایی که طی این مدت در عملیات مقاومت در کرانه باختری کشته شدند ۳ نفر و شمار زخمی‌های آنها نیز ۳۴ نفر است.

پیش تر در گزارش مرکز مطالعات اسیر فلسطین آمده بود که در ۱۲ روز نخست ماه مبارک رمضان، ۱۷۴ فلسطینی در مناطق مختلف سرزمین های اشغالی از سوی نظامیان صهیونیستی بازداشت شده اند.

صهیونیست‌ها از آغاز ماه مبارک رمضان حملات خود را به فلسطینیان در کرانه باختری و قدس اشغالی افزایش داده‌اند.

مرکز مطالعات اسیران فلسطین چهارشنبه شب اعلام کرده بود که رژیم صهیونیستی از ابتدای ماه مبارک رمضان، بازداشت فلسطینیان در اراضی اشغالی را شدت بخشیده است.

گروه‌های فلسطینی نیز درباره پیامدهای خطرناک حملات مداوم صهیونیست‌ها به مردم فلسطین هشدار داده بودند.

منبع : انتخاب
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه