ارسال به دیگران پرینت

سید محمد زهیر غرضی

سرمایه‌گذاری جهانی نفت و گاز در سال جاری به میزان 26 میلیارد دلار افزایش می‌یابد

بر اساس تحلیل جدید ریستاد انرژی، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری جهانی نفت و گاز در سال جاری به میزان 26 میلیارد دلار افزایش یابد.

سرمایه‌گذاری جهانی نفت و گاز در سال جاری به میزان 26 میلیارد دلار افزایش می‌یابد

سید محمد زهیر غرضی، به نقل از نچرال‌گاز اینتل:

بر اساس تحلیل جدید ریستاد انرژی، انتظار می‌رود سرمایه‌گذاری جهانی نفت و گاز در سال جاری به میزان 26 میلیارد دلار افزایش یابد، زیرا صنعت نفت پس از رکود در وضعیت همه‌گیری ویروس کرونا، هم‌چنان در حال ترمیم است.

پیش‌بینی می‌شود که سرمایه‌گذاری کلی نفت و گاز با 4 درصد افزایش، از 602 میلیارد دلار در سال 2021، به 628 میلیارد دلار در سال جاری برسد. 

گسترش فراگیر اومیکرون، به ناچار محدودیت‌هایی در روند رشد صنعت نفت در سه ماهه‌ی اول سال 2022 ایجاد می‌کند و میزان تقاضا در صنعت نفت خام، حمل و نقل جاده‌ای و هوانوردی محدود می‌شود. اما علی‌رغم اختلالات مداوم ناشی از کووید-19، چشم‌انداز بازار جهانی نفت و گاز امیدوارکننده است.

سرمایه‌گذاری در صنعت گاز طبیعی و گاز طبیعی مایع (LNG) رو به رشد است، و با افزایش نرخ از ۱۳۱ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ به ۱۴۹ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۲, افزایش ۱۴ درصدی را تجربه می‌کند. سرمایه‌گذاری در بخش LNG و گاز اگرچه نسبت به دوران قبل از همه‌گیری، رشد کمتری داشته اما از سال 2019 پیشی گرفته است.

حدود 80 پروژه به ارزش مجموعاً 85 میلیارد دلار در سال 2022، در سراسر جهان، در صف تصویب قرار دارند، که سهم آمریکای لاتین حدود 24% از این مقدار خواهد بود. فعالیت‌های اکتشافی صورت گرفته در مناطق ساحلی آمریکای لاتین دلیل این اتفاق قلمداد می‌شود که شرکت‌های بزرگی نظیر اکسون موبیل (ExxonMobil) در آن‌ها مشارکت داشته‌اند.

منبع : https://www.naturalgasintel.com/
با دوستان خود به اشتراک بگذارید:
کپی شد

پیشنهاد ویژه

    دیدگاه تان را بنویسید

     

    دیدگاه

    توسعه